Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook mail terughalen zonder pst bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Paar dagen geleden is mijn Acer laptop ineens overleden.
Nu is de HD nog 100% in orde, en wil ik daar alle bestanden vanaf halen.
Omdat ik dit natuurlijk niet aan zag komen heb ik geen .pst bestand van mijn mail, etc gemaakt.
Weet iemand een manier om deze mail terug te halen zonder het gebruik van een .pst bestand?

Bij voorbaat dank voor de informatie !

Greets

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je gebruikte gewoon Outlook (geen live mail / outlook express?) met pop3? Dan heb je meestal een standaard pst voor je mail ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon Outlook 2003 pop3 inderdaad. :)

Maar enig idee waar ik dat pst bestand terug kan vinden?
Heb namelijk in de \Documents and Settings\user\Application Data\Microsoft\Outlook directory gekeken, en daar staat geen pst bestand. (op een ander systeem wel)

De mail/persoonlijke mappen zijn sowieso niet terug te halen zonder het pst bestand?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je gezocht naar een .pst bestand via zoeken oid? Kan best zijn dat die in een ander (veborgen) directory zit...

C:\>_

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 15:08

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:45:

De mail/persoonlijke mappen zijn sowieso niet terug te halen zonder het pst bestand?
Dat zit in een pst bestand, dus als je die niet hebt ben je alles kwijt. Maar waarschijnlijk staat ie gewoon ergens verstopt waar je nog niet hebt gekeken. Ik zou zeggen, doe een zoeken op *.pst ;)

offtopic:
Een crash zie je nooit aankomen, je wordt meestal niet eerst even netjes gewaarschuwd dat je je data moet backuppen omdat over een uur je schijf crasht ;) Ofwel, regel dat als alles nog gewoon werkt, dan kom je later niet in moeilijkheden :)

[ Voor 24% gewijzigd door Haan op 30-06-2009 19:51 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad gezocht op *.pst. , en kon helaas niks terugvinden. :'(

Zit dan niks anders op om een poging te doen om de laptop weer werkende te krijgen.

Thanks anyway for the help ! :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

als de HD nog werkt staat het .pst bestand echt wel ergens. je zoek gewoon niet goed :) Het fixen van de laptop zorgt er alleen voor dat je in outlook het pad naar het bestand kan vinden en dan jezelf voor je kop slaat omdat je daar niet gezocht hebt.......

als ik trouwens op mijn eigen systeem zoek op *.pst vindt hij hem ook niet terwijl het geen verborgen bestand is. Sterker nog, hij vindt outlook.pst.backup wel via de normale search (dus niet destop search) maar de outlook.pst die in dezelfde map staat niet. Is dit ergens met een update meegekomen ofzo ?

[ Voor 38% gewijzigd door Ray op 30-06-2009 20:21 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Volgens mij staat ie standaard in zoiets als document&settings\profielnaam\local settings\microsoft\outlook. Of de NL variant natuurlijk :)

Maar local settings is standaard een verborgen/systeem folder dus het is handiger om het standaard verbergen van systeemfolders uit te schakelen. Zoekt makkelijker.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 15:08

Haan

dotnetter

Hangt ook van het OS af, in XP staat het in een andere map dan Vista.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vragen over Officesoftware - dus ook Outlook - mag je in Officesuites en -software stellen.

Ik verplaats je topic daarnaartoe, al is dit wel een vraag die relatief eenvoudig op te lossen is met alle voorgaande dergelijke topics als je wat beter zoekt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het posten in de verkeerde sectie. :)

Maar er staan inderdaad niks in Documents and Settings\user\Application Data\Microsoft\Outlook

Op mijn andere systeem die met dezelfde outlook werkt staat wel een .pst bestand in die directory. :?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je bent bijna goed.

Je moet C:\Documents and Settings\jouwgebruiker\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Moet je wel ff verborgen bestanden weergeven aanzetten

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat het bestand idd ! _/-\o_

Onwijs bedankt !

Scheelt mij weer heel wat uurtjes prutsen met die laptop. :P
Pagina: 1