D-link DSL-2640B niet uitvallen ?

Pagina: 1
Acties:

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Hallo

Ik heb al 3 draadloze routers gehad, (Van linksys en sitecom), die werken een jaar - anderhalf jaar gewoon goed, daarna komt steeds hetzelfde euvel namelijk dat ze de hele tijd vast lijken te lopen, de computers kunnen dan geen draadloze verbinding meer maken en de vaste pc's krijgen geen IP meer toegekend

Belkin leek mij goed, maar via kieskeurig kwam ik erachter dat deze hetzelfde probleem hebben

Nu ben ik op zoek naar een ander merk (geen Sweex), en kwam ik uit bij de D-link DSL-2640B

Ik heb daarvoor recensies op het internet gezocht, maar kon niet vinden wat ik zoek
Ik zoek echt gebruikerservaringen, is er toevallig iemand die ervaring heeft met routers van D-Link, volgens mij is het geen B merk.

Dat de router net uit de doos goed werkt is fijn, maar ik wil weten of hij over 2-3 jaar ook nog naar behoren functioneert.

ik hoop dat iemand mij van informatie kan voorzien

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
misschien dat je hier iets aan hebt:

link 1
link 2

Desktop | Server | Laptop

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-03 11:10
Dlink is een best goed merk is mijn ervaring. Ik zie die zelf op dezelfde hoogte als Netgear beetje. Maar dan kijk ik wel altijd naar de verschillen vaak en lees ik de recensies van die twee.

Over het uitvallen. Misschien is het geheel off-topic maar misschien ook niet.
Ik ervaar en lees/ hoor dit echt in periodes dit. Zelf had ik er met een Linksys last van. Staat nu een Dlink 635. Maar heb dit probleem ook al eens bij een ander met een Asus, Buffalo, Sitecom, Belkin router gehad.

De Linksys heb ik inmiddels weer aan de praat met DDWRT flash update. Hij is een stuk sneller geworden ook. Heb ook een beetje het vermoeden dat de inhoud van al die routers globaal wel hetzelfde is. De flash software zal gerust wat verschillen maar voor een groot deel is dit ook wel hetzelfde en dat er hierdoor dus een bepaalde fout is in de flash. Waarom een fout? Omdat het opgelost is voor een tijdje (tot langere tijd) als je echt compleet factory rest doet en ok stroom eraf voor een tijdje. In begin dacht ik van naja niet heel erg maar wel vervelend.. Je kan namelijk je config terugzetten. Maar in de config zit dus die fout ergens vermoed ik aangezien ik bij 3 van de opgenoemde routers het probleem weer had.