Onduidelijke zin in artikel over Brein en FTD

Pagina: 1
Acties:

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Hallo redactie:
Brein antwoordt nu door het eisen van een dwangsom van 50.000 euro plus een nog nader te bepalen bedrag aan schadevergoeding per dag dat FTD met zijn activiteiten doorgaat ondanks een gerechtelijk verbod daartoe.
Wat bedoelen jullie precies met 'een gerechtelijk verbod daartoe' uit deze zin? Heeft Brein een gerechtelijk verbod om een dwangsom te vragen of heeft FTD een gerechtelijk verbod om door te gaan met hun activiteiten?

Ik zou beide eventuele opties weleens wat achtergrond willen lezen, want ik wist van geen van beide. Of betekent het iets anders?

nieuws: Brein wil geld van FTD zien

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Geestige uitleg :+ Ik heb de ergste ambiguiteit opgeruimd, maar welke gerechtelijke verboden zijn opgelegd weet ik niet. Mag de auteur even zelf beantwoorden ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-02 18:34
Kunnen jullie er misschien ook nog bij vermelden dat er morgen een artikel over in de telegraaf staan, zo niet, dan weten jullie dat nu alvast ;)

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
Brein wil een verbod via de rechter afdwingen, via een kort geding of via een voorlopige voorziening in de bodemprocedure. Een 'verbod' op de activiteiten van FTD uitgesproken door de rechter is er dus nog niet.

Abort Retry Fail?

• sevens
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42
Nog een opmerking over diezelfde zin (leek me beter om in dit topic te plaatsen dan er een nieuwe over te starten):

nieuws: Brein wil geld van FTD zien
Brein antwoordt nu door het eisen van een dwangsom van 50.000 euro plus een nog nader te bepalen bedrag aan schadevergoeding per dag dat FTD met zijn activiteiten doorgaat ondanks een gerechtelijk verbod daartoe.
Het lijkt me dat alleen de dwangsom 'per dag' is, niet ook de schadevergoeding. 'per dag' mag dan wat eerder in de zin lijkt me.

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:30

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Brein antwoordt nu door het eisen van een dwangsom van 50.000 euro per dag dat FTD met zijn activiteiten doorgaat ondanks een gerechtelijk verbod daartoe plus een nog nader te bepalen bedrag aan schadevergoeding .
Dan lijkt me bovenstaande (nog) beter. Het gaat nl. om 'per dag dat FTD met zijn activiteiten doorgaat ...'.
Pagina: 1