IP adres vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-01 09:40
Dag tweakers

De zomervakantie begint hier en dus mocht mijn pc weer naar boven en het internet terug aan.
Helaas lukt dat laatste niet met mijn US Robotics 5419 wireless adapter en de wireless router ( USR9113)
De bijgeleverde software van USR vindt de router wel (kanaal 11), maar als ik connectie wil maken loopt het fout.
Wanneer het ip wordt vernieuwd komt er een melding dat dit niet lukt, af en toe lukt dit wel maar kan ik niet naar een website gaan.

Zie ik iets over het hoofd of moet er iets veranderd worden aan de instellingen van de router?

ChukkePukke

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wachtwoord e.d. goed ingesteld?

• chukkepukke
jaja, er zijn overigens 3 andere laptops aangesloten, die zonder problemen connecteren.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mocht je met windows werken lijkt me het beter het gewoon in te stellen via die zero config, mogelijk je router resetten om even met schone start te beginnen. Check ook of je verder geen eigen settings heb ingevoerd (dns, subnet etc) maar dat je alles automatisch laat doen. Ergste geval zit er nog ergens een router op hetzelfde kanaal, kan je altijd kanaal wisselen.

(en mocht je windows XP hebben met WPA2, dacht dat dit pas werkte vanaf SP2).

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 30-06-2009 17:50 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• chukkepukke
Heb XP al helemaal opnieuw geinstalleerd en ben nog niet aan de instellingen van de connectie gekomen.
Kanaal zie ik juist staat op auto, ik ga er dus vanuit dat dit probleem automatisch weggewerkt wordt. :s

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
SinergyX bedoelt eigenlijk dat je niet de software van US Robotics zou moeten gebruiken, maar de ingebouwde Windows XP opties om wireless verbindingen op te zetten.

http://blog.bjornhouben.com

• chukkepukke
Router opnieuw ingesteld, Adapter opnieuw geinstalleerd...
Ik laat sewwes weten of het werkt
edit: nee, nu kan de adapter zelfs geen connectie maken met de router :/

[ Voor 28% gewijzigd door chukkepukke op 30-06-2009 18:17 ]

Pagina: 1