Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ongeveer 1 jaar geleden kochten we hier bij ons thuis 1 xline lichtnet adaptor. ( je weet wel voor internet over het lichtnetn )

Nu hebben we 5 van die 'kastjes' hier hangen en ze werken allemaal goed. Maar op een nieuwe computer met windows xp doet hij het niet. bij de andere computers was het gewoon dat ding in het stopcontact steken en in de computer en je had meteen internet. Bij deze is dat niet. Ik had nog nooit in de handleiding gekeken omdat het altijd al werkte, nu besloot ik dat dus wel te doen.

In de handleiding stond Precies hetzelfde als wat ik zelf altijd deed. Er zat wel een cd in het doosje dus besloot ik het daarmee te proberen, maar nee hier werkte het ook niet.

Licht het aan de nieuwe computer dat er een paar bestanden nog niet op staan ofzo?

Hoop dat jullie kunnen helpen en alvast bedankt!

Mvg,

Maarten Knoops

P.S sorry voor eventueele spellings fouten, dit komt door men dyslectici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben alleen bekend met de 'eerste' versie van deze adapters, maar werkten die dingen niet enkel als ze in dezelfde groep zaten? Weet ik niet of die 5de op een andere groep zit?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de overkant van de muur zit er ook een dus dit lijkt me niet.

Mvg,

Murtun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je de mogelijkheid om mischien van die andere PC's aan te sluiten op die nieuwe aansluiting?

Kan je in iedergeval checken of het aan de PC ligt of toch aan dat xline ding. An sich geeft dat ding enkel signaal door en jou PC zal het een zorg verder zijn (afaik). Ik weet van die dingen alleen te weinig om over die adapters zelf wat advies te geven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien het hier een netwerk apparaat betreft gaat dit topic richting NT.

Overige Hardware > Netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 20:15
misschien een stomme vraag maar is de nieuwste misschien een ander type? Zou gewoonlijk wel backword compatible moeten zijn maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phosporus schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:00:
misschien een stomme vraag maar is de nieuwste misschien een ander type? Zou gewoonlijk wel backword compatible moeten zijn maar je weet maar nooit.
QFT, misschien heeft de TS nu een Homeplug AV set gekocht terwijl zijn huidige powerlinenetwerk nog 85 mbit/s is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
zit het niet toevallig in een stekkerdoos? ik geloof dat het dan niet werkt.

probeer de nieuwe adapter eens met een andere computer op een ander stopcontact en natuurlijk met dezelfde computer op een ander stopcontact, of beter nog: probeer het eens met de computer die het niet doet in een stopcontact waarvan je zeker weet dat je er internet uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Hierbij een aantal antwoorden op uw vragen:

Zijn alle Homeplug producten van Eminent samen te gebruiken?
De meeste Eminent Homeplug producten zijn samen te gebruiken. Dit geldt voor alle producten die gebruik maken van de zogenaamde Homeplug AV Standard. Dit zijn de EM8002/8004 en de EM8012/8013. Je kunt 1 of meerdere EM8012/8013's samen met 1 of meerdere EM8002/8004's in een netwerk plaatsen. De EM8002/8004 is dan wel een vertragende factor in je netwerk omdat deze een maximale snelheid van 14 Mbps aan dataoverdracht kan halen, terwijl de EM8012/8013 85 Mbps kan halen. Je netwerk wordt dus sneller naarmate je in verhouding meer EM8012/8013's gebruikt.

Het enige Homeplug product wat niet compatibel is met de andere producten is de EM8022, die maar liefst 200 Mbps kan halen. Deze maakt gebruik van een hele andere chipset en Homeplug standaard en zal daarom niet samen kunnen werken met een EM8002/8004 of een EM8012/8013.

Mijn HomePlug adapters kunnen niet meer met elkaar communiceren en het powerline LEDje is uit?
Alle powerline adapters in je netwerk moeten dezelfde netwerknaam hebben. Is dit niet het geval, dan kunnen ze onderling niet meer communiceren en is er dus geen netwerk- of internetverbinding meer mogelijk. Om dit probleem op te lossen kun je de volgende stappen uitvoeren:

- Verwijder alle powerline adpters uit het netwerk / stopcontact.
- Sluit een powerline adapter aan op uw computer met een netwerkkabel.
- Sluit diezelfde powerline aan op het stopcontact.
- Start de powerpacket utility die je op je pc geinstalleerd hebt.
- Als het goed is, wordt één powerline adapter gezien.
- Klik op tabblad 'Privacy.
- Bij Private Network Name kun je een zelfbedachte netwerknaam invullen of de standaardnaam HomePlug (klik in dat laatste geval op'Use Default (Public network)').
- Klik dan op 'Set Local Device'.
- Klik op 'sluiten'.
- De netwerknaam van de adapter is nu aangepast.

Herhaal de stappen 2 t/m 10 voor iedere powerline adapter. Zorg er voor dat je bij stap 7 steeds dezelfde netwerknaam gebruikt. Nadat alle adapters dezelfde naam hebben gekregen kun je ze weer aansluiten op je computers en je modem of router. Hierna zou alles weer correct moeten werken.

Als bovenstaande mogelijke oplossingen niet werken zou u moeten kijken welke lampjes er op het modem branden. Ook kunt u altijd contact opnemen met de Eminent Helpdesk

Vriendelijke groeten

Eminent Helpdesk

https://www.act-connectivity.com

Pagina: 1