Ik heb hier een setje stereo speakers staan, waar van 1 kant geen geluid meer uit de tweeter komt.
Ik denk dat het gebeurd is toen ik met een toongenerator aan het knoeien was om te kijken of ik met een bepaalde toon muggen kon verjagen (ik weet het, dom
), en hem vrij hard had gezet rond 17khz.
Eentje doet het gelukkig nog maar de andere dus niet meer.
Mijn vraag is: weet iemand wat de grootste kans heeft, de tweeter zelf of het filter kapot? Of hoe ik hier simpel achter kan komen? (voordat ik dingen ga los solderen of uit elkaar halen)
De tweeter is een normaal type speaker met een magneet eraan (geen piëzo of iets)
Speaker: Magnat Concept 1 60/100W 4 ohm 40 - 22.000Hz
Versterker JVC 2x52W RMS 6-16ohm
foto:

Zijn al oude speakers maar er komt nog prima geluid uit, dus liever repareren dan andere speakers
Tips en aanwijzingen zijn welkom!
Ik denk dat het gebeurd is toen ik met een toongenerator aan het knoeien was om te kijken of ik met een bepaalde toon muggen kon verjagen (ik weet het, dom
Eentje doet het gelukkig nog maar de andere dus niet meer.
Mijn vraag is: weet iemand wat de grootste kans heeft, de tweeter zelf of het filter kapot? Of hoe ik hier simpel achter kan komen? (voordat ik dingen ga los solderen of uit elkaar halen)
De tweeter is een normaal type speaker met een magneet eraan (geen piëzo of iets)
Speaker: Magnat Concept 1 60/100W 4 ohm 40 - 22.000Hz
Versterker JVC 2x52W RMS 6-16ohm
foto:

Zijn al oude speakers maar er komt nog prima geluid uit, dus liever repareren dan andere speakers
Tips en aanwijzingen zijn welkom!