[Terminal server 2003] Beperk search functie

Pagina: 1
Acties:

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 19:44

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Wij hebben 2 terminal servers staan op basis van windows server 2003 R2 waarvan de lokale schijven niet benaderbaar zijn vanuit explorer (met opzet).

Nu is het probleem dat zodra je gaat zoeken op bijvoorbeeld je username dat search ook toestaat om op de lokale schijven te zoeken. Doe je dat krijg je de resultaten en die kun je openen. Een securitybugje lijkt me.

Is er een mogelijkheid om de search functie zo te beperken dat zoeken alleen is toegestaan op de plekken waarvan ik zeg dat ie mag kijken? Kan op internet alleen maar de optie vinden om de search helemaal uit te zetten maar dan werkt een maatwerkapplicatie van ons niet meer dus dat is geen optie.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 07:56
dan heb je denk ik alleen de drives ' gehide', door een beetje met security te spelen, kan je ook wel "Explore map contents" uitvinken lijkt me?

Even niets...

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
thijs_cramer schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:21:
dan heb je denk ik alleen de drives ' gehide', door een beetje met security te spelen, kan je ook wel "Explore map contents" uitvinken lijkt me?
Ik heb de GPO neit gemaakt, dat heeft mijn voorganger gedaan en ik zit hier om allerlei vage problemen op te lossen. Enige entry die ik zo zie in de gpo staat onder extra registry settings (oftewel adm template is niet goed geladen) en heet:

Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoDrives 63.

ik heb dit uiteraard uitgezocht en die waarde zorgt ervoor dat drives A t/m f neit zichtbaar zijn en explorer ook neit naartoe kan.

Waar kan ik explore map contents vinden?

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Heb inmiddels wat gevonden.

Ooit is de policy aangezet om drives te verbergen maar niet om ze ook niet toegankelijk te maken. Heb deze aangezet en de resultaten zijn nu zoals ik ze graag zie.

Topic kan wat mij betreft dan ook op slot, heb de oplossing hier neergezet zodat anderen er wellicht nog eens iets aan hebben.