Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cookies/ wachtwoord uitzondering Firefox

Pagina: 1
Acties:

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 09:50
Elke keer als firefox gesloten wordt wil ik alle cookies/ wachtwoorden/ geschiedenis verwijderd hebben.
Dit is geen enkel probleem en werkt perfect. Echter nu wil ik een aantal uitzonderingen opgeven welke sites wel het wachtwoord en login moeten onthouden.

Dit kan ik echter niet opgeven volgens mij in de instellingen van firefox. Kent iemand een plugin/ tool waarmee het wel mogelijk is?

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 19:41

jbr

Right back @ ya

Ik heb ook wel eens aan een dergelijke constructie gedacht (dat was onder IE, maar maakt voor het verhaal verder niet uit). Nooit opgelost, dus dat zou ik nog steeds wel willen weten....

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• ODM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07-2021

ODM

Ik gebruik dezelfde constructie. In firefox, cookies van websites accepteren aan, cookies bewaren tot ik firefox afsluit kiezen. Vervolgens bij uitzonderingen je gewenste sites toevoegen onder "toestaan". Dit is volgens mij wat je zoekt. De toegestane sites behouden cookies, alle anderen worden verwijderd.

*edit* Na nog een keer lezen heb je het vooral over de logins bewaren. Ik heb geen idee of het daarvoor ook opgaat.

[ Voor 16% gewijzigd door ODM op 30-06-2009 15:10 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
@ODM:

Dat was een goede tip, dankjewel. Was wel even werk om alle belangrijke sites uit te pluizen en in de toegestaan lijst te zetten maar het werkt prima zo.

Edit:

logins gaan (vaak) via cookies. Zoals op GoT bijvoorbeeld. Logins laten bewaren met naam+pw door firefox is wat anders. Of dat slim is moet je je ook even goed afvragen.

[ Voor 35% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 30-06-2009 15:23 ]

• wolf47
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Bij mijn Engelstalige Firefox gaat het via Tools-Options-Security en Passwords. Vinkje op Remember passwords for sites en desgewenst Use a master password. Steeds als je een wachtwoord en gebruikersnaam moet invullen, vraagt Firefox of je dat bewaard moet hebben.
Dit werkt niet goed als je een extra veld moet invullen, zoals Registratienummer-postcode-wachtwoord. Dan moet je alles toch zelf invullen en steeds aangeven dat je Firefox dit niet wilt laten doen.