Goeiedag,
Bij mij op het werk, maken we gebruik van een Exchange Server 2007 en nog 3 andere domaincontrollers. Alle domaincontrollers staan ingesteld als Global Catalog.
In de Exchange Management Console heb ik het probleem, dat als ik ga naar:
"Server Configuration > Mailbox" en daar de properties van
Dan zie ik in het tabblad "System Settings" het volgende staan:
Domain controller servers being used by Exchange:
server-01.office.company.nl
Global catalog servers being used by Exchange:
Werkt verder prima op deze manier, maar server-01 moet binnenkort vervangen worden en dus wil ik dat de exchange server niet alleen van die ene server gebruik maakt.
Op internet heb ik gelezen dat het de bedoeling is dat alle domain controllers in die lijst te zien zijn. Daarnaast heb ik op google gezocht en gevonden dat Application Event2080 misschien kan laten zien wat er mis is. Application Event 2080 ziet er als volgt uit:
Event Type: Information
Event Source: MSExchange ADAccess
Event Category: Topology
Event ID: 2080
Date: 6/30/2009
Time: 1:41:27 PM
User: N/A
Computer: MAILSERVER-01
Description:
Process MSEXCHANGEADTOPOLOGYSERVICE.EXE (PID=1436). Exchange Active Directory Provider has discovered the following servers with the following characteristics:
(Server name | Roles | Enabled | Reachability | Synchronized | GC capable | PDC | SACL right | Critical Data | Netlogon | OS Version)
In-site:
server-01.office.company.nl CDG 1 7 7 1 0 1 1 7 1
server-02.office.company.nl CDG 1 7 7 1 0 0 1 7 1
server-03.office.company.nl CDG 1 7 7 1 0 0 1 7 1
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Zoals dit laat zien staat de SACL flag bij de andere servers op 0.
Op deze site heb ik gevonden hoe je het op zou kunnen lossen. Dit heb ik geprobeerd, maar dit maakte geen verschil. Het Application Event ziet er nog steeds hetzelfde uit...
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
UPTDATE
De gegeven oplossing op deze site heeft mij ook geen uitkomst geboden. Tot de 1 na laatste stap kan ik uitvoeren wat daar omschreven wordt, alleen staat "Read ntSecurityDescriptor" er bij mij niet bij. Ook niet bij server-01 trouwens!
Ook "setup.com /pd" of "setup.com /pad" helpen niet. De SACL flag blijft 0.
Bij mij op het werk, maken we gebruik van een Exchange Server 2007 en nog 3 andere domaincontrollers. Alle domaincontrollers staan ingesteld als Global Catalog.
In de Exchange Management Console heb ik het probleem, dat als ik ga naar:
"Server Configuration > Mailbox" en daar de properties van
Dan zie ik in het tabblad "System Settings" het volgende staan:
Domain controller servers being used by Exchange:
Global catalog servers being used by Exchange:
Werkt verder prima op deze manier, maar server-01 moet binnenkort vervangen worden en dus wil ik dat de exchange server niet alleen van die ene server gebruik maakt.
Op internet heb ik gelezen dat het de bedoeling is dat alle domain controllers in die lijst te zien zijn. Daarnaast heb ik op google gezocht en gevonden dat Application Event2080 misschien kan laten zien wat er mis is. Application Event 2080 ziet er als volgt uit:
Event Type: Information
Event Source: MSExchange ADAccess
Event Category: Topology
Event ID: 2080
Date: 6/30/2009
Time: 1:41:27 PM
User: N/A
Computer: MAILSERVER-01
Description:
Process MSEXCHANGEADTOPOLOGYSERVICE.EXE (PID=1436). Exchange Active Directory Provider has discovered the following servers with the following characteristics:
(Server name | Roles | Enabled | Reachability | Synchronized | GC capable | PDC | SACL right | Critical Data | Netlogon | OS Version)
In-site:
server-01.office.company.nl CDG 1 7 7 1 0 1 1 7 1
server-02.office.company.nl CDG 1 7 7 1 0 0 1 7 1
server-03.office.company.nl CDG 1 7 7 1 0 0 1 7 1
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Zoals dit laat zien staat de SACL flag bij de andere servers op 0.
Op deze site heb ik gevonden hoe je het op zou kunnen lossen. Dit heb ik geprobeerd, maar dit maakte geen verschil. Het Application Event ziet er nog steeds hetzelfde uit...
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
UPTDATE
De gegeven oplossing op deze site heeft mij ook geen uitkomst geboden. Tot de 1 na laatste stap kan ik uitvoeren wat daar omschreven wordt, alleen staat "Read ntSecurityDescriptor" er bij mij niet bij. Ook niet bij server-01 trouwens!
Ook "setup.com /pd" of "setup.com /pad" helpen niet. De SACL flag blijft 0.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 14:59 ]