* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Anders zou je beter voor N kunnen gaan hierbij heb je groterre snelheden en beter bereik,maar dan moet je laptop dat natuurlijk wel ondersteunen.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Dan de gratis router nemen en als de snelheid niet bevalt toch iets zelf kopen?NeoMe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:31:
De reden dat ik dit vraag is omdat de UPC router in principe gratis is, en dat ik een N router zelf moet betalen.
Simpel
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
De gewone is gratis, maar een aanvullende G-router kost ook 60 euro. Dus kan ik net zo goed zelf een N-router kopen.
Is deze goed genoeg voor huis en tuin gebruik ( lees, zolder/tuin - ding zit in meterkast )
http://www.routershop.nl/...753-wireless-n-router.htm
[ Voor 150% gewijzigd door NeoMe op 30-06-2009 13:53 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Met 802.11g zul je in het allerbeste geval 27Mbit/s kunnen halen, maar 15-20Mbit/s is realistischer voor real-life situaties.
802.11n bestaat nog niet, je bedoelt vast draft-N. Die kan in theorie boven de 100Mbit/s uitkomen (300Mbit is daarentegen bullshit, dat is met beide richtingen duplex bij elkaar opgeteld
Wat "optimaal gebruik maken" is, moet je zelf beslissen.
Overigens, sinds wanneer levert UPC "gewone routers"? Iirc krijg je alleen een modem, een modem icm router met WiFi of een modem-router combo met WiFi
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
wil je zekerheid, plug dan een UTP kabel in de computer / notebook. Weet je zeker dat je het maximum eruit kan halen.
Bedankt in ieder geval.
Ik haal in en real-life situation de volle 54Mbit van mijn G-verbinding. Het is een WDS-setup en ik haal een upload van 27Mbit (dus throughput van 54Mbit). De ene router staat 15 meter van de andere vandaan, met een betonnen muur ertussen. Signaalkwaliteit is 35%.
Ik haal die snelheid niet in pieken, maar gewoon flat, constant. Op mijn netwerk kopieer ik zo heel grote bestanden door, 40-50Gb. De snelheid dropt nooit.
Ik zou sowieso geen "draft-n" adviseren. Niemand kan 100% garantie geven dat de draft-n ook de definitieve "n" aankan. Je kan u verwachten aan allerlei backwards-compatible (draft-n > n) problemen, etc. Ik ken uw maximale internetspeed niet, maar met 54Mbit kom je toch al een eindje...
De volle snelheid met een betonnen muur ertussenCafe Del Mar schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:01:
[quote]Met 802.11g zul je in het allerbeste geval 27Mbit/s kunnen halen, maar 15-20Mbit/s is realistischer voor real-life situaties.[quote]
Ik haal in en real-life situation de volle 54Mbit van mijn G-verbinding. Het is een WDS-setup en ik haal een upload van 27Mbit (dus throughput van 54Mbit). De ene router staat 15 meter van de andere vandaan, met een betonnen muur ertussen. Signaalkwaliteit is 35%.
Ik haal die snelheid niet in pieken, maar gewoon flat, constant. Op mijn netwerk kopieer ik zo heel grote bestanden door, 40-50Gb. De snelheid dropt nooit.
Ik zou sowieso geen "draft-n" adviseren. Niemand kan 100% garantie geven dat de draft-n ook de definitieve "n" aankan. Je kan u verwachten aan allerlei backwards-compatible (draft-n > n) problemen, etc. Ik ken uw maximale internetspeed niet, maar met 54Mbit kom je toch al een eindje...
Usenet moet ik je toch geen gelijk geven. Zit hier op wireless-N plus minus 12 meter van de router af en haal gewoon strakke lijnen 3,40Mb/sVerwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:46:
Klopt wat dion_b zegt. Wifi is leuk om te surfen, en mails te versturen. Streaming video kijken kan ook nog wel. maar heavy dingen doen (bv. films downloaden van usenet) gaat op zich wel, echter met zeer wisselende snelheden.
wil je zekerheid, plug dan een UTP kabel in de computer / notebook. Weet je zeker dat je het maximum eruit kan halen.
Tenzij je bij de marketingbedrijf van een WiFiboer werkt geldt dat 27Mb up + 27 Mb down != 54Mb. Dat is gewoon 27MbCafe Del Mar schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:01:
[quote]Met 802.11g zul je in het allerbeste geval 27Mbit/s kunnen halen, maar 15-20Mbit/s is realistischer voor real-life situaties.[quote]
Ik haal in en real-life situation de volle 54Mbit van mijn G-verbinding. Het is een WDS-setup en ik haal een upload van 27Mbit (dus throughput van 54Mbit).
[...]
maar met 54Mbit kom je toch al een eindje...
Dat is mooi voor 802.11g, maar nog steeds niet geschikt voor snelheden boven de 25Mbps
Tot de babyfoon bij de buren aangaat, je je noodles opwarmt in de microgolfoven of je zelfs anders gaat zitten en je fase verschuiftNeefdave schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:18:
[...]
Usenet moet ik je toch geen gelijk geven. Zit hier op wireless-N plus minus 12 meter van de router af en haal gewoon strakke lijnen 3,40Mb/s
Het probleem met WiFi is niet dat je *nooit* goede snelheden haalt, het is dat zaken waar je weinig/geen invloed op uit kan oefenen toch jouw verbinding sporadisch kunnen verslechteren.
Oslik blyat! Oslik!
tja, ik weet niet hoe ik het anders moet schrijvenTankbuster schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:04:
[...]
De volle snelheid met een betonnen muur ertussen?
Ik ben helemaal geen marketingboy, ik denk dat je het principe van WDS niet helemaal snapt. Als ik eerst 27Mbps naar mijn router upload, moet die dat weer door-uploaden naar de volgende router. De routers zijn onderling draadloos verbonden. Elke bit die ik upload naar de router, wordt door de volgende router weer "gedownload", dus je moet de snelheid gewoon maal 2 doen.Tenzij je bij de marketingbedrijf van een WiFiboer werkt geldt dat 27Mb up + 27 Mb down != 54Mb. Dat is gewoon 27Mb
Net zoals je de maximaal te bereiken snelheid door 2 moet delen per hop je maakt.
Ik denk dat die wel je 25 kan trekken jah. Let wel dat de ene N router de andere niet is. Maar mocht het toch niet lekker werken kun je het bij de MM gewoon ruilen of je geld terug vragen. Maar denk dat het wel lukt hoor.NeoMe schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:27:
Mediamarktkrantje eindhoven blz 5. N-Router 35 euro SiteCom. Is dat Wat?
Verwijderd
hey,phemelrijk schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:04:
Ik zou een goede N kopen, dan ben je klaar voor de toekomst. Ik haal overigens met een wrt610N een draadloze snelheid van 57Mbps dus met een N kun je nog even verder in de toekomst. Die G zal idd nooit verder gaan komen dan rond de 27Mbps. Dat haal ik hier max op de G.
welke adapter gebruik je daarvoor? de wmp 600N toevallig?
Ik zou zeggen: ga voor N. Na het krijgen van glasvezel hadden wij toch een nieuwe router nodig, en toen heb ik maar meteen een draft-N router genomen. Daar heb ik geen spijt van gehad, waar het met de G maar de vraag was of ik op zolder kon verbinden is dat met N nooit een probleem. Ook de snelheid is veel beter, maar zeker qua bereik ga je er met sprongen op vooruit.dion_b schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:11:
...
Met 802.11g zul je in het allerbeste geval 27Mbit/s kunnen halen, maar 15-20Mbit/s is realistischer voor real-life situaties.
802.11n bestaat nog niet, je bedoelt vast draft-N. Die kan in theorie boven de 100Mbit/s uitkomen (300Mbit is daarentegen bullshit, dat is met beide richtingen duplex bij elkaar opgeteld), maar IRL is 40-50Mbit/s hier wat je meestal zult halen.
...
Overigens, sinds wanneer levert UPC "gewone routers"? Iirc krijg je alleen een modem, een modem icm router met WiFi of een modem-router combo met WiFi
Wat dat laatste onderdeel in de quote betekent: ik lees dat TS FiberPower heeft, is dat niet glasvezel? In dat geval heb je geen modem nodig want het signaal is al digitaal, en dat is dan ook de reden dat ze "gewone" routers leveren, denk ik.
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Reden: Snelheid & Bereik.
TNX
[ Voor 32% gewijzigd door NeoMe op 02-07-2009 14:37 ]
FiberPower is UPC's merknaam voor snelle kabelinternetverbindingen. Daarvoor heb je een modem nodig. Overigens heb je voor echte glasvezel ook op z'n minst een transceiver nodig die in de volksmond "modem" genoemd wordt.deblaauwn schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:34:
[...]
Wat dat laatste onderdeel in de quote betekent: ik lees dat TS FiberPower heeft, is dat niet glasvezel? In dat geval heb je geen modem nodig want het signaal is al digitaal, en dat is dan ook de reden dat ze "gewone" routers leveren, denk ik.
Reden voor losse modem+router is simpel: dat geeft je de vrijheid om te kiezen wat je eraan hangt. Dat is met name van belang omdat kabelaars met modems in bruikleen werken. Je kunt dus niet zelf je modem kiezen. Daarom moet die modem gewoon lekker in bridged mode een doorgeefklep zijn.
Het is leuk en wel dat die router tegelijkertijd 27Mbit/s in twee richtingen verstuurt, maar dat is gewoon 27Mbit full duplex, meer niet. Jij kunt niet met een device dat aan een van die routers hangt met 54Mbit/s downloaden.Cafe Del Mar schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:50:
[...]
Ik ben helemaal geen marketingboy, ik denk dat je het principe van WDS niet helemaal snapt. Als ik eerst 27Mbps naar mijn router upload, moet die dat weer door-uploaden naar de volgende router. De routers zijn onderling draadloos verbonden. Elke bit die ik upload naar de router, wordt door de volgende router weer "gedownload", dus je moet de snelheid gewoon maal 2 doen.
Net zoals je de maximaal te bereiken snelheid door 2 moet delen per hop je maakt.
[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 02-07-2009 14:40 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ik gebruik de WUSB600NVerwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:26:
[...]
hey,
welke adapter gebruik je daarvoor? de wmp 600N toevallig?