Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schakelbord met dropdown menu

Pagina: 1
Acties:

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Aangezien ik met mijn vorige post wel redelijk werd geholpen, waag ik nog een poging voor een ander probleem.
Allereerste, de database doet het nu vrij goed, en is al redelijk in orde. Nu ben ik hem aan het ''finetunen''.

Ik heb 40 query's, die allemaal beginnen met Leasemaatschappij of bedrijf (gevolgd door een naam).
Nu wil ik een switchboard met een knop waarop staat: :leasemaatschappij.
En als je daar op klikt, wil ik graag een drop-down menu waar alle query's in staan die beginnen met leasemaatschappij.
Hetzelfde geld voor "bedrijf".
Nu heb ik zelf het één en ander opgezocht op google, maar ik kom er niet uit. Ik heb een vermoeden dat het met vba moet, maar mijn ervaring daarin is nul. Ik doe natuurlijk mijn best om het alsnog zelf te doen, maar ik wil graag tips of advies. Een oplossing stel ik natuurlijk heel erg op prijs, maar een toelichting ook.

Edit: Ik ben vergeten te vertellen welke versie van access het betreft, Het gaat om access 2003.

[ Voor 5% gewijzigd door Rudy op 30-06-2009 13:17 ]

Verwijderd

In de systeemtabel MSysObjects staan alle objecten in je database (dus ook queries). Onder het veld "Name" vind je alle namen; onder het veld "Type" het type object; waarde 5 heeft betrekking op queries.

Systeemtabellen zijn standaard niet zichtbaar; deze kun je zichtbaar maken onder Tools->Options->View->vink System Objects aan.

• Rudy
Ik heb alleen de tabel MSysRelationships

heb er even een Screenshot van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/5507/msysrelationships.png

[ Voor 60% gewijzigd door Rudy op 30-06-2009 13:56 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je in je bovenste screenshot ook naar links heb gescrold (maw: dit zijn echt de enige drie tabellen in je db)?

• Rudy
Foutje sorry.
Ben ook niet meer zo scherp atm. ben er al de hele dag mee bezig.

Ik heb msysobject. Ik ga er even naar kijken en rapporteer later deze dag/morgen terug.

alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/6263/naamloosegv.th.png

Heb er even naar gekeken, maar ik begrijp niet echt wat ik er mee kan.
Hoe kan ik een dropdown menu krijgen in een schakelbord in combinatie met de tabel msysobjects?

[ Voor 85% gewijzigd door Rudy op 30-06-2009 14:29 ]

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 14:55
Dat dropdown menu zal je op het formulier van je switchboard moet maken.
Als je in je rijtje formulieren (forms) kijkt, zul je daar je switchboard zien staan, die moet je in de ontwerpmodus openen.
Vanaf daar gaat het je wel lukken denk ik :)

• Rudy
Ik kan er nu helaas niet naar kijken, maar dat doe ik donderdag wel even.

Ik heb hem ook geprobeert te editen bij form, maar kon naar mijn inzien niets vinden.
Het betreft een Nederlandse versie van access btw ;)

Ik zal het donderdag nog even aandachtig bestuderen.

• Rudy
Ben ik weer.

Ik meld er even bij dat Switchboards nieuw voor mij zijn, lijkt me wel handig om even te vertellen.

Bij ontwerpweergave van formulier kan ik een drop down maken. Nu wil ik eigenlijk 20 rapporten in één dropdown menu zetten.
Maar dat lukt me dus niet. Om eerlijk te zijn heb ik maar wat aan''geklikt'' en heb geen idee hoe ik het moet doen. Als ik google (switchboard access dropdown, even later kwam ik een thread tegen die zei dat ik moest googlen op ''cascade combo-box''). Maar dat zijn voornamelijk vba codes. En aangezien ik daar niet echt kennis van heb, heb ik daar ook niet zo heel veel aan.

Hoe moet ik nu dus die rapporten, als een hyperlink in een dropdown menu in mijn switchboard zetten.
Pagina: 1