Sinds enkele maanden draai ik een Hyper-V server. Hieronder heb ik een SBS 2008 en Vista draaien. Wanneer de server een paar dagen heeft gedraaid loopt de netwerksnelheid op de VM's enorm terug. Er is hier een Gb netwerk, maar de snelheid is eerder te vergelijken met een 14k4.
Om de paar dagen moet ik dus beide VM's opslaan, de server rebooten en de VM's herstellen. Wanneer ik de VM's zelf opnieuw laat opstarten veranderd er niets. Het lijkt dus aan de Hyper-V server te liggen.
Ik heb op internet o.a. gevonden dat verkeerde bios instellingen voor een traag netwerk kunnen zorgen, maar in het bios is geen instelling te vinden (behalve NIC uit/aan)
Weet iemand wat hiervan de oorzaak (en de oplossing) kan zijn?
Om de paar dagen moet ik dus beide VM's opslaan, de server rebooten en de VM's herstellen. Wanneer ik de VM's zelf opnieuw laat opstarten veranderd er niets. Het lijkt dus aan de Hyper-V server te liggen.
Ik heb op internet o.a. gevonden dat verkeerde bios instellingen voor een traag netwerk kunnen zorgen, maar in het bios is geen instelling te vinden (behalve NIC uit/aan)
Weet iemand wat hiervan de oorzaak (en de oplossing) kan zijn?