[Hyper-V Server 2008] Langzame netwerk verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 18:27
Sinds enkele maanden draai ik een Hyper-V server. Hieronder heb ik een SBS 2008 en Vista draaien. Wanneer de server een paar dagen heeft gedraaid loopt de netwerksnelheid op de VM's enorm terug. Er is hier een Gb netwerk, maar de snelheid is eerder te vergelijken met een 14k4.

Om de paar dagen moet ik dus beide VM's opslaan, de server rebooten en de VM's herstellen. Wanneer ik de VM's zelf opnieuw laat opstarten veranderd er niets. Het lijkt dus aan de Hyper-V server te liggen.

Ik heb op internet o.a. gevonden dat verkeerde bios instellingen voor een traag netwerk kunnen zorgen, maar in het bios is geen instelling te vinden (behalve NIC uit/aan)

Weet iemand wat hiervan de oorzaak (en de oplossing) kan zijn?

Verwijderd

En wat is de snelheid van server zelf? Wat heb je zelf geprobeerd?

Heb je drivers al vernieuwd van de server?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 14:45 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je een intel nic in de host :?

zo ja: tcp large send offloading uitzetten op dat ding. het is een known issue dat het eea trager is met die setting aan

A wise man's life is based around fuck you

• Rixard
De drivers vernieuwen op de Hyper-V server is mij nog niet gelukt, althans moeilijk te controleren zonder hardware eigenschappen te raadplegen.

Ik heb Hyper-V server al wel een keer opnieuw geinstalleerd. De server is een Intel Quad core met 8GB geheugen, met 3x 500GB in RAID 5. De processorbelasting is (te zien via Hyper-V manager) zo rond de 3/4%.

Het gaat wel om een NIC van Intel op het moederbord. Hoe zet ik dat offloading uit? Ik kan er niks over vinden. Moet dit dan uit op de Hyper-V server of op de virtuele machines?

[ Voor 19% gewijzigd door Rixard op 01-07-2009 12:02 ]

• Zwelgje

• Rixard
Bedankt, maar moet ik het aanpassen op de server of de vm ?

[ Voor 3% gewijzigd door Rixard op 01-07-2009 12:46 ]

• Zwelgje
Rixard schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:45:
[...]

Bedankt, maar moet ik het aanpassen op de server of de vm ?
server, de vm gebruikt geen (real world) nic met die opties ;)

• Rixard
Helaas heeft tcp large send offloading uitzetten niet geholpen. Tevens heb ik SP2 voor Hyper-V server geinstalleerd.
Zijn er nog meer mogelijke oorzaken voor de trage netwerkverbinding? En hoe kan ik de snelheid naar de Hyper-V server zelf goed testen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rixard schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:14:
En hoe kan ik de snelheid naar de Hyper-V server zelf goed testen?
Als je bedoelt de parent partition van je hyperV machine (de control host):
Wat levert [search=netwerk performance testen] bijvoorbeeld op? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zelf had ik een vergelijkend probleem met een guest OS binnen Hyper-V, dit is als volgt opgelost:
To work around this problem, update the BIOS on the computer. Or, modify the Boot.ini file to use the /usepmtimer switch. To do this, follow these steps:

1. Log on to the computer by using an account that has administrative credentials.
2. Click Start, click Run, type notepad c:\boot.ini, and then click OK.
3. In the Boot.ini file, a line that starts with "default" is located in the "[boot loader]" section. This line specifies the location of the default operating system. The line may appear as follows:
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
In the "[operating systems]" section, locate the line for the operating system that corresponds to the "default" line. For example, if the computer is running Microsoft Windows Server 2003, Enterprise x64 Edition, the line should resemble the following:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows Server 2003 Enterprise x64 Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
4. At the end of the line, add a space, and then type /usepmtimer. The line should now resemble the following.
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows Server 2003 Enterprise x64 Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn /usepmtimer
5. Save the file, and then exit Notepad.
6. Restart the computer.

The following is a sample Boot.ini file for a system that contains the /usepmtimer switch.
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows Server 2003 Enterprise x64 Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn /usepmtimer
Bron:

I'll make you an offer you can't refuse!

• Rixard
Bedankt Don van Boven voor je antwoord! Hier hebben Tweakers wat aan die in de toekomst ook last hebben van dit probleem.

Ik heb het probleem wat ik had echter vandaag gevonden! Het bleek aan mijn modem te liggen!

Ondanks dat het netwerkverkeer totaal niet over de modem gaat (zelfs DHCP/DNS etc. worden niet door de modem geregeld) zorgde de modem er toch voor dat de verbinding erg traag werd. Waarom dit na een reboot van de Hyper-V-server voor korte tijd opgelost was, is mij echter nog steeds een raadsel.
Pagina: 1