[JS] onmousemove event stopt boven een iframe in IE e.a.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scipt gemaakt dat een gebruiker in staat stelt om met een mousemove het formaat van een iframe aan te passen.

Het gaat om een afgeleide van dit script:
http://www.itsavesyou.com/TextArea_Resizer_example.htm

Zoals je ook bij dit script kunt zien, ontstaat er een probleem zodra je het iframe wilt verkleinen (dus naar boven schuift met je muis). Als je het langzaam doet, gaat het wel goed. Maar zodra je het wat sneller wilt doen hovert de muis over het betreffende iframe en focust de muis dus in een ander document; en reageert het dus niet meer op het document-onmousemove-event van zijn parent.

Op zich is dit logisch, maar wel ongewenst. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een work-around. Maar ik kan werkelijk niets vinden. Is er iemand hier met een goed idee om dit probleem te omzeilen?

LET OP: het script werkt wel in FF. Wil je het script dus testen, doe het dan even in IE of Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou een onmousemove in het iframe document kunnen maken die een functie in de parent aanroept.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De iFrame tijdens het resizen vervangen door een div?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide opties werken! Dank voor het meedenken!

(heb uiteindelijk de laatste gebruikt, scheelde i.c.m. wat ik wilde bereiken wat coding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 13:37
Het gaat neem ik aan om het verkleinen met het balkje aan de onderkant van het iframe? Dat werkt hier prima in Chrome (2.0) hoor... Ook in Opera (10) werkt het prima. Alleen IE (8) lijkt inderdaad problemen te hebben.

Full-stack webdeveloper in Groningen