• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:26
Beste tweakers.

Na veel reviews bekeken te hebben viel het me op dat de i7 niet overdreven sneller is dan een core 2 quad. ( in de reviews iig. )
Ik heb nu een Q6600 op 3,2 Ghz met een GTX275. Een stock i7 920 haalt met een GTX275 17k in 3d mark 2006. Dat is hetzelfde als mijn Q6600.
Mijn vraag is daarom of het een vooruitgang is als ik een i7 aan ga schaffen? Het is niet zomaar een processor veranderen maar ook een nieuw moederbord, geheugen enz..
Ik hoop graag te horen wat de verbeteringen ervan zijn en de ervaringen.

MvG Martin Zweep

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:02
Nee, als het je puur om de grafische prestaties gaat, kun je beter een nieuwe videokaart kopen.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:23
[Discussie] multi-core Intel's: Core 2 & Core i7
2.1 Is een Core i7 voor mij wel interessant?
Mocht een zo snel mogelijke processor het doel zijn dan is het simpelweg de benchmarks bekijken en daar de snelste processor (voor zover het budget toelaat) te nemen. Snelle processoren zijn handig bij CPU-intensieve zaken zoals het encoden van video of het compileren van source-code of lightning in (zelfgemaakte) maps voor games. Ben je echter op zoek naar een allround systeem dan is een gemiddelde processor een veel beter alternatief. Dan kun je geld steken in een goed beeldscherm (daar kijk je altijd naar en maak je dus permanent gebruik van), veel en/of snelle hardeschijven, een geluidskaart en wat al niet meer. Voor game systemen zijn videokaarten juist enorm belangrijk. Je kunt dus overwegen om een goedkoper AMD Phenom II X4 systeem met DDR2-SDRAM te nemen en meer geld te stoppen in een videokaart en een snelle SSD of Western Digital Raptor. Zie bijvoorbeeld deze review waarbij de Core i7, Core 2 Quad en Phenom II X4 op hoge resolutie zo goed als hetzelfde presteren. Sterker nog: de tragere Phenom II X4 wint hier (met een onmerkbaar verschil van 0,1FPS) van de Core i7 omdat de processor eigenlijk van ondergeschikt belang is.

Let dus op dat je benchmarks goed bekijkt, ga geen Phenom II X4 kopen als je 24/7 wilt encoden omdat deze bij een game-benchmark op hoge resolutie en veel detail 0,1FPS sneller is. Ga ook geen Core i7 965 kopen met een Radeon X1950Pro omdat de 965 bij iedere review bovenaan staat als gamen jouw favoriete bezigheid is.

[ Voor 87% gewijzigd door Terror op 30-06-2009 12:21 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 14:14
Ik begrijp niet waarom je een vergelijking maakt met 3D mark 2006 omdat deze benchmark nieuwe technologie totaal niet meer ondersteunt.
Verder is een i7 920 echt wel beter dan een Q6600 maar is dan ook veel duurder en omdat een Q6600 nu nog best mee komt is het de vraag of het wel handig is veel geld te inversteren.

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:26
Terror bedankt voor die link. Daar wordt veel uitgelegd.

@fanta22: Ik vond 3d mark wel voor de hand liggend. Maar ik begrijp dat die de i7 niet benut?
Verder ja om nou ongeveer 600 tot 700 euro uit te gaan geven voor het verhaal is nou ook niet zo 1,2,3.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In het topic dat Terror aanhaalt is al zat te vinden.
Sowieso moet je zelf bepalen welke hardware je koopt en of je iets het geld waard vind of niet. Er zijn genoeg benchmarks en reviews te vinden over de diverse X58 borden en cpu's dat je daar prima een keuze uit kunt maken.

dit toic gaat daarom ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.