Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:41
ik heb de volgende situatie:
ik maak backups mbv time-machine naar een Conceptronic NAS. Omdat dit geen timecapsule is, heb ik een zgn sparsebundle aangemaakt zodat via deze omweg toch backups gemaakt worden. In deze sparsebundle is het nummer van mijn iMac verwerkt.

Nu breng ik binnenkort mijn iMac weg naar een Apple servicecenter, omdat ik grote grijze vlekken op mijn scherm heb. Ik heb wel eens gehoord dat het scherm niet vervangen wordt, maar dat je dan een nieuwe iMac krijgt. (Op zich zit ik hier niet echt op te wachten omdat de iMac (24", 2,8 Ghz, 4Gb, 320GB, XT2600) nog redelijk bij de tijd is, en ik bv geen 9400GS GPU terugwil...)

Mijn vraag is, stel dat ik toch een nieuwe iMac krijg, kan ik dan de gegevens die via time-machine gemaakt zijn naar die machine-gerichte sparsebundle weer terugzetten?

Of kan ik beter de sparsebundle verwijderen, en een kopie van mijn hele machine naar de NAS wegzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt Time Machine ook gebruiken om bij een nieuwe Mac al je settings, software, etc. over te kopieren met de migratie assistent. Op die manier hoef je niet de oude en de nieuwe Mac op elkaar aan te sluiten middels firewire of het netwerk. Dit heb ik al een paar keer zo gedaan en dat werkte prima. Volledige TM backups restoren ook al gedaan wegens vervanging van harde schijf en dat ging prima. Ik heb echter nog niet kunnen testen of je op een compleet andere Mac ook zo'n full restore kunt doen. Als ik zo bekijk hoe de restore verloopt lijkt mij dat het geen probleem zou moeten zijn, zeker niet omdat je de harde schijf van de ene Mac in de andere kunt stoppen (nou kan het voorkomen dat niet alles werkt omdat de meegeleverde OS versie nieuwer is wegens wat optimalisaties zoals destijds met multitouch trackpad). Dat machinegebonden is er voornamelijk op gericht dat indien je meerdere machines naar dezelfde share/schijf backupped ze allemaal uit elkaar gehouden worden en in hun eigen mapje terecht komt. Ik heb hier bijv. TM ingesteld om de hele disk van de Mac mini te backuppen plus 1 map op de externe firewire schijf. Hij maakt een algemene map met de hostname van de Mac mini aan en daaronder weer 2 mappen voor de interne en externe schijf van de Mac mini.

Hopelijk kan iemand anders wel met zekerheid vaststellen dat een full restore naar een compleet nieuwe Mac werkt. Je hebt in ieder geval de mogelijkheid om je complete user account te restoren naar een nieuwe Mac middels die migratie wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 15:46
Ja het werkt, http://www.apple.com/macosx/what-is-macosx/time-machine.html

Ik weet alleen niet of je nog iets speciaals hebt gedaan met de mac om timemachine te laten werken op je nas. Maar als het gewoon default timemachine is en je hebt op de nas de aanpassingen gedaan dan zie ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik kan ook bevestigen dat het werkt. Ik heb een iMac coreduo 20 ingeruild voor een iMac core2duo 24inch.
En dmv time-machine, had ik al mijn data weer terug.

Het is alleen even opletten, of je daarna weer door kan gaan met de oude time machine. Bij mij was dat niet gelukt, maar mogelijk moet je schijf herstel/ controle doen. Maar ik was toen al weer opnieuw begonnen.

Ik weet alleen niet wat sparsebundel inhoudt?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 16:51

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

jpm.lensen schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:30:

Ik weet alleen niet wat sparsebundel inhoudt?
dat is het 'image' bestand dat op de time capsule of ander opslagmedium wordt opgeslagen. er is dus een sparsebundle per computer die gebackupped wordt. .sparsebundle is ook tegelijk de extensie van dit imagebestand.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

93247

Het werkt prima op een paar kleine dingetjes na, licenties zou je waarschijnlijk weer opnieuw moeten intypen. Ik ben pas overgestapt van MacBook naar iMac vanwege het heerlijk grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb pas een Time Machine restore gedaan op een MacBook met een backup van een Mac mini. Dat ging probleemloos. De reden was dat op m'n MacBook nog iLife '08 stond en ik bij de mini (waarop ik nu alleen nog Windows draai) iLife '09 kreeg.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1