[Grails] framework ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:53

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Zijn er mensen die het Grails-framework kennen en gebruiken/gebruikt hebben? Ik kan eigenlijk geen onderwerp terugvinden op GoT over Grails.
Grails is an open source web application framework which leverages the Groovy programming language (which is in turn based on the Java platform). It is intended to be a high-productivity framework by following the "coding by convention" paradigm, providing a stand-alone development environment and hiding much of the configuration detail from the developer." (bron: Wikipedia)
Zelf kom ik van een voornamelijk Java-achtergrond (plus een hoop andere zijtalen zoals Python/Perl/PHP) en ben sinds korte tijd bezig met Grails en moet zeggen dat het aan een erg soepele taal is en waar over een hoop zaken goed nagedacht is. Er wordt gebruik gemaakt van o.a. Spring en Hibernate en "GORM". Er zijn ook behoorlijk wat plugins beschikbaar.

Zou graag wat ervaringen/meningen van andere mensen willen horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjeerd op 30-06-2009 10:16 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Beetje raar om in mijn eigen nickname te programmeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik heb het alleen gebruikt om even snel een CRUD interface tegen een bestaande database aan te leggen, omdat er wat CLOB/BLOB velden gewijzigd moesten kunnen worden en de MS SQL GUI daar geen mogelijkheden toe biedt. Ik heb Grails gekozen omdat ik er vanuit ging dat ik daarin makkelijker mijn weg zou kunnen vinden dan in Rails, omdat ik wel Java en wat Groovy spreek, maar geen Ruby. Verder heb ik niet de moeite genomen om naar frameworks te zoeken.

Ervaring: het bevalt me in zoverre dat ik het voor dezelfde taak onmiddellijk weer zou gebruiken, maar de eisen waren echt miniem, dus dat zegt niet zoveel. Over mogelijkheden voor geavanceerder gebruik en eventueel complete webapplicaties heb ik niet echt een mening: ik bouw geen frontends.

[ Voor 6% gewijzigd door Confusion op 30-06-2009 10:21 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?