Toon posts:

Wel of geen ASUS laptop kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben aan een nieuwe laptop toe. Ik weet inmiddels dat ASUS op dit moment goede laptops maakt (althans redelijk goed aangeschreven staat). Klopt dat? Wat zijn jouw ervaringen?
En hoe is het gesteld met service? Krijg ik bijvoorbeeld mijn OS op cd meegeleverd? Installeren ze allerlei irritante trial-software mee met mijn OEM-software? Is de helpdesk bereikbaar? Krijg ik een Surinaamse of een Nederlandse helpdesk aan de lijn als ik hun servicelijn bel? Is de helpdesk competent en behulpzaam of zijn het puistige pubers die het geen reet interesseert of ik wel of niet met mijn laptop kan werken? Wat kost die helpdesk me (prijs per minuut)?
Ook belangrijk. Mijn laptop moet nogal eens mee op reis. Ik had een Acer, maar die valt na een jaar of twee letterlijk uit elkaar. De behuizing is gewoon slechte kwaliteit. Heeft iemand ervaringen (goed of slecht) met ASUS?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik ben ook erg benieuwd naar Asus laptops. Zeker gezien dat Asus paar kleine productlijnen, maar dan prachtige laptops heeft.

Verwijderd

Asus staat idd goed aangeschreven met zijn notebooks.
maar om welk model gaat dit dan sneppo.
heb zelf ook een asus notebook A7sv en die werkt idd goed nog geen problemen mee gehad

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
*O* ASUS *O*

Ik kan ze enkel aanbevelen gezien mijn eigen ervaringen. Goede prijs, degelijke hardware, goede service. Overall komen ze het beste uit de bus. Echte budgetnotebooks hebben ze niet, in de basisnotebook NBBG komen ze dan ook weinig voor. Maar in het hogere segment daarentegen: Enkel lof.

Zelf had ik een Asus A6T. De beruchte notebook met "De zwarte ziekte". Helaas was het net die rotte appel in de hele Asus lijn. Echter, Asus hanteert tegenwoordig met deze serie een nette regeling waarbij mensen ongeveer 3 jaar na aanschaf nog een nieuwe notebook krijgen tegen minimale handlingskosten. Dat dus buiten de garantie.

Zelf heb ik bovenstaande niet meegemaakt. Nee, ik had ranja over mijn A6T gegooid. Netjes overlegd over de reparatie. Na 4 weken, de standaard tijd die Asus zichzelf geeft voor een reparatie ging de telefoon: het moederbord kon niet worden geleverd binnen de termijn. Ik had de optie om te wachten, geld terug te krijgen, of gratis een nieuwe laptop in ontvangst te mogen nemen. Uiteraard dat laatste gedaan, en dat dus buiten de garantie door mijn eigen stomme schuld!

Het OS krijg je niet op CD, enkel recovery spul. De drivers krijg je echter ook op CD, met handige tool! Uiteraard levert Asus net als de rest bloatware. Maar de levering van CD's is zeer netjes en lijkt uniek te worden... Pak gewoon een Windows DVD en doe een clean install, driver cd er in en je hebt alsnog je schone laptop. Wat betreft de helpdesk: Die heb ik niet nodig gehad. Wel de RMA dienst en dat was gewoon een Nederlander aan de telefoon. Ook geen (lange) wachtrij!

De behuizing is ook zeer goed. Ik vind de Asus F3Sc die ik nu heb zeer degelijk voor een consumentennotebook. Dat ding gaat probleemloos iedere dag naar school, en het studentenleven is echt wel de absolute durability test voor notebooks :+

Last but not least: Bij een aantal modellen krijg je standaard een muis en tas van prima kwaliteit. Verder zegt de 2 jaar garantie die je standaard krijgt ook geel veel.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mijn ervaring met Asus is goed. Ik heb een A6T gehad die het zwarte beeld syndroom kreeg (is een draadje over hier op got). Ik werd keurig te woord gestaan (door Nederlanders mét een technische achtergrond) en de laptop is voor RMA gegaan. Werkende laptop terug gekregen (niet mijn laptop, maar een zelfde), maar die kreeg binnen een dag het zelfde probleem. Weer voor RMA opgestuurd en heb toen uiteindelijk omdat ze mijn laptop niet binnen het daarvoor vastgestelde termijn konden repareren een splinternieuwe laptop gekregen (F3Ka).
Voorgeinstalleerde meuk is minimaal. Bij mij stonden er Nero Burning Rom en Norton Internet Security op, maar geen 20.000 trial programma's waar je geen ene donder aan hebt.
Er werden bij mij 3 recovery DVD's bij meegeleverd. Eentje voor Windows in NL, een voor Frans en een voor Engels.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:34
asus heeft zijn repaircenter in Emmen zitten. Over het algemeen werkt die prima. (ik heb vrij veel ervaring met de RMA via mn werk)

Verder ben ik over mijn eigen asus f3sg goed te spreken. Hij gaat elke dag mee naar school, en dat overleeft hij prima. De bouwkwaliteit is gewoon goed, en ze zijn idd vrij goed geprijst.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb ook een Asus A6T gehad (zonder de zwarte ziekte). Deze was zeer stevig en heeft enige tijd dienst gedaan als manusje-van-alles. Uiteindelijk heeft het moederbord zich begeven en heb ik het ding uit elkaar gehaald. Dit laatste bleek een enorm karwei omdat het apparaat degelijk in elkaar zit!

Een Windows OEM disk was helaas nergens te bespeuren. Alleen de al eerder genoemde recovery disks.

Het betrof dan wel een 2 jaar+ oude laptop, maar ik kan Asus ook alleen maar aanraden.De helpdesk heb ik nooit gebeld. Ik heb wel rondgekeken op hun forum maar daar staan meer vragen dan antwoorden.

Wat misschien nog belangrijker is, is het feit dat (toen?) de Asus-NL website rete traag was. Hierdoor werd het downloaden van drivers nachtwerk omdat dan de site het een beetje normaal deed.

Verwijderd

Kwaliteit is ook een belangrijk iets vooral voor zo`n groot bedrijf als asus.
Idd de repair center zit in Emmen, is volgens mij ook een groot bedrijf volgens mij wordt er aardig wat notebooks verkocht.

Mijn mening over Asus is waarschijnlijk het zelfde als de van GENETX
*O* ASUS *O*

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
AvanCade schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:16:
Wat misschien nog belangrijker is, is het feit dat (toen?) de Asus-NL website rete traag was. Hierdoor werd het downloaden van drivers nachtwerk omdat dan de site het een beetje normaal deed.
Dat is (was?) het enige minpuntje inderdaad. www.asustreiber.de, een onofficiele site van enkel oosterburen, kan ik dan ook aanraden.

Ohja, nog een pluspuntje voor de A6T: Ik heb er Vista x64 op gedraaid terwijl de laptop enkel met XP is geleverd. Alle drivers waren er voor x64, inclusief exotische componenten zoals de webcam!

Verwijderd

Hebben jullie nog niet op hun net nieuwe global site gekeken ?
Die is compleet aan gepast.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb een paar jaar geleden een Asus gehad en dat was een goede laptop.
Lenovo, Dell en Apple zijn ook aan te bevelen.

Acer, Packard Hell en Toshiba zou ik uit de buurt blijven.

Ik heb nu een MSI Wind Netbook en een Dell E6500 en beide zijn goed, de Netbook maakt wel gebruik van mindere materialen en scherm maar je kan een laptop van 300 niet vergelijken met een van 1800 euro.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

Dentheman

Zie signature

Ik ben inmiddels aan mijn 2e asus laptop, na een f3jr (welke gestolen is) die mij prima is bevallen heb ik n u een M51SN naast het gelikte design voelt het geheel erg degelijk aan, en heeft al een paar vallen overleefd zonder mankementen. Hoe het met de service gesteld is weet ik niet, nog nooit nodig gehad. De hoeveelheid bloatware valt mij ook alles mee, helemaal in vergelijking met andere merken. Ik kan wel zeggen dat ik na ruim een jaar wel toe ben aan een frisse install, maar dat is niet merkgebonden.

Mijn volgende laptop gaat 100% zeker weer een asus worden, je betaald wel iets meer, maar het is kwaliteit & duurzaamheid, dat betaalt zich zeker terug.

Zie ondertitel

Verwijderd

@ Dentheman.
Als je een frisse install wilt waarom ga je niet met F9 een nieuwe install doen.
Daarna op first partition only drukken daar recover je alleen maar de C schijf D schijf met data blijft bestaan.

Misschien is dat een idee

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je kan best voor Asus gaan, die bevalt mij ook goed. Heb hem tot nu toe 1 keer weggehad, omdat die heel warm werd, en dan uitviel. Via de site van Asus een RMA formulier ingevuld, 2 dagen later werd die opgehaald. Binnen 2! weken had ik hem weer. Nieuw moederbord ingekomen. En dat net voordat de garantie afgelopen was. Dus kan weer een mooie tijd mee hoop ik.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb 2x gebruik gemaakt van de garantie op een Asus laptop. 2x voor de DVD. De eerste keer was/leek het goed gemaakt. De tweede keer kreeg ik de laptop terug zonder dat de DVD het deed.

Ik had geen zin om hem weer 10 dagen kwijt te zijn dus ik heb het er bij laten zitten.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:50
Zelf twee asus laptops gehad. De eerste verliet mij net na de garantie periode(videokaart defect).

De tweede heb ik enorm maar dan ook enorm veel problemen mee gehad. Na een paar maanden gebruik viel me beeldscherm uit, laptop opgestuurd, nieuw scherm. toen heb ik de laptop verder niet vaak gebruikt gezien de accu het nog maar 15 minuten uithield(accu was reeds ook vervangen).

Ondertussen is ook de CD-Speler twee maal vervangen door defecten.

Alsof dat niet genoeg was scheurde me scherm een maand of twee later op het linker scharnier punt. Opgestuurd, is vervangen. Toen hij terug kwam, had ik een nieuwe scherm, met een scheur aan de andere kant. Ze hadden dus iets fout gedaan. Opgestuurd, nieuwe gekregen.

Weer een paar maanden later, scherm begint weer te scheuren, momenteel is me scherm dus verwijderd van de rest van de laptop en heb ik maar een(veel degelijkere) macbook gekocht...

Het scharnier deel was veel te goedkoop ontworpen. Daarnaast geloof ik niet dat ze er berekeningen op hebben uitgevoerd want een kunststof achterkant kan die krachten echt niet aan.

Laptop was 1500> euro, daar zou je dat toch niet bij verwachten...

Voor mij nooit meer een asus dus!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Pagina: 1