Toon posts:

Welke CPU op welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Is het mogelijk om deze cpu: Intel PIV 3.0E GHz Skt. 478 HT op dit moederbord: Soltek SL-85SD-C te plaatsen? Ik bedoel heeft het moederbord alle voorwaarden van de cpu? Ik heb beetje op Internet gekeken maar ben niet helemaal zeker.

Alvast bedankt

Groetjes
Ari

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het zal wel werken, maar niet op 3GHz.

De chipset ondersteund officieel maximaal 400MHz FSB processoren. Misschien dat je met overclocken 533 haalt, maar de 800MHz waar die Pentium4 op draait zal nooit gehaald worden.

Je krijgt dan een cpu die op 1,5 of misschien op 2,0 GHz gaat werken.

[ Voor 34% gewijzigd door PD2JK op 30-06-2009 00:06 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PD2JK schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:03:

De chipset ondersteund officieel maximaal 400MHz FSB processoren. Misschien dat je met overclocken 533 haalt, maar de 800MHz waar die Pentium4 op draait zal nooit gehaald worden.

Ligt er ook aan of het bord een Prescott (indien Prescott) ondersteunt.

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 17:59
PD2JK schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:03:

De chipset ondersteund officieel maximaal 400MHz FSB processoren.

<snip>

Inderdaad, de processor zal draaien op 100MHz FSB (quad-pumped 400MHz). Dat komt er op neer dat: effectieve klok = 100MHz * multiplier.

Bij de P4 3.0E 478 HT is de multiplier 15x, en de standaard FSB 200MHz (maar wegens moederbord 100MHz). Wat neer komt op een effectieve klok van 1.5GHz.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je een topic aanmaakt, en dat als je er niet zelf uitkomt je tenminste duidelijk aangeeft waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond en wat daarna exact onduidelijk was.

" Ik heb beetje op Internet gekeken maar ben niet helemaal zeker." is dat totaal niet.

In het geval van een failliete mobobakker kan het wat lastiger zijn dan anders, maar als je niet de moeite neemt om aan te geven exact wat je gedaan hebt kunnen wij niet met je meedenken. Dan heeft een topic geen zin en gaat hij dicht. Ik kan je vooralsnog vooral aanraden om even op www.archive.org te kijken naar hoe de Soltek site er een paar jaar geleden uitzag...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.