Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik probeer dus Windows 7 vanaf een USB stick te installeren op een Netbook. Dit gaat prima tot op zekere hoogte. Als hij het installatieproces wilt voltooien gaat hij constant naar een zwart scherm. vermoedelijk heeft het dus te maken met de beeldschermdriver.

Als ik in het zwarte scherm op een willekeurige knop druk, dan start hij opnieuw op en herhaalt het riedeltje zich. Ik krijg hem ook niet meer geboot vanaf de USB stick. Dus ik zit helemaal vast in dit proces. Ik krijg hem niet eens uitgeschakeld...

Ik heb de nieuwste BIOS erop staan. Hoe krijg ik Windows 7 aan de praat, iemand ervaring mee?

[ Voor 26% gewijzigd door mwiekamp op 29-06-2009 22:15 ]

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Het was misschien handig om in een Virtual machine te duwen.
Want de weet je wat de problemen zijn en dan kan je die oplossen.
Zo heb ik windows ook op mijn pc gezet.
En draait windows 7 in de Virtual Machine goed ja dan kan je over gaan op de echt harde schijf.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 12:31
Dat is niet helemaal waar Nivida_intel. VMWare maakt bijna geen gebruik van je drivers óf je hardware zodra je in een simulated OS komt.

Er komen VMWare drivers met VMWare gesimuleerde hardware. Enige wat overgenomen wordt is de geluidskaart (zover ik weet).

In het kort, een succesvolle VMWare installatie staat zeker niet garant voor een succesvolle PC installatie. Je kan inderdaad wel testen of de Windows 7 DVD in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nou oke als jij het zo ziet.
Maar goed wat je ook kon doen is de nieuwste driver donwloaden (voor de installatie) en die dan mee laten instaleren om te voorkomen.
Meestal kan je die gewoon vanaf je HD in laden en WIndows 7 pakt hem zonder nikken of nurren.
BTW kan je windows xp wel laten draaien of heb je windows xp op een 2e partitie laten staan.
Meestal kan je schijf waar 7 opstaat formateren en dan opnieuw doen.
Of gewoon de windows xp bestanden op je usb stick zetten en vanuit daar de schijf formateren.
Probeer dat eens

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat de image die je hebt gedownload goed is? Anders kun je daar even kijken. Normaal zijn beeldscherm drivers nooit het probleem aangezien ze altijd in VGA mode kunnen draaien.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

kiddyl schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:35:
Weet je zeker dat de image die je hebt gedownload goed is? Anders kun je daar even kijken. Normaal zijn beeldscherm drivers nooit het probleem aangezien ze altijd in VGA mode kunnen draaien.
Kan ook ja.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Je kan kijken of dit probleem zich ook voordoet op een andere computer, en als het dan wel goed werkt, probeer dan eens Windows Vista of XP.

Als hij het wel op een andere comp. doet, dan is die install DVD niet kapot. Als je hetzelfde probleem krijgt, ligt het aan de DVD download nog eens vanaf de Windows-site. www.windows.nl en gan naar "Windows 7". dan kan je hem daar downloaden.

Als hij dan ook tijdens de installatie van Vista of XP geen problemen krijgt, dan ligt het waarschijnlijk aan de laptop. Post, -als je wel problemen hebt tijdens de Vista of XP istallatie- die problemen dan even. Dan kunnen wij kijken.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 19:25
Dit lijkt mij een driver kwestie.

Wat je verder kan proberen is alle USB meuk loskoppelen, en zaken zoals onboard LAN en SOUND uitschakelen in de BIOS (indien mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Bedankt voor jullie reacties

Na wat geklooi is het gelukt. Ik heb de USB stick als eerste harde schijf toegewezen. Hierdoor kon ik de installatie nogmaals uitvoeren. Windows 7 staat nu geïnstalleerd, alleen heb ik nu het bekende "black screen" probleem. Dit kan je overigens weer oplossen door de PC in de slaapstand te zetten wanneer je het zwarte scherm krijgt en dan weer uit de slaapstand te halen. Hierdoor heb je ineens beeld???

Maargoed, het staat geïnstalleerd. Draait supersnel, alleen zo weinig software wat compattible is.

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-08 08:59
Kun je een aantal voorbeelden geven welke software er dan niet compatible is met Windows 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Draait supersnel, alleen zo weinig software wat compattible is.
Kun je een aantal voorbeelden geven welke software er dan niet compatible is met Windows 7 ?
Zou ik ook wel eens willen weten. Ik draai al Windows 7 sinds het pre-beta was, en toen waren alleen Daemon Tools en diverse virusscanners een probleem. Beide issues zijn opgelost in de laatste versies van de software.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1