Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
ik heb enkele weken geleden een canon fs200 camera gekocht.
hij filmt verder prettig, niets mis mee.
maar ik wilde nu paar dagen geleden eens wat beelden op de computer zetten om te kijken hoe ik ze kan bewerken ed.
ik krijg ze echter met geen mogelijkheid er op gezet.
ik kan het kaartje rechtsreeks in de computer plaatsen of via de usb kabel,
maar met gen van 2 krijg ik resultaat, hij odet gewoon helemaal niets.
als ik bijv kaartje van mijn fotocamera er in doe, krijg ik keuze menu te zien wat ik er mee wil doen, maar nu dus niets.
wie heeft een idee hoe dit kan, zou ik ergens iets aan de computer instellingen moeten veranderen??
van computers heb ik helaas ook niet echt veel verstand maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpen, anders ga ik v/d week terug naar de winkel.
alvast bedankt.

vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je kaartje groter dan 2 GB? Zo ja, staat er op je kaartlezer dan de term SDHC? Als er alleen SD op staat heb je kans dat je kaartlezer alleen SD kaarten aankan en geen SDHC kaarten.

Verder weet ik van andere Canon modellen dat je ze op de netvoeding moet aansluiten om je beelden op de pc te krijgen. Heb je dit al geprobeerd? En heb je de stappen in de handleiding exact gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb even gekeken en het is een sdhc kaartje 8gb.
in de handleiding staat eigenlijk alleen aangegeven, de camera met de usb aansluiten op de computer, dan kan je alles over gaan zetten.
toen wij hem kochten zijden ze ook dat het allemaal simpel werkt, en al helemaal omdat ik mn kaartje desgewenst rechtstreeks in de computer kan doen.
dus ja, ik weet het ook ff niet meer. ik ga denk ik v/d week maar bij de winkel langs, hoop dat ze me verder kunnen helpen.
in ieder geval bedankt.
als je, of iemand anders nog suggesties heeft hoor ik het graag.

vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Hoi wij2en,

Welkom op GoT. :)

Er wordt -als je een topic start- van je verwacht dat je aangeeft wat je al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Een onderdeel daarvan is het raadplegen van Google. Wat gaf dat als resultaat?

Daarnaast hoef je niet te groeten onder je post, dat heb je in het beleid kunnen lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien heb ik je twee suggesties gegeven en ben erg benieuwd wat je ermee hebt gedaan! Ik denk namelijk dat ik in beide gevallen gelijk heb!
quote: p122 van de handleiding
power the camcorder using the compact power adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
door google, kwam ik eigenlijk hier terecht,
ik heb verder niet zoveel over dit probleem kunnen vinden op internet,
ik ga in ieder geval donderdag even langs de winkel, wie weet komt het idd door het kaartje,
hoop dat ze me er daar meer over kunnen vertellen.
ik moet nu nog aan het werk, maar zal ook nog proberen om het via netvoeding te doen.
ik zal als ik meer weet hier weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vandaag een poging gedaan om het via netvoeding te doen, helaas geen resultaat.
bij een geinstaleerde cd van canon zit een fundtie om aan te klikken dat je beelden van de camcorder naar de computer kan overzetten, hij staat tussen twee andere functies en is de enige die niet reageert op aanklikken.
dus er zit niets anders op dan morgen een bezoekje aan de winkel te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, probeer het wel eerst nog even op een andere computer ;)

Lees ook nog even goed na hoe je die software moet installeren. Misschien moet je camcorder aan de pc hangen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vandaag bij de winkel geweest, maar niet echt veel wijzer geworden,
volgens de verkoper is het zoeken naar een speld in een hooiberg (lekker makkelijk)
volgens hem kan het niet aan het kaartje liggen, echter, ik heb net het kaartje van mijn fototoestel erin gedaan (is een sd kaart) en dan kan ik wel overplaatsen naar de comp, echter enkel via het menu dat je altijd standaard krijg te zien (ook bij foto's)
maar afspelen gaat dan weer niet,(beeld blijft meteen stilstaan)
ik ga denk ik van het weekend even bij iemand anders kijken of het daar wel op de comp lukt.
ik baal er wel erg van, volgende week wil ik gaan filmen bij echo onderzoek ed, ik hoop maar dat ik het voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je een cardreader in je PC? Als je je SD(HC)-kaart in je PC stopt en dan via Verkenner rechtsklikt op het SD-station en dan 'Eigenschappen' kiest, herkent het systeem dan dat er een SD-kaart in de reader zit, en zo ja, wat de capaciteit ervan is? Ik vind het maar gek, ik neem aan dat je camera het wel aan zou geven als er iets met de kaart aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, het probleem is opgelost, ik heb een kaartje van iemand geleend (ook een sdhc)
en deze werkte wel!!, dus ik nog ff snel naar de winkel geweest, mijn verhaal gedaan, en het kaartje geruild voor een andere. voor de zekerheid meteen even getest, maar alles lijkt nu ok.
dus mijn probleem is opgelost.
iedereen bedankt.
Pagina: 1