Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PGP, welke versie/welke software gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag. Het wordt eindelijk tijd om eens PGP te beginnen gebruiken, of toch mensen de mogelijkheid te geven mij in PGP-formaat te bereiken.

Ik ken de principes en werking, ik heb er vroeger nog mee geëxperimenteerd. Maar tegenwoordig, welke versie is er courant? Welke versie kan door "iedereen" ter wereld gebruikt worden om mij een PGP-mail te sturen die ik dan kan openen? En freeware is fijn, natuurlijk!

Linkje naar PGP-site of zo waar meer info staat is ook OK; ik heb gegoogled maar naar goeie gewoonte was daar veeeeeeeeeeel te veel info en ik zie het bos door de bomen niet.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij is PGP redelijk gestandaardiseerd, aangezien je ook GPG hebt, wat volgens mij compatible is met PGP.

Ikzelf gebruik Thunderbird als mailclient met Enigmail als GPG-plugin.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:28:
Volgens mij is PGP redelijk gestandaardiseerd, aangezien je ook GPG hebt, wat volgens mij compatible is met PGP.
Ik hoop het. Toen ik een jaar of 10 geleden met PGP experimenteerde waren er verschillende versies e.d. die niet met mekaar compatibel waren, of niet volledig, of niet backwards of zo, het was altijd iets.

Net even nagezien, 2.6.3i was het in die tijd waar ik mee experimenteerde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 20:51 ]

Verwijderd

Firepgp voor webmail.