• gjam
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 09:52
hey mede tweakers

Ik heb nu onlangs een nieuwe pc gekocht core7i 920, msi 58x moederbord, 6gb ram en dan een gigabyte ati 4550(passief). Deze grafischekaart heb ik reeds 2 keer laten vervangen. Door dat hij wrs te warm werd en er ergens een slecht contact ontstond met als resultaat crashes.

Toen heb ik een msi 4650(fan) genomen. Deze doet nu na 4 tal weken identiek het zelfde.
Nu was ik aan het denken zouw het kunnen liggen aan een voeding die te veel stroom geeft of een slecht moederbord. Aan gezien ik geen goesting heb om om de maand een niewe grafische kaart aan te schaffen ?

ik heb ook reeds andere drivers geprobeerd maar niets helpt

grtz geert

Verwijderd

Wat voor voeding heb je?

• gjam
oei vergeten te vermelden

antec earthwatts 650 watts

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:48

M2M

medicijnman

wat zijn nu eigenlijk te temps van je systeem?

probeer anders eens je kast open te zetten en er een tafelventilator tegenaan te zetten. Kijken of je 'm dan kan crashen...

-_-

Verwijderd

gjam schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:21:
Nu was ik aan het denken zouw het kunnen liggen aan een voeding die te veel stroom geeft
Onmogelijk, elektronica neemt namelijk stroom en krijgt het niet, spanning kan wel te hoog zijn al lijkt mij dat uitgesloten, want dan zouden meer onderdelen hier last van hebben.

• gjam
Meestal crasht hij al gewoon als ik in Firefox zit te scrollen.
Grafische kaart heeft direct na een reboot in vista meestal rond de 40°.
Maar ik zal eens kijken in bios of volt waardes binnen marges blijven.

edit :

12V: 12.232V
5V: 5.045V
3.3V: 3.36V

IOH temp stond wel op 60°C
cpu 36°C
system temp 34°C
grafische kaart weet ik niet echt hoeveel

Geen andere abnormale dingen gevonden.
Maar ik breng straks de volledige pc met tegengoesting naar de winkel. Waar ze dan maar moeten uit zoeken want na 3 grafische kaarten te vermoorden begin ik toch bang te hebben >:)

[ Voor 50% gewijzigd door gjam op 01-07-2009 10:48 ]

• gjam
ik heb uiteindelijk mijn volledige pc binnengebracht. In pc winkel hebben ze het moederbord na lang testen als oorzaak vervangen. Nu na een week geen problemen meer hopelijk blijft het zo.

Daarom mag er een slotje op dit topic

grtz geert
Pagina: 1