Livebox updaten naar WPA2?

Pagina: 1
Acties:

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:39
Laatst zat ik te kijken naar mijn trouwe livebox en het viel mij op dat deze slechts enkel met een WPA beveiliging werkt. Dit is nu niet echt het best beveiligd en wil wel graag dat de encryptie verhogen naar WPA2. Via de livebox zelf is het mogelijk om de software te updaten en kun je eventueel via een website bekijken of je bij bent. Maar de website verwijst naar Orange en die bestaat niet meer. Is het eventueel nog mogelijk om de Livebox handmatig te updaten zodat er een WPA2 beveiliging ingeschakeld kan worden?

Livebox was van Orange (ex-Wanadoo, tegenwoordig Online)
Versienummer: 3202WNLB_22204E

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 22:37
De livebox controleert automatisch eens in de zoveel tijd (of bij inschakeling) of er nieuwe software beschikbaar is. Daarnaast zit er ook een knopje/linkje waarmee je het handmatig kunt laten controleren, dit geeft echter geen feedback.
Helaas is noem je al het laatste versienummer .

Infinitus est numerus stultorum

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:39
OK bedankt.

Dat er nu dan nog een WPA2 op zit, is dat een hardwarematig gebrek van de Livebox of luiheid van de ontwikkelaar(s)?

Verwijderd

Kan beide zijn.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 21:47

Matis

Rubber Rocket

Robkazoe schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:27:
OK bedankt.

Dat er nu dan nog een WPA2 op zit, is dat een hardwarematig gebrek van de Livebox of luiheid van de ontwikkelaar(s)?
De firmware van de LB is Frans en brak. Die twee gaan volgens mij best goed samen :P Ik heb hopeloos problemen met de LB, moet hem meerdere malen per week resetten omdat we een dode lijn krijgen op het moment dat we gebeld worden.

Ik ga dus gewoon voor brakke firmware. Ze hebben nu bij Online ook al nieuwe modems/routers, als vervanger van de LB. Genaamd "Alcatel Speedtouch 706".

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb er zelf een tijd een Losse PCMCIA kaart in gehad met een grotere antenne.... echter deze kon wel WPA2 aan maar de webinterface ondersteunde het niet. Je zou eens door telnet heen kunnen gaan.
Pagina: 1