Externe HDD niet formateren

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een back-up gemaakt van onze pc en deze op een externe hardeschijf geplaatst die ik van tevoren geformatteerd heb.

Vandaag wou ik die bestanden even doornemen, maar telkens als ik de HDD wil openen, dan vraagt Windows of ik hem wil formatteren. Valt dit te omzeilen? Het gaat om een Eminent EM4060

[ Voor 4% gewijzigd door AOC op 29-06-2009 20:08 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-02 16:20

Joran

<3 natalee

Hoe heb je de backup gemaakt?

Als het via een speciaal programma was > gebruik dat programma om de bestanden te bekijken.

Gewoon kopieren en plakken? > Waarschijnlijk is er iets mis met jouw externe schijf, probeer een paar data recovery programma's (getdataback) om je bestanden alsnog te bekijken.

Send me your gameboys

• AOC
  • Niet online
Joran schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:48:
Hoe heb je de backup gemaakt?

Als het via een speciaal programma was > gebruik dat programma om de bestanden te bekijken.

Gewoon kopieren en plakken? > Waarschijnlijk is er iets mis met jouw externe schijf, probeer een paar data recovery programma's (getdataback) om je bestanden alsnog te bekijken.
Via kopieren en plakken inderdaad. Maar ik heb de hardeschijf nog maar een keer ogpestart

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 11:53

Wish

ingwell

Wat zegt de disk manager ervan als je die opstart met de harde schijf aangesloten (er even van uitgaand dat je Windows draait)?

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer

[ Voor 26% gewijzigd door Wish op 01-07-2009 20:05 ]

No drama

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-02 11:03

Dima_2005

T.net-verslaafde

BalusC in "OM FAQ"

Mijn persoonlijk favoriet: Linux Live CD, werkt zeer goed!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• AOC
  • Niet online
danmaarniet schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:03:
Wat zegt de disk manager ervan als je die opstart met de harde schijf aangesloten (er even van uitgaand dat je Windows draait)?

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer
Er staat In Orde en online. maar als ik hem wil verkennen begint hij ook over formateren

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Misschien heb je de hd losgetrokken zonder eerst in de software te ontkoppelen, hierdoor raakt het bestand systeem defect.(dit moet altijd voor alles op de usb).
Dus ik denk dat je hd recovery moet gaan doen, zie hiervoor faq.

• AOC
  • Niet online
Oud topic van mij, maar ik heb vandaag Datarecovery heen gehaald met het programma GetDataback. Maar ik zie geen enkel van mijn oude bestanden terug.

Enkel een paar mappen met Recovered en dan zootje bestanden lvi als ik het me nog goed herinner. Iig geen bestanden die ik kan openen. Het programma liep vast dus kan geen screenshot maken

Wat betekend dit ?

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11
Weet je zeker dat het bestandsysteem in orde is? Wellicht is het te proberen om bijvoorbeeld een chkdsk erop af te laten, dat heeft voor mijn externe harde schijf meestal nog wel geholpen. Anders is het wellicht toch handig om hem (snel) te formatteren, en daarna een datarecovery programma erop los te laten.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

• AOC
  • Niet online
Jochemp schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:21:
Weet je zeker dat het bestandsysteem in orde is? Wellicht is het te proberen om bijvoorbeeld een chkdsk erop af te laten, dat heeft voor mijn externe harde schijf meestal nog wel geholpen. Anders is het wellicht toch handig om hem (snel) te formatteren, en daarna een datarecovery programma erop los te laten.
bestandsysteem is FAT32. Geen idee of datarecovery daarmee op weg kan? volgens mij had ik die voor NTFS.

En checkdisk is hetzelfde als op 'Fouten controleren''? Dus rechtermuisknop op de schijf en dan extra --> foutcontrole ?

[ Voor 10% gewijzigd door AOC op 06-01-2010 20:52 ]

Pagina: 1