Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297229

Topicstarter
Mijn zakenpartner heeft pas een laptop op kosten van de zaak gekocht, ik wil nu graag een iPhone kopen op kosten van de zaak. Mede gezien mijn zakelijk abonnement nog 11 maanden doorloopt heb ik besloten te importeren. Was dus ook erg blij dat in Belgie de iPhone 3GS 32GB voor 'slechts' € 675 wordt aangeboden.

Wat is voor mij belangrijk bij aanschaf?
  • Verzending per post:

Gezien ik ver van de Belgische grens woon, is het ophalen uit Belgie simpelweg niet handig. Het is uiteindelijk best mogelijk, maar betaal liever 40euro verzendkosten dan 4/5 uur kwijt te zijn, voordat ik mijn iPhone in huis heb. Indien dit niet mogelijk is, omdat het niet handig is voor Mobistar, dan wil ik best langskomen.
  • Een verzekering op de iPhone:

Gezien mijn slechte ervaringen met mijn vorige telefoon (erg fragiel) en het feit dat een vriend van mij een kras heeft op zijn iPhone, wil ik graag mijn iPhone verzekeren. Hier heb ik al waarschijnlijk een oplossing voor via www.gsmverzekeren.nl.
  • Een factuur op naam van ons bedrijf, waarop geen btw wordt gerekend:

De factuur moet simpelweg worden ingeboekt op naam van bedrijf en betaald worden namens het bedrijf.
De communicatie tussen mij en Mobistar loopt niet erg lekker. Heb al telefonisch contact op proberen te nemen met Mobistar, maar het schijnt dat ze Nederlandse nummers blokkeren. Heb ook al een e-mail gestuurd donderdag. Heb zelf een slecht gevoel bij Mobistar gekregen bij het verkennen, maar op zich maakt dat weinig uit, gezien zij nu eenmaal een monopolie hebben en alternatieve sim-lock-vrije aankoopmethodes voor de iPhone al snel rond de 1000euro zitten.

Winst-maximalisatie komt de wereldeconomie misschien netto goed uit, heb niet het gevoel dat het mij erg goed uit komt op dit moment. :+

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe ik het volgende het beste kan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Anoniem: 297229 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:40:
Een verzekering op de iPhone:

Gezien mijn slechte ervaringen met mijn vorige telefoon (erg fragiel) en het feit dat een vriend van mij een kras heeft op zijn iPhone, wil ik graag mijn iPhone verzekeren. Hier heb ik al waarschijnlijk een oplossing voor via www.gsmverzekeren.nl.
En dat gaat dus niet werken, aangezien zij geen in het buitenland aangeschafte telefoons verzekeren.. :(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:00
Ik ben erg benieuwd of iemand hier nog meer informatie over kan geven. Ik wil hetzelfde doen: telefoon kopen op naam van mijn bedrijfje en hem in Nederland verzekeren. Het hierheen laten sturen vind ik iets minder belangrijk, ik wil best een leuk nachtje Antwerpen doen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Ook ik sta te popelen om dit foefje uit te proberen, het zou namelijk heerlijk zijn als ik van die 575 nog eventjes 19% btw mag afhalen :)

Hoop dan ook echt dat ervaren mensen hier verduidelijking kunnen plaatsen :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wat betreft het btw verhaal, ga eens met je boekhouder praten, je kan die 19% mooi vergeten.
België heeft 21% en buitenlandse btw is niet aftrekbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Alsatian op 29-06-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Alsatian schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:40:
Wat betreft het btw verhaal, ga eens met je boekhouder praten, je kan die 19% mooi vergeten.
Hoe kom je daar bij? Kijk eerst hier: [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:32
Alsatian schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:40:
Ehm, mischien moet jij eens met je boekhouder gaan praten ;) Twee weken terug heb ik drukwerk (priefpapier, vistekaartjes) laten maken in Belgie en daar heb ik geen BTW betaald. Enkel heb ik mijn KVK-nummer en BTW-nummer doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 07:04
CLB schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:52:
[...]

En dat gaat dus niet werken, aangezien zij geen in het buitenland aangeschafte telefoons verzekeren.. :(
Hoe weet je dat? Het staat namelijk niet in hun voorwaarden. Lijkt me ook weinig uitmaken eerlijk gezegd.

Daarnaast, hoe gaan ze dat controleren :?

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 29-06-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 16:17

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het aantonen van een aankoopbon? Is afaik wel verplicht om deze te tonen bij het verzekeren van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
LuukNouwen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:53:
[...]

Ehm, mischien moet jij eens met je boekhouder gaan praten ;) Twee weken terug heb ik drukwerk (priefpapier, vistekaartjes) laten maken in Belgie en daar heb ik geen BTW betaald. Enkel heb ik mijn KVK-nummer en BTW-nummer doorgegeven.
Op het moment dat het buitenlandse bedrijf de btw op de factuur vermeld is deze niet aftrekbaar.

Als je een zogenaamde intracommunautaire verwerving doet is de btw inderdaad in eigen land belast en kan deze weer afgetrokken worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Alsatian op 29-06-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 14:44
Ik denk dat het allemaal een stuk makkelijker zal gaan als we een paar weken/maanden verder zijn. Dan wordt Mobistar vast minder "lastig gevallen" door al die Hollanders die simlock vrij een iPhone willen. En tegen die tijd zijn de prijzen bij Nederlandse bedrijven ook wat genormaliseerd.

Ben je net zo erg als ik, en wil de iPhone NU NU NU NU!!!! dan is denk ik de snelste methode om gewoon naar Belgie te rijden. (Leuke stad, Antwerpen. Plak er een dagje uit aan vast)

Wat betreft BTW... Dat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:32
Alsatian schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:01:
[...]

Op het moment dat het buitenlandse bedrijf de btw op de factuur vermeld is deze niet aftrekbaar.

Als je een zogenaamde intracommunautaire verwerving doet is de btw inderdaad in eigen land belast en kan deze weer afgetrokken worden.
Ja, maar het hele plan van de TS is toch dat de iPhone-verkoper geen BTW heft en dus niet op de factuur vermeld?

Tevens betwijfel ik of je de BTW na aanschaf niet terug kunt vragen bij de Belgische overheid. ik kan het zo snel niet vinden op de website van de Belgische overheid, maar in Duitsland kan het ook en dit bedrijf zegt dat ze het ook in Belgie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alsatian schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:01:
[...]

Nee niet aftrekbaar maar je betaalt ook geen BTW. Wat LuukNouwen hierboven zegt klopt. Je betaalt geen BTW en daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:57:
[...]

Hoe weet je dat? Het staat namelijk niet in hun voorwaarden. Lijkt me ook weinig uitmaken eerlijk gezegd.

Daarnaast, hoe gaan ze dat controleren :?
Omdat ik dit netjes gevraagd heb! Staat ook te lezen in het importtopic.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De reden dat ik de iPhone in België wil kopen is, omdat daar de prijs daar het laagste is en het een buurland is. Onze boekhouder zal niet blij zijn met een EU-factuur naar het bedrijf waar wel btw overheen is gerekend.

Gezien de telefoon voornamelijk zakelijk gebruikt gaat worden, is het niet logisch om van mijn persoonlijke inkomen de aanschaf te doen.

Het nadeel van grote, lompe, bureaucratische bedrijven is alleen ze er makkelijk vanaf komen met het niet houden aan de regelgeving. Het is mogelijk om je recht te krijgen, maar waarschijnlijk ben je dan al zoveel e-mails, brieven en telefoontjes verder, dat je je afvraagt of het de volgende keer ook weer de moeite waard is.

Zal morgenmiddag met een anoniem nummer contact opnemen met de Mobistar klantenservice. Heb namelijk gehoord dat je dan niet geblokkeerd wordt. Indien dat niet goed gaat, doe ik mijn best om mijn vragen bij een regionale vestiging neer te leggen.

Mijn bedoeling is deze week een iPhone te bestellen op kosten van de zaak, vrij van btw en waarbij de iPhone per post wordt opgestuurd. Het versturen per post kan ik waarschijnlijk niet verwachten, maar dat zie ik wel na de telefonische communicatie morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
LuukNouwen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:07:
[...]

Ja, maar het hele plan van de TS is toch dat de iPhone-verkoper geen BTW heft en dus niet op de factuur vermeld?

Tevens betwijfel ik of je de BTW na aanschaf niet terug kunt vragen bij de Belgische overheid. ik kan het zo snel niet vinden op de website van de Belgische overheid, maar in Duitsland kan het ook en dit bedrijf zegt dat ze het ook in Belgie kan.
Het was meer als waarschuwing van mijn kant bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
LuukNouwen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:07:

Je kan de btw inderdaad terugvragen bij de Belgische Belastingdienst. Ik meen dat je dat bij de douane moet regelen, maar hang me er niet aan op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, iedereen roept nu maar wat terwijl ik hierboven al verwijs naar [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop

Lees dat eerst even en dat weet je dat je in principe als NL ondernemer die iets koopt in Belgie geen BTW in rekening krijgt gebracht. Zie ook reactie LuukNouwen hierboven. Lukt dat om wat voor reden niet dan kun je op de site van de NL Belastingdienst een teruggaveformulier downloaden, zie http://belastingdienst.nl...3/ob03-33.html#P322_43182 Er is daarvoor wel een drempelbedrag dus praktischer is het BTW-vrij te kopen in Belgie.

Volgens mij is daarmee de derde bullet/vraag van de topicstarter beantwoord. Resteren de vragen over verzekering en verzending per post.

Voor wat betreft verzending per post zal dit in principe niet gaan omdat:
a. op de site van Mobistar het niet mogelijk is de iPhone online te bestellen en
b. men een bewijs wil zien van het ondernemerschap (BTW nummer en eventueel KvK nummer).
Maar vragen kan altijd, gezien de grote vraag naar iPhones is de kans dat men een uitzondering maakt en akkoord gaat met een ingewikkelde procedure per telefoon/post echter erg klein.

Verzekering: een aparte telefoonverzekering lijkt niet mogelijk getuige de opmerkingen hierover van andere forumleden op andere topics (helemaal zeker is dit echter nog niet). Wel lijkt een kostbaarhedenverzekering mogelijk. Voorbeeld: http://www.interpolis.nl/...ostbaarheden/default.aspx (uiteraard bieden andere maatschappijen vergelijkbare producten). Interessant is wel dat deze kostbaarhedenverzekering nog eens goedkoper is dan de speciale telefoonverzekering, slechts 25 euro per jaar per 1000 euro verzekerd bedrag (ga uit van vervangingswaarde in NL van 1000 euro).
Echter de dekking zal vermoedelijk beperkter zijn, bekijk daarvoor de voorwaarden van de kostbaarhedenverzekering die je zou willen afsluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 30-06-2009 10:08 . Reden: Kostbaarhedenverzekering vermoedelijk beperktere dekking. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102673

Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 07:48:
Mensen, iedereen roept nu maar wat terwijl ik hierboven al verwijs naar [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop

Lees dat eerst even en dat weet je dat je in principe als NL ondernemer die iets koopt in Belgie geen BTW in rekening krijgt gebracht. Zie ook reactie LuukNouwen hierboven. Lukt dat om wat voor reden niet dan kun je op de site van de NL Belastingdienst een teruggaveformulier downloaden, zie http://belastingdienst.nl...3/ob03-33.html#P322_43182 Er is daarvoor wel een drempelbedrag dus praktischer is het BTW-vrij te kopen in Belgie.

Volgens mij is daarmee de derde bullet/vraag van de topicstarter beantwoord. Resteren de vragen over verzekering en verzending per post.

Voor wat betreft verzending per post zal dit in principe niet gaan omdat:
a. op de site van Mobistar het niet mogelijk is de iPhone online te bestellen en
b. men een bewijs wil zien van het ondernemerschap (BTW nummer en eventueel KvK nummer).
Maar vragen kan altijd, gezien de grote vraag naar iPhones is de kans dat men een uitzondering maakt en akkoord gaat met een ingewikkelde procedure per telefoon/post echter erg klein.

Verzekering: een aparte telefoonverzekering lijkt niet mogelijk getuige de opmerkingen hierover van andere forumleden op andere topics (helemaal zeker is dit echter nog niet). Wel lijkt een kostbaarhedenverzekering mogelijk. Voorbeeld: http://www.interpolis.nl/...ostbaarheden/default.aspx (uiteraard bieden andere maatschappijen vergelijkbare producten). Interessant is wel dat deze kostbaarhedenverzekering nog eens goedkoper is dan de speciale telefoonverzekering, slechts 25 euro per jaar per 1000 euro verzekerd bedrag (ga uit van vervangingswaarde in NL van 1000 euro).
Dus het komt erop neer dat ik gewoon naar mobistar belgie kan gaan: ik wil graag een Iphone 3GS kopen, hier is mijn BTW en KVK nummer, en ik krijg dus de 475,20 euro in rekening?

Alleen moet ik hem dan wel weer aangeven in nederland aan de belastingdienst zodat ik eind van t jaar de 19% alsnog terug krijg? of hoeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 102673 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:52:
[...]

Dus het komt erop neer dat ik gewoon naar mobistar belgie kan gaan: ik wil graag een Iphone 3GS kopen, hier is mijn BTW en KVK nummer, en ik krijg dus de 475,20 euro in rekening?

Alleen moet ik hem dan wel weer aangeven in nederland aan de belastingdienst zodat ik eind van t jaar de 19% alsnog terug krijg? of hoeft dat niet?
Nee, je kunt natuurlijk niet dubbel BTW terugkrijgen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

posttoast schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:53:
[...]

Nee, je kunt natuurlijk niet dubbel BTW terugkrijgen.
Denk dat ik het dan verkeerd schreef.

ik bedoel dus in belgie betaal je 0% waarna je in nederland het moet aangeven bij de belastingdienst en dus 19% voorlopig betaald welke je later weer mag verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102673 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:06:
[...]

Denk dat ik het dan verkeerd schreef.

ik bedoel dus in belgie betaal je 0% waarna je in nederland het moet aangeven bij de belastingdienst en dus 19% voorlopig betaald welke je later weer mag verrekenen.
Je moet inderdaad het bedrag van de aankoop wel opgeven in het aangifteprogramma omzetbelasting. Zie voor details http://download.belasting...uitenland_ob2051z11fd.pdf pagina 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik haat ze. Heb 6 Mobishops gebeld en 3x doorverbonden door receptie naar voicemail.

Heb nu klantenservice aan de lijn, 10 minuten gewacht... dom wijf aan de lijn... vraag gesteld... 5 minuten later komt ze terug...

De iPhone die we in Belgie verkopen kunt u alleen in Belgie gebruiken en is niet simlock-vrij. Mijn reactie was, dat is niet zo. Toen werd ze pissig. Toen zei ik... misschien is het alleen zo bij abonnementen, maar zeker niet bij losse toestellen.

Toen ging ze heel aggressief praten "dat ik er wel een mocht kopen, maar dat zij de juiste gegevens had gegeven" en ze kapte alles af wat ik zei. En ik was echt niet extreem lang aan het doorpraten ofzo.

Misschien Italie, die sturen ook per post hoorde ik in andere topic. Ik zie nog wel even wat ik ga doen. Ik ben alleen nog geen stap verder. Ze vraagt nu voor me na hoe ik btw-vrij de 'gelockte' iPhone kan aanschaffen.

Om die vraag had ze me ook al afgezeken: "dat ze de Nederlandse wet niet kende en dat dat mijn verantwoordelijkheid was", na het navragen.... dat ik het met de douane moet regelen.

Nu zei ik even... "kijk eens op Google naar simlock vrij belgie, daar staat het"... gaat ze heel snel praten... "blablabla, nagevraagd, toestel geblokkeerd per land. Daaag" en toen hing ze op. :(

Als ik ooit de kans heb om geen zaken te doen met Mobistar, dus het niet verplicht wordt door zulke regelingen, dan zal ik die kans zeker grijpen.

PS: Is de Belgische iPhone alleen te gebruiken in België? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 297229 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:37:
Hahaha NEE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 297229 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:37:
Ik haat ze. Heb 6 Mobishops gebeld en 3x doorverbonden door receptie naar voicemail.

Heb nu klantenservice aan de lijn, 10 minuten gewacht... dom wijf aan de lijn... vraag gesteld... 5 minuten later komt ze terug...

De iPhone die we in Belgie verkopen kunt u alleen in Belgie gebruiken en is niet simlock-vrij. Mijn reactie was, dat is niet zo. Toen werd ze pissig. Toen zei ik... misschien is het alleen zo bij abonnementen, maar zeker niet bij losse toestellen.

Toen ging ze heel aggressief praten "dat ik er wel een mocht kopen, maar dat zij de juiste gegevens had gegeven" en ze kapte alles af wat ik zei. En ik was echt niet extreem lang aan het doorpraten ofzo.

Misschien Italie, die sturen ook per post hoorde ik in andere topic. Ik zie nog wel even wat ik ga doen. Ik ben alleen nog geen stap verder. Ze vraagt nu voor me na hoe ik btw-vrij de 'gelockte' iPhone kan aanschaffen.

Om die vraag had ze me ook al afgezeken: "dat ze de Nederlandse wet niet kende en dat dat mijn verantwoordelijkheid was", na het navragen.... dat ik het met de douane moet regelen.

Nu zei ik even... "kijk eens op Google naar simlock vrij belgie, daar staat het"... gaat ze heel snel praten... "blablabla, nagevraagd, toestel geblokkeerd per land. Daaag" en toen hing ze op. :(

Als ik ooit de kans heb om geen zaken te doen met Mobistar, dus het niet verplicht wordt door zulke regelingen, dan zal ik die kans zeker grijpen.

Zonder een waarde-oordeel te willen vellen: ik neem aan dat je je strikt aan de Belgisch etiquette m.b.t. "u" vs. "jij" hebt gehouden? Dat is volgens mij nl. de primaire reden dat Belgen een grafhekel aan Nederlanders in de directe omgang. En de gemiddelde Nederlander vervalt nogal snel in het tutoyeren.

Daarnaast zijn dit volgens mij geen vragen waarop je antwoord moet verwachten van zo'n "dom wijf" [sic], maar welke je eenvoudig van te voren zou kunnen opzoeken. De enige relevante vraag lijkt mij of ze de telefoon op voorraad hebben.
Vragen over intracommunautaire leveringen, belastingrecht, of de telefoon "gelockt" is etcetera krijg je toch geen (zinnig) antwoord op. Geen Mobistar werknemer zal mogen toegeven dat de telefoon simlock vrij is.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tonyisgaaf schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:36:
[...]

Zonder een waarde-oordeel te willen vellen: ik neem aan dat je je strikt aan de Belgisch etiquette m.b.t. "u" vs. "jij" hebt gehouden? Dat is volgens mij nl. de primaire reden dat Belgen een grafhekel aan Nederlanders in de directe omgang. En de gemiddelde Nederlander vervalt nogal snel in het tutoyeren.

Daarnaast zijn dit volgens mij geen vragen waarop je antwoord moet verwachten van zo'n "dom wijf" [sic], maar welke je eenvoudig van te voren zou kunnen opzoeken. De enige relevante vraag lijkt mij of ze de telefoon op voorraad hebben.
Vragen over intracommunautaire leveringen, belastingrecht, of de telefoon "gelockt" is etcetera krijg je toch geen (zinnig) antwoord op. Geen Mobistar werknemer zal mogen toegeven dat de telefoon simlock vrij is.
Klopt helemaal. Verder gaan ze het toestel toch niet per post opsturen o.i.d. Advies: ga over een aantal weekjes naar Antwerpen en haal de iPhone dan gewoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Nee eens contact op met een APR in belgie, die willen, weet ik uit eigen ervaring BTW vrij leveren en verzenden.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
GeBas schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:48:
Nee eens contact op met een APR in belgie, die willen, weet ik uit eigen ervaring BTW vrij leveren en verzenden.
Rare vraag misschien, maar wat is APR?:)

Ik ga denk ik binnenkort naar antwerpen om te kijken of ik bij een mobistar winkel / apple reseller een iphone kan ophalen. Klote end in de trein alleen :) Weet iemand of ze die uberhaupt ook op voorraad hebben ergens? Wilde gewoon alle mobistar winkels afstruinen in half belgie tot ik er eentje vind eigenlijk.

Bestellen en btw vrij leveren klinkt wel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op http://www.hcw.be/p.aspx?p=P2800 heb ik de iPhone gevonden. Zou deze week beschikbaar moeten komen, helaas blijkt dit 31-juli te worden.

Verder dacht ik dat er een exclusieve reseller was in Belgie? Dat er dus alleen via Mobistar ingekocht kon worden?

En inderdaad, wat is APR? En wat is eigenlijk de site van de Belgische belastingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297229 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 05:08:
Op http://www.hcw.be/p.aspx?p=P2800 heb ik de iPhone gevonden. Zou deze week beschikbaar moeten komen, helaas blijkt dit 31-juli te worden.

Verder dacht ik dat er een exclusieve reseller was in Belgie? Dat er dus alleen via Mobistar ingekocht kon worden?

En inderdaad, wat is APR? En wat is eigenlijk de site van de Belgische belastingdienst?
Net als in Nederland zijn er in Belgie bedrijven die de iPhone mogen verkopen omdat ze of al Mobistar produkten verkopen (Belcompany bijvoorbeeld) of al Apple dealer zijn (APR en kennelijk 'Het Computerwinkeltje') of beide (Mediamarkt, Saturn).

APR=Apple Premium Reseller (http://www.apple.com/nl/buy/apr/) In Belgie noemen ze dat geloof ik niet zo, zie http://www.apple.com/benl/buy/locator/ voor Apple dealers in o.a. Belgie.

Site Belgische Belastingdienst: http://minfin.fgov.be/portail2/nl/index.htm

@Ujjain: ik snap niet wat je met die site van de Belgische Belastingdienst moet. Wacht gewoon tot het toestel weer voorradig is in Belgie en haal het apparaat met je BTW en KvK nummer, klaar. Of koop het toestel hier in NL via T-Mobile site (945 met goedkoopste abo Relax 300 incl.unlockkosten) en boek deze kosten allemaal als bedrijfskosten. Kun je die belminuten gewoon voor je bedrijf gebruiken (in een ander toestel) en stop je je eigen huidige SIM in de iPhone. Heb je ook gewoon 2 jaar garantie in NL zonder problemen. Dat verzenden per post uit Belgie wordt toch een lastig verhaal en bovendien, als het toestel niet goed is heb je een probleem. Als je de iPhone zelf haalt weet je zeker dat het toestel het doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 06-07-2009 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Indien je achteraf je btw wilt terugkrijgen is er een minimumbedrag van € 200. (Helaas) is de iPhone 675, waarvan 21% btw * 675=€141,75*. Onder het drempelbedrag, dus geen btw-teruggave.
*of was het nu (675/1,21)*0,21=€117

Helaas is Mobistar slecht bereikbaar en veelal uitverkocht. De enige andere goedkope reseller die ik heb gevonden, heeft de verwachte leverdatum van deze week naar 31 juli veranderd, maar ook dat is nog maar afwachten. (http://www.hcw.be/p.aspx?p=P2800)

Enige optie is dus echt naar België gaan en hopen dat ze een btw-vrije factuur willen maken. Gezien Mobistar liever aan Belgische klanten verkoopt en weinig intentie heeft om moeite te doen, zit dat er waarschijnlijk ook niet echt in.

Ik denk dat ik de komende weken gewoon moet afwachten totdat mogelijkheden zich aandoen. Op dit moment zie ik nog weinig goede opties. Of een Belgische ondernemer moet een telefoon bij Mobistar aanschaffen en doorverkopen met een btw-vrije factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
@ ujjain, ga jij je wiskunde skills is even nakijken :O
De iphone is echt geen 114 euro na btw aftrek :P
Het is gewoon 675/1.19=567.22 Euro.
dus gewoon lekker boven het drempel bedrag :) Dont worry en neem bijles wiskunde :P

Edit : Tenzij je bedoeld dat het BTW bedrag hoger dan 200 moet zijn, wat me trouwens erg stug lijkt !

[ Voor 18% gewijzigd door Bloemstukje op 06-07-2009 19:10 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdtweaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik hoor het graag wanneer iemand succesvol BTW vrij een Iphone 3GS heeft gekocht in België. En wat je hiervoor hebt moeten meenemen (uittreksel KVK / BTW papieren belastingdienst?).

Ik ga over twee weken met vakantie naar België en ik ga er dan één zien te bemachtigen. BTW vrij zou natuurlijk helemaal top zijn mits het niet teveel administratieve rompslomp wordt, dan krijg ik straks een even grote factuur van mijn boekhouder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pdtweaker schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:43:
Ik hoor het graag wanneer iemand succesvol BTW vrij een Iphone 3GS heeft gekocht in België. En wat je hiervoor hebt moeten meenemen (uittreksel KVK / BTW papieren belastingdienst?).

Ik ga over twee weken met vakantie naar België en ik ga er dan één zien te bemachtigen. BTW vrij zou natuurlijk helemaal top zijn mits het niet teveel administratieve rompslomp wordt, dan krijg ik straks een even grote factuur van mijn boekhouder ;)
Ik zou beide bewijsstukken meenemen (BTW en KvK) alhoewel een BTW bewijsstuk voldoende zou moeten zijn. Temeer niet iedere ondernemer bij de KvK staat ingeschreven en het hele verhaal gaat om een fiscaal iets.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 07-07-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Is dit iemand al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb besloten af te wachten totdat fatsoenlijke Apple resellers ook voorraad hebben en kunnen leveren. De voorraad en communicatie met Mobistar is echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Even een crosspost uit SanderPS3 in "[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop":
SanderPS3 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:47:
Ik heb de iphone bij HCW.be besteld :)
Nu maar wachten wanneer hij komt :) Zal waarschijnlijk pas augustus worden, maar voor de 350 euro verschil wacht ik daar graag op :) ( heb btw vrij gekocht, zakelijk ! )

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 11:38
Ik had er totaal geen idee van dat HCW ook de iPhone 3GS mocht verkopen. Nu heb ik al een voorschot betaald bij mobistar. Weet iemand of dit enig effect heeft op vlak van garantie, namelijk of ze bij HCW sneller zullen toegeven dan bij mobistar of wordt dit gewoon allemaal bij Dynafix geregeld? Ik heb namelijk al echte horror verhalen gelezen over de garantie bij mobistar of de iPhone in het algemeen.

Ik ga een van de komende weken mijn iPhone BTW vrij aankopen in Leuven. Iets verder dan Antwerpen voor de mensen van Nederland :) maar daar staan er maar 9 mensen op de wachtlijst waarvan ik de 6de ben =). De kans dat je er zomaar een gaat vinden in de winkel in Antwerpen zonder dat je op een wachtlijst staat lijkt mij onbestaande. Ik ben vandaag naar de mobistar winkel gegaan omdat een mobistar winkel bij mij in de buurt een nieuwe lading had binnen gekregen. Bleek dat er maar 2 iPhones waren binnen gekomen... Een echte schande vind ik. 1500 iPhones voor heel België lijkt me ondermaats.

Verder is voor mij BTW aankopen gewoon een factuur vragen en braaf aan de papa geven. Snap niet wat er zo moeilijk is om hetzelfde te doen als je in Nederland woont. Ik neem aan dat je niet gewoon op naam van de Hollandse zaak kan kopen en deze de BTW laten aftrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Zie mijn reactie in het " losse koop/importeren " topic, maar BTW vrij kopen in belgie is makkelijker als hollands bedrijf dan in holland zelf btw vrij kopen :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat mij niet om het btw-vrij inkopen, maar ik wil een zakelijke aankoop uit Belgie gewoon normaal in mijn administratie kunnen verwerken. Uiteindelijk draaien we genoeg omzetbelasting dat aanschaf in Nederland, rechtstreeks terug te zien zal zijn in de hoeveelheid omzetbelasting die we zullen moeten betalen.

Het is echter niet mogelijk om in Nederland aan te schaffen, anders had ik dat net zo lief gedaan. De reden dat ik nog niet naar België ben gegaan om de iPhone te kopen en btw te betalen is het volgende...
josephusjg op iphoneclub.nl:
ik heb gesproken met de belgische belastingdienst. Achteraf terugvorderen is toch een probleem. Ik heb gelezen over dat drempelbedrag van 200 euro en er naar gevraagd. Het antwoord was dat men dat niet ging terugbetalen, omdat het een commaunitaire levering is ie BTW vrij geleverd dient te worden. In het gesprek erover dat winkeliers dat niet willen/kunnen omdat zij geen zekerheid hebben dat ik en ondernemer ben en echt uitvoer kreeg ik als antwoord:
Je kunt een bewijs van je eign belastingdienst meenemen met je btw nummer en een eigen verklaring op erewoord, jaja, dat zei hij, op erewoord, dat je het artikel over de grens zult brengen. Die verkalring kan de winkelier dan in de administratie stoppen en dat is voldoende. Alleen, zijn ze daartoe bereid? Mobistar niet, orders van het hoofdkwartier.
Het hoofdkantoor van Mobistar laat de medewerkers al zeggen dat er een België-lock op de iPhones staat. Het zou me niets verbazen dat het maken van een btw-vrije factuur bij de vestigingen "administratief nog niet mogelijk is".

Zolang er voorraden zijn en meerdere leveranciers... dan is er sprake van marktwerking, en dan is er geen probleem! Dan kun je overal bestellen en boeit het niet dat ene Mobistar zich niet aan de wetgeving houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Waarom dan niet gewoon bij HCW bestellen? Het maakt toch niet uit of je de BTW in je administratie wegstreept tegen de BTW die je afdraagt of de je gewoon die BTW überhaupt niet bestaalt?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt gelijk over het wegstrepen in de administratie. Pas indien je meer belastingaftrek hebt, dan dat je aan omzetbelasting moet betalen, is het gunstiger om in Belgie te kopen.

Waarom ik niet bij hcw.be bestel? Omdat er geen voorraad is. Begin juli stond dat er 9 juli nieuwe iPhones kwamen, 6 juli werd dit veranderd naar 31 juli. Ik heb ze een e-mail en het schijnt om een schatting te gaan. Ze hebben 31 juli als datum ver in de toekomst gekozen, omdat het er 6 juli niet naar uit zag dat ze snel nieuwe voorraad gingen krijgen.

Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk wel bij hcw.be bestellen. Ik ga volgende week een maand op vakantie, en dan kijk ik of er voorraad is! Weet niet of het nu al mogelijk is te reserveren om hem 24/25 augustus te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ondertussen al mensen die hem btw vrij hebben kunnen kopen?

Zou hetzelfde werken vanuit griekenland? ik vertrek volgende week vrijdag voor een week daarheen, zijn er alleen wel iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152426

Onderstaand de reactie van HCW bij de vraag of ik mijn bestelde iphone ook btw-vrij kon aanschaffen:

Momenteel is de wachttijd op een iPhone opgelopen tot meer dan 2 maanden. :O
Van zodra het klaarligt zal u per e-mail verwittigd worden.
Een intracommunitaire verkoop is mogelijk maar dan moeten we een bewijs hebben van de KvK.
U kan deze doormailen naar esc@hcw.be of bla@hcw.be.
Indien alles dan correct wordt bevonden zal de btw in mindering gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die mail heb ik nog steeds niet gehad, maar dan weet ik iig dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
Maar hoef je alleen maar je KvK nummer door te geven?
En dan gaan zij er verder niks mee doen? (dus het wordt ook niet doorgegeven aan de NL Belastingdienst?)

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Is hier nog meer nieuws over? Ben namelijk erg geïnteresseerd in deze aankoop-optie.

tot nu toe lees ik vrijwel alleen negatieve berichten hierover (slechte communicatie Mobistar, lange levertijden, aftrek niet mogelijk, etc.)

• Bloemstukje
Aftrek van BTW is mogelijk via HCW, maar dan moet je wel vanaf nu rekening houden met een dikke 3 maand wachttijd :)

gewoon nee.

• Djerique
SanderPS3 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:13:
Aftrek van BTW is mogelijk via HCW, maar dan moet je wel vanaf nu rekening houden met een dikke 3 maand wachttijd :)
HCW is de enige zaak in België die deze optie biedt?

• Bloemstukje
Er zullen vast meer webshops zijn, maar als je het in de winkel koopt moet je in belgie naar de douane volgens mij om daar te regelen dat je de BTW terug krijgt, veel gedoe dus !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217535

Ik weet niet of deze opmerking al geplaatst is maar:
"Je moet je niet blind staren op de btw. Omdat je een bedrijf bent en je koopt iets in het buitenland kun je idd geen BTW/VAT terugkrijgen. Maar wat veel interessanter is: je hoeft over het bedrag geen belasting te betalen. Je trekt immers de kosten van het apparaat af van je winst. Daar pakt de ondernemer zijn voordeel."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320247

Daar ben ik het simpelweg niet mee eens. Indien ik btw moet betalen, dan zit ik weer met die ellende van allemaal internationale belasting regelgeving. Er zijn minimumbedragen die je terug kunt vragen en je moet weer formulieren in gaan vullen.

Indien ze een btw-vrije factuur maken, dan bespaart je dat gewoon enorm veel tijd. Daarbij kan het ook gewoon geld besparen om btw-vrij in te kopen, indien je weinig van je belastingaftrek hebt gebruikt (ondernemersaftrek, startersaftrek). De eerste paar duizend euro omzetbelasting hoef je dan niet te betalen.

Heb mijn iPhone (3GS, 32GB, zwart) inmiddels binnen via www.cd-media.nl (€ 699). Heb hem zelf afgehaald in Ridderkerk, maar kan ook gewoon verzekerd per post. Het gaat om geïmporteerde iPhones uit Engeland, die handmatig gejailbreakt zijn. Je kunt alleen met gejailbreakte iPhones niet updaten naar OS3.1. Er zijn er nog 10 op voorraad. De eigenaar van cd-media.nl heeft uitgebreid 15 minuten de tijd genomen om even over de iPhone te praten, dingen uit de leggen, mij te vertellen hoe ik mijn contactlijst kon importeren. Was erg prettig allemaal.

Ben blij dat ik na maanden eindelijk een iPhone heb :D. Mijn oude telefoon was kapot en nu moest ik er wel een kopen! In België was er niets meer op voorraad en stiekem had ik er geen probleem mee dat hij gejailbreakt was. Ik heb hem eergisteren gehaald en hij is inmiddels ook al verzekerd via www.gsmverzekeren.nl. Dat is ook een voordeel van in Nederland kopen, gsmverzekeren.nl accepteert alleen bestellingen met een Nederlandse factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217535

Anoniem: 320247 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:35:
Daar ben ik het simpelweg niet mee eens. Indien ik btw moet betalen, dan zit ik weer met die ellende van allemaal internationale belasting regelgeving. Er zijn minimumbedragen die je terug kunt vragen en je moet weer formulieren in gaan vullen.

Indien ze een btw-vrije factuur maken, dan bespaart je dat gewoon enorm veel tijd.
Reageer je op mijn post? Dan is mijn antwoord:

Ga nu maar met je boekhouder overleggen want zo'n groot probleem is het niet. Ik koop zelf ook over de grens en dit is helemaal geen probleem. Dat zou ook van de zotte zijn. Je moet het alleen anders opvoeren in je boekhouding. Nogmaals raadpleeg je boekhouder. Die weet precies hoe je hier mee om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271854

Het is me gelukt om de Iphone 3gs btw vrij te kopen. Ik heb via blue-link.be 2x een Iphone 3gs 16gb besteld. Netjes via de mail op de hoogte gehouden door de verkoper en een btw vrij factuur ontvangen. Ik heb dus het bedrag ex. btw betaald. Bleu-link.be heeft de telefoons binnen 1,5 week na bestelling opgestuurd via de post. Een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 271854 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:30:
[...]

Het is me gelukt om de Iphone 3gs btw vrij te kopen. Ik heb via blue-link.be 2x een Iphone 3gs 16gb besteld. Netjes via de mail op de hoogte gehouden door de verkoper en een btw vrij factuur ontvangen. Ik heb dus het bedrag ex. btw betaald. Bleu-link.be heeft de telefoons binnen 1,5 week na bestelling opgestuurd via de post. Een aanrader dus!
Interessant, zij hebben dus wel voorraad? Hun website rept met geen woord over de iPhone trouwens, of ik kijk niet goed misschien?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

posttoast schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:07:
[...]

Interessant, zij hebben dus wel voorraad? Hun website rept met geen woord over de iPhone trouwens, of ik kijk niet goed misschien?
Klopt, hun website rept geen woord over de iPhone.. Maar ze zijn wel officeel Mobistar dealer. Ze hebben niks op voorraad maar kunnen wel snel en BTW vrij leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 271854 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:38:
[...]

Klopt, hun website rept geen woord over de iPhone.. Maar ze zijn wel officeel Mobistar dealer. Ze hebben niks op voorraad maar kunnen wel snel en BTW vrij leveren :P
Ik heb ze inmiddels gemaild, maar volgens mij zijn ze wel duurder dan HCW. Klopt dat?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
Anoniem: 217535 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:09:
[...]

Reageer je op mijn post? Dan is mijn antwoord:

Ga nu maar met je boekhouder overleggen want zo'n groot probleem is het niet. Ik koop zelf ook over de grens en dit is helemaal geen probleem. Dat zou ook van de zotte zijn. Je moet het alleen anders opvoeren in je boekhouding. Nogmaals raadpleeg je boekhouder. Die weet precies hoe je hier mee om moet gaan.
Het is heel eenvoudig: als je buitenlandse omzetbelasting (of hoe het daar ook heet) betaalt, dan moet je deze btw separaat bij de belastingdienst in dat land terugvragen. En dat is veelal omslachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 01-11-2009 20:24 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

posttoast schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:41:
[...]

Ik heb ze inmiddels gemaild, maar volgens mij zijn ze wel duurder dan HCW. Klopt dat?
Qua verzendkosten misschien? Maar de toestellen zijn precies evenduur als op de Mobistar site of HCW site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 271854 schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:19:
[...]
Qua verzendkosten misschien? Maar de toestellen zijn precies evenduur als op de Mobistar site of HCW site :)
Dus met andere woorden heb je €475,21 betaald voor de 3Gs?
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/02/1257160417-210.jpg[bron: http://www.hcw.be/p.aspx?p=P2800]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Djerique schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:29:
[...]
[afbeelding][bron: http://www.hcw.be/p.aspx?p=P2800]
Niet dus. Ik heb met ze gemaild en dit stond er in hun reactie:
Prijs voor de 32GB: 558 euro excl. BTW
Voor elke bestelling moet er 25 euro handlingkost betaald worden.
Wel dus, € 475 bij HCW is voor de 16GB.

[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 02-11-2009 21:03 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
posttoast schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:03:
[...]

Niet dus. Ik heb met ze gemaild en dit stond er in hun reactie:
[...]
Zou je dan niet de 32G met de 32G moeten vergelijken?Die is 557,85 bij hcw: http://www.hcw.be/p.aspx?p=P2800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Oeps, ben een beetje blont. Mijn fout. Het bedrag is hetzelfde dus (behalve die 25 euro handelingskosten, daarboven komen nog de verzendkosten).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Dan is dus het enige verschil dat HCW de iphones nog steeds niet op voorraad heeft, toch?
Gezien Max1234 beweert dat Blue-link direct bezorgt.

@ Max1234: Hoe zit het met de garantie? Als je iPhone per ongeluk stuk gaat, waar kan je die dan heenbrengen? De lokale Applestore of moet je hem dan opsturen naar Blue-link in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Overigens krijg ik geen reactie op mijn email aan blue link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
StevenK schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:55:
Overigens krijg ik geen reactie op mijn email aan blue link.
wanneer heb je hem besteld en wanneer heb je gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Djerique schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:21:
[...]

wanneer heb je hem besteld en wanneer heb je gemaild?
Dit weekend gemaild en nee, uiteraard nog niet besteld, want ik moet eerst zeker weten of ze op btw-nummer leveren. Uiteraard ben ik mateloos ongeduldig, maar als iemand die nog niet gekocht heeft al meer dan twee werkdagen op een reactie moet wachten, dan ben ik bang voor wat er gebeurt als er een garantieissue is.

[ Voor 25% gewijzigd door StevenK op 03-11-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 15:32
Vandaag heb ik 2 iPhones bij HCW Mechelen op laten halen. Helaas wilden ze geen 0% BTW factuur maken. Ik ga nu dus maar proberen om via de belgische belastingdienst dat bedrag terug te krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
StevenK schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:44:
maar als iemand die nog niet gekocht heeft al meer dan twee werkdagen op een reactie moet wachten, dan ben ik bang voor wat er gebeurt als er een garantieissue is.
Je kan toch je iPhone laten repareren bij je lokale Mac store?

Hou me graag op de hoogte als je een mail ontvangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:29:
[...]
[afbeelding][bron: http://www.hcw.be/p.aspx?p=P2800]
Klopt! Kwam nog wel verzendkosten bij, maar het is volgens mij een goede deal :)
Ben er nog steeds super tevreden mee :9

Edit: dit is het optel sommetje van de kosten die ik heb gemaakt bij de aanschaf van 2x Iphone 3gs

475,20 iphone 16GB 3gs Wit
+
475,20 Iphone 16GB 3gs Wit
+
25,00 verzendkosten?
+
13,00 handelingskosten?
=
988,40 euro Totaalprijs

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 271854 op 15-11-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StevenK schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:44:
[...]

Dit weekend gemaild en nee, uiteraard nog niet besteld, want ik moet eerst zeker weten of ze op btw-nummer leveren. Uiteraard ben ik mateloos ongeduldig, maar als iemand die nog niet gekocht heeft al meer dan twee werkdagen op een reactie moet wachten, dan ben ik bang voor wat er gebeurt als er een garantieissue is.
Steven Blue-Link levert op btw-nummer.

Wat betreft garantie, hier heb ik niet na gevraagd. Ik denk dat je zoiezo naar apple belgië moet. En desnoods via Blue-Link..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 271854 schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:32:
[...]
Steven: Blue-Link levert op btw-nummer.

Wat betreft garantie, hier heb ik niet na gevraagd. Ik denk dat je zoiezo naar apple belgië moet. En desnoods via Blue-Link..
Kan je hem niet naar een locale mac Store brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 271854 schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:30:
[...]

Klopt! Kwam nog wel verzendkosten bij, maar het is volgens mij een goede deal :)
Ben er nog steeds super tevreden mee :9

Edit: dit is het optel sommetje van de kosten die ik heb gemaakt bij de aanschaf van 2x Iphone 3gs

475,20 iphone 16GB 3gs Wit
+
475,20 Iphone 16GB 3gs Wit
+
25,00 verzendkosten?
+
13,00 handelingskosten?
=
988,40 euro Totaalprijs
heb je hem al binnen?

• Djerique
...

(wacht in spanning al 1 maand af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
hallo.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Volgens mij had Max1234 hem al even binnen. Ik zit nu op mijn bestelling te wachten.

omniscale.nl

• Djerique
posttoast schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:42:
Volgens mij had Max1234 hem al even binnen. Ik zit nu op mijn bestelling te wachten.
Hou me a.u.b., op de hoogte ik zit al een dikke maand met spanning op een antwoord te wachten.

Max1234 is waarschijnlijk ff een tijdje niet actief op GoT ofzo ;)

• posttoast
Ik post hier zodra ik hem heb.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:00:
[...]

Hou me a.u.b., op de hoogte ik zit al een dikke maand met spanning op een antwoord te wachten.

Max1234 is waarschijnlijk ff een tijdje niet actief op GoT ofzo ;)
Klopt was even een tijdje druk, maar heb de iPhone ongeveer 1,5 week na bestelling ontvangen :P (maar dit had ik op 26 oktober gepost (A) ) gebruik hem nu dus alweer een tijdje en ben helemaal tevreden. Wat een verademing na 6 jaar met Windows Mobile bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 271854 op 01-12-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb net een mail van Blue-Link gekregen, ik zou morgen mijn 32GB 3Gs moeten ontvangen. Dat is nog best snel, binnen drie weken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
En hij is inderdaad binnen. Ben er erg blij mee, al met al netjes en snel geregeld door Blue-Link. Extra mazzel: hij is uit week 39, dus ik kan hem jailbreaken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

Ik heb op 26 oktober een iPhone 3Gs 32GB (zwart) besteld bij hcw.be en kreeg vandaag een e-mail dat mijn bestelling binnen was. Kortom, ca 1 maand en 2 weken wachten. Op zich niet gek... :) En hij wordt nog gewoon per post verzonden ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Mwah, ik vind de drie weken van Blue-Link een stuk beter eigenlijk. Maar gefeliciteerd met je telefoon :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpost21
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 22:12
hallo,

ik heb gisteren een iphone 32gb zwart bij HCW besteld. ik hoorde in een ander iphone topic dat er komende week leveringen komen aan een aantal grote winkels waaronder mobistar (die levert aan HCW hoorde ik) dus binnenkort kunnen we weer iphones kopen =]

mvg

M. Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 23:45

Ccc

Hoe zit het na al die maanden nu met de btw wel of niet betalen icm mobistar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

Ik wil ook graag een IPhone 32gb bestellen bij HCW, liefst zonder btw ;-)

Nu heb ik zelf geen eigen bedrijf, maar een vriend van mij is bereid om 'm op zijn bedrijf te kopen. Ik zal dus zijn BTW en KVK nummer doorgeven. Maar moet het dan ook met zijn creditcard of kan ik mijn cc gegevens gebruiken? En als het met zijn cc moet, moet dat dan met een cc van het bedrijf of kan dat een persoonlijke cc van hem zijn? En zullen ze moeilijk doen als IK een account aanmaak op mijn naam en 'm met ZIJN cc gegevens koop? Oftewel, zal hij dan ook een eigen account moeten aanmaken?

Klinkt misschien als geneuzel, maar ik zou graag zeker weten dat het goed gaat.

Alvast dank voor het antwoord!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 193286 op 02-02-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik ben ook wel benieuwd naar een antwoord op de vragen van vsc. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 193286 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:15:
Ik wil ook graag een IPhone 32gb bestellen bij HCW, liefst zonder btw ;-)

Nu heb ik zelf geen eigen bedrijf, maar een vriend van mij is bereid om 'm op zijn bedrijf te kopen. Ik zal dus zijn BTW en KVK nummer doorgeven. Maar moet het dan ook met zijn creditcard of kan ik mijn cc gegevens gebruiken? En als het met zijn cc moet, moet dat dan met een cc van het bedrijf of kan dat een persoonlijke cc van hem zijn? En zullen ze moeilijk doen als IK een account aanmaak op mijn naam en 'm met ZIJN cc gegevens koop? Oftewel, zal hij dan ook een eigen account moeten aanmaken?

Klinkt misschien als geneuzel, maar ik zou graag zeker weten dat het goed gaat.

Alvast dank voor het antwoord!
Die vragen moet HCW beantwoorden, wat ik je wel kan vertellen is dat vanwege het systeem van registratie deze BTW fraude ongetwijfeld aan het licht gaat komen en dat levert je vriend in ieder geval een strafblad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11628

StevenK schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Die vragen moet HCW beantwoorden, wat ik je wel kan vertellen is dat vanwege het systeem van registratie deze BTW fraude ongetwijfeld aan het licht gaat komen en dat levert je vriend in ieder geval een strafblad op.
Leuk topic :)

Maar bovenstaand lijkt mij stug....Je kan betalen zoals je wil...ik bedoel, als je ervoor kiest om contant te betalen is er ook geen haan die er naar kraait of dat geld wel van een bedrijf komt...en er zijn natuurlijk ook bedrijven die geen bedrijfscc hebben....

Maar uiteraard dat het HCW vrij om daar zelf een policy op na te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 11628 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:19:
[...]

Leuk topic :)

Maar bovenstaand lijkt mij stug....Je kan betalen zoals je wil...ik bedoel, als je ervoor kiest om contant te betalen is er ook geen haan die er naar kraait of dat geld wel van een bedrijf komt...en er zijn natuurlijk ook bedrijven die geen bedrijfscc hebben....

Maar uiteraard dat het HCW vrij om daar zelf een policy op na te houden :)
Fout: als je intracommunautair koopt, moet je een BTW nummer opgeven. Beide partijen moeten bij de aangifte elk van hun intracommunautaire leveringen opgeven met BTW nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11628

StevenK schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:44:
[...]

Fout: als je intracommunautair koopt, moet je een BTW nummer opgeven. Beide partijen moeten bij de aangifte elk van hun intracommunautaire leveringen opgeven met BTW nummers.
Dat klopt, maar hoe je betaalt maakt niets uit....of dat nu contant is of met jouw creditcard of die van de buurman....als het maar duidelijk is dat die geleverd is aan het bedrijf wat op de KVK staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:15

Lulukai

God's gift to women

deCube schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:40:
Vandaag heb ik 2 iPhones bij HCW Mechelen op laten halen. Helaas wilden ze geen 0% BTW factuur maken. Ik ga nu dus maar proberen om via de belgische belastingdienst dat bedrag terug te krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte!
En hoe is het afgelopen?

.

Pagina: 1