digitale tv op de pc, met een hdmi kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek hoe ik digitale tv op mijn pc krijg, ik wil het graag ook in digitale kwaliteit kunnen zien:

eerst even wat specs van mijn pc:

Processor: intel i7 920
moderbord: asus p6t
geheugen: 4 gig kingston ddr3
videokaart: momenteel een 9600GT (leenkaart)
tv kaart: hauppauge pvr150

hier zitten twee beeldschermen aan, beide aangesloten met een dvi stekker
het digitale kastje wat ik krijg is een Humax IRHD-5000 (HD-Tuner)

nou wil ik graag digitale tv op mijn pc kijken, via mediacenter, dus ik vandaag naar de winkel om zo'n digitaal kastje te halen, vertelen ze mij dat dat via een hdmi kabel aangesloten moet worden, wil ik de zenders in digitale kwaliteit bekijken, dus nou komt de vraag, hoe moet dit?

moet ik een videokaart hebben met een hdmi ingang? of moet ik een tv kaart hebben met een hdmi ingang?

ik ben al aan het zoeken geweest hier op got, maar ik kan er niet echt achter komen wat ik nou precies nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Zo makkelijk is dit helaas niet, dat kastje is een tuner die op zichzelf staat, (wat je eigen TV kaart irrelevant maakt in deze vergelijking). Iets als HDMI-in is er eigenlijk gewoon niet voor PC's, en digitaal beeld zomaar binnen krijgen is dan ook niet te doen. Je kan dat kastje analoog aansluiten op je huidige TV kaart, via composiet of S-Video, en het geluid dan op je geluidskaart, maar dan kun je niet via je PC zappen, en je bent beperkt aan SD-resolutie (hoewel minus de ruis die de SD-resolutie van een analoog TV signaal geeft). Dit is een dusdanig omslachtige en stomme methode dat het niet aan te raden is.

Persoonlijk kan ik je dit aanraden, maar je moet dan wél eventjes opletten dat je bij de juiste provider zit (ziggo kan het, en dat kan ik bevestigen). Je kan een DIGITALE TV-tuner halen, ziggo gebruikt DVB-C, en die gebruiken (weg hauppage ding!), voor de beveiliging (Ziggo gebruikt IRDETO2, voorlopig) een CAM-module waar je de smartcard in doet die bij het abonnement kwam.

Om je op weg te helpen: pricewatch: Digital Everywhere FloppyDTV C/CI

Lees vooral ook alle andere stukjes erbij.

In het kort: je laat je PC de functie van dat 'kastje' (wat ook wel settopbox genoemt wordt, afgekort STB, of Tuner) overnemen. Je gebruikt dan in principe ook de software van je PC om van zender te wisselen (of op te nemen).

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 29-06-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp neemt die floppydtv de functie van het kastje waar je normaal de smartcard in doet over?

en ik heb ziggo dus volgens mij moet dat super gaan

alleen kijk ik wel tv via mijn beeldscherm die aan mijn pc hangt, en dus niet via een "gewone" tv

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Of je er een beeldscherm aan hangt of een volwaardige TV, voor een (HT)PC maakt dat niets uit.

De FloppyDTV neemt inderdaad de functie van het kastje over, echter heeft het kastje ook een kaartlezer ingebouwd met een stukje decodering. Wat je er extra bij nodig hebt is een CAM (Conditional Access Module) die de decodering van Ziggo kan ontsleutelen (de manier waarop het gecodeert is heet IRDETO2). Die CAM doe je de kaart in die je van ziggo hebt gekregen, en de CAM doe je in de floppydtv.

In dit topic:
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2]

is ziek veel informatie te vinden over precies wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor zaken waar geen andere subfora op GoT voor zijn.

TV valt onder LCD, Plasma, Projectie & Recording.

Move OH -> LPPR

Oslik blyat! Oslik!