Toon posts:

PC Start alleen op zonder processor

Pagina: 1
Acties:
  • 975 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Als ik mijn computer aandoe dan gaan alle ventilatoren aan en gelijk weer uit, daarna 2 seconden rust daarna gaan ze weer aan en uit dat oneindig door.
Vervolgens ben ik alles bij langs gegaan, heb ik mijn processor eruit gehad en de pc weer aangedaan, ditmaal blijven de ventilatoren rustig en draait de pc gewoon. Zo gauw ik de processor weer erin doen begin de pc weer met aan en uit gaan.
Vervolgens heb ik wat met de voedingskabels geprobeerd en als ik de kabel richting de processor er uithaal start de computer ook normaal op.

Is mijn voeding stuk? Is mijn processor stuk? Hoe kan ik dit verhelpen?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Het is je mobo, want het start niet op zonder processor! Anders moet het TENMINSTE erg hard piepen...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Is mijn moederbord stuk? Er komt geen piepgeluiden ofzo.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Die eerst afwerken. We willen graag wat meer info voordat we je kunnen helpen, dus post je system specs en dergelijke.

[ Voor 48% gewijzigd door Tripp op 29-06-2009 17:46 ]

specs

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
Als er iets mis is met de processor, videokaart of geheugen dan piept het moederbord, in een bepaalde volgorde van lange en korte biepjes. Doet hij dit niet terwijl je de cpu er uit haalt dan kun je eigenlijk al met zekerheid zeggen dat je moederbord stuk is

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat is mooi kloten ,het is geen kwestie van iets resetten ofzoiets?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Tripp schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:45:

Die eerst afwerken. We willen graag wat meer info voordat we je kunnen helpen, dus post je system specs en dergelijke.
dit doen en dan pas roepen dat het klote is

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Tripp

Tripp

Wreah

Je mobo hoeft helemaal niet dood te zijn. Dat ie geen kick geeft zonder CPU installed komt wel vaker voor. Maar geeft wat meer specs en dergelijke, we hebben geen glazen bol.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeemspecs

11889 Antec Nine Hundred, Zwart
68410 OCZ OCZ2G8002G,2048MB, 800MHz, DDR2, PC6400,
72226 Neovo LCD Display H-W19
56577 Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
79513 GigaByte GA-EP45-DS3,Retail
42614 Seagate Barracuda 7200.11 ,7200RPM, 32MB, 500GB
58522 Samsung SH-S202J, Zwart, OEM
34731 Microsoft Basic Black Value Pack EN,Zwart
35577 Cooler Master Real PowerPro Modular,520Watt, Retail
82545 MSI R4850-T2D512,512MB, GDDR3, PCI Express x16
21797 Microsoft Windows XP Home Edition + SP2,BOX, Nederlands

Ik was dat topic al tegengekomen maar wist me zo geen raad van wat ik allemaal moet doen.

• Tripp

Tripp

Wreah

Trek alles eruit wat niet aangesloten hoeft te zijn voor een POST. Dus HD eruit, 1 reepje ram(allebei proberen, ik neem aan dat je er 2 hebt), cpu en videokaart zou moeten voldoen.

verdere opties:
-Bios resetten
-andere voeding proberen
-andere videokaart
-andere cpu
-ander ram
-ander moederbord

Het systeem hoeft namelijk niet altijd een piepje of een foutmelding te geven als sommige onderdelen niet goed werken.

In ieder geval zijn dit soort problemen van de ergere soort omdat je hardware moet gaan vervangen, die je niet altijd, of gewoon nooit op voorraad hebt ;(.

[ Voor 20% gewijzigd door Tripp op 29-06-2009 18:05 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1x 2gb Ram, dus geen 2 reepjes.
Maar ik zal proberen wat je zei. Bios resetten kan ik doen zonder de pc aan te zetten toch?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Zoals de troubleshooter aangeeft: uitsluiten, inclusief kast.

Overigens, een veelvoorkomende fout: zit de stekker er wel in? Ik hoor vaak dat:

* De ATX stekker niet aangesloten wordt (24 pins bij dat moederbord!)
* De CPU stekker niet aangesloten wordt (alle 8 nodig bij dat moederbord!)
* Zowel de CPU als een extra molexje worden aangesloten (weet niet of er een extra molex op dat moederbord zit). Beiden tegelijk kan je PC mollen!

Is dat zeker, test het dan nog eens allemaal op een niet-geleidende tafel, zodat ook kortsluiting wordt uitgesloten.

En over de BIOS resetten: dat zou je moeten weten, want dat staat in de handleiding die je hebt gelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 29-06-2009 18:07 ]

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:06:
Maar ik zal proberen wat je zei. Bios resetten kan ik doen zonder de pc aan te zetten toch?
ja, jumpertje 1 plaatsje verschuiven voor een paar seconden( rond de 10 oid), zou voldoende moeten zijn.

Verder had ik dit via de search gevonden: Gigabye EP35-DS4 reboot probleem

Een soortgelijk probleem. Probeer je reepjes geheugen ook in een ander bankje apart te stoppen :).

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:06:
Tripp schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:12:
[...]

ja, jumpertje 1 plaatsje verschuiven voor een paar seconden( rond de 10 oid), zou voldoende moeten zijn.

Verder had ik dit via de search gevonden: Gigabye EP35-DS4 reboot probleem

Een soortgelijk probleem. Probeer je reepjes reepje ;)
geheugen ook in een ander bankje apart te stoppen :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:56:
[...]

Ik was dat topic al tegengekomen maar wist me zo geen raad van wat ik allemaal moet doen.
Introductie
Deze troubleshooter behandelt in principe alle mogelijke hardwarematige oorzaken en oplossingen. Hieronder vallen dus geen softwarematige problemen, zoals brakke drivers, een vervuild OS, etc. Als je in Windows een BSOD krijgt, noteer dan de foutmelding en foutcodes. Met deze gegevens kun je op Microsoft Knowledge Base en/of Microsoft Technet veel informatie terugvinden. Search ook eens op GoT naar topics, bijvoorbeeld: zoeken naar "inaccessible boot device". Verder staat er in WOS een mooie BSOD guide: Windows XP en 2000 BSOD guide. In WOS worden ook Windows-gerelateerde opstartproblemen behandeld: Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
Voor de duidelijkheid: dit is geen stap-voor-stap probleemoplosser. Het is meer een kwestie van diverse combinaties uittesten en uitproberen. Met je eigen logica kun je bepaalde oorzaken uitsluiten of er juist aandacht op vestigen. Als je er desondanks nog niet uitkomt, open dan een mooi topic met zoveel mogelijk relevante informatie: wát heb je allemaal al uitgeprobeerd, uitgevonden danwel uitgesloten? Vergeet de systeemspecificaties niet. En vergeet vooral niet de handleidingen/specs van je systeem eerst grondig door te pluizen. De meeste fouten worden gemaakt doordat de gebruikers hun bloedeigen systeem simpelweg niet tot in detail kennen. Zie verder ook het PMG Beleid wat betreft het openen van een goed topic.
Lijkt me vrij duidelijk. Als je ergens concreets niet uitkomt mag je dat zeker vragen, maar geef dan duidelijk aan exact wat je zelf gelezen hebt, wat je geprobeerd hebt, wat er gebeurde en wat niet duidelijk is.

We gaan hier niet het wiel opnieuw uitvinden door de troubleshooter van begin tot eind voor je te herkauwen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.