Arctic Cooling GTX280 op een GTX275 Past niet?

Pagina: 1
Acties:

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik heb onlangs een Arctic Cooling GTX280 cooler gekocht voor mijn Zotac GTX275, na goed rond te hebben gezocht op internet bleek dit toch wel een van de beste opties voor mijn GTX275.

Echter nadat de cooler geleverd was, bleek deze niet te passen :? , dit omdat de interface afwijkt van die van een GTX260/GTX280.

Op de site van arctic cooling staat duidelijk vermeld dat deze wel past op een GTX275.

Heeft iemand een idee hoe ik deze cooler kan installeren op mijn Zotac GTX275?

Alvast Bedankt voor de moeite,

Groet Dennis

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

dat is wel raar, want na enig speurwerk ben ik er achter gekomen dat Zotac zelf een versie heeft met een afstammeling van die cooler.

http://xtreview.com/addco...rctic-cooling-cooler.html

[ Voor 28% gewijzigd door windwarrior op 29-06-2009 18:36 ]

• Draakje1
-The_Mask- schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:37:
Heeft je Zotac kaart wel een standaard PCB?
dat zou ik zo 123 niet weten.... ben niet echt heel technish wat dat betreft... maargoed tis toch gewoon een gtx 275 dus zou toch moeten passen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Draakje1 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:12:
[...]

dat zou ik zo 123 niet weten.... ben niet echt heel technish wat dat betreft... maargoed tis toch gewoon een gtx 275 dus zou toch moeten passen?
Hoeft niet natuurlijk als Zotac hun eigen printplaat (PCB) heeft ontworpen dan kunnen ze het zo veranderen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Draakje1
-The_Mask- schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:14:
[...]

Hoeft niet natuurlijk als Zotac hun eigen printplaat (PCB) heeft ontworpen dan kunnen ze het zo veranderen. ;)
Ben inderdaad bang dat dit het geval is... aangezien ik bij plaatsing van de cooler meteen stuit op 6 soort ronde torentjes die op de kaart zijn bevestigt...

• Draakje1
heb het inmiddels gefixt :) hij zit erop scheen de finnetje een heel klein gedeelte te moeten beugen aangezien er naast de dvi poorten nog een andere poort zat die normaal gesproken niet op een gtx275 zit ;) daar lag het dus aan... en wat een verschil in zowel geluid als warmte... je hoort hem niet meer en word niet echt veel warmer als 54 graden... en dat in een kamer van dik 30 graden ;)

Verwijderd

hij past in ieder geval niet op mijn club3d 1792mb GTX 275, of ja, de heatsinks passen niet en heb er te weinig voor al het memory, en er zit een extra dingetje in de weg waardoor een heatsink bepaalde oppervlaktes niet raakt. en dat hekwerk dingetje dat erbij zit past niet bij de 1792 versie, in ieder geval. de koeler past wel en na wat werk met een ijzerdaag heb ik de heatsinks er ook op gekregen, waarna ze er even later weer afvallen omdat die koelpasta niet plakt. dus die kan er er ook bijbestellen, of je moet creatief zijn met tie reps (of zo)

• Draakje1
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:45:
hij past in ieder geval niet op mijn club3d 1792mb GTX 275, of ja, de heatsinks passen niet en heb er te weinig voor al het memory, en er zit een extra dingetje in de weg waardoor een heatsink bepaalde oppervlaktes niet raakt. en dat hekwerk dingetje dat erbij zit past niet bij de 1792 versie, in ieder geval. de koeler past wel en na wat werk met een ijzerdaag heb ik de heatsinks er ook op gekregen, waarna ze er even later weer afvallen omdat die koelpasta niet plakt. dus die kan er er ook bijbestellen, of je moet creatief zijn met tie reps (of zo)
tja... ik had er ook enige moeite mee om de headsinks te plaatsen maar is mij met wat geknutseld.. (ook ik moest om het ijzere dingetje heen) toch gelukt.

Dit omdat ik de smalle headsink heb gebruikt en niet de in de beschrijving beschreven grote headsink (die paste echt gewoon niet) verder heb ik van mijn oude cooler enkele cool pads afgehaald en die gewoon op mn memory geplakt... Er staat links onder in de beschrijving van een GTX285 dat je het memory niet hoeft te verbinden met de cooler dmv headsinks. Ik was hier ook niet echt heel erg over te spreken aangezien ik dacht dat het memory toch wel vrij warm zou worden, echter bleek dit totaal niet het geval.. memory word niet warmer als 38 graden..

Hoop je hiermee geholpen te hebben!

ps: als het niet lukt stuur me ff mailtje!

dennis_maas118@hotmail.com
Pagina: 1