• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Ben sinds een tijdje ook bezig met overclocken, veel op dit forum gelezen etc.
Nu wou ik beginnen met software clocken, zodat als er iets fout gaat, reinstall = clean start. :)
(En omdat mn bios het niet wil. :p)

Dus wou ik amd overdrive gebruiken met de autofunctie netzolang tot ik de temps goed vond en dat misschien perfectioneren ofzo, maar die doet het niet..
Toen maar voor CoreCenter gegaan.

Alleen zegt CoreCenter dat hij opzich nog best cool loopt, alleen Coretemp geeft weer een paar graden meer aan!

Ziehier:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xatcg4.png

Zal zo een pic maken stressed

Alstu, nog vreemder verschil:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dbk1za.png

[ Voor 6% gewijzigd door Gideonnn op 29-06-2009 17:43 ]

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Core temp geeft de temps van de cores aan.
Dat ''andere'' die van de hele cpu.
Ik zou ze allebei in de gaten houden, maar de max temp van de cpu volgens amd moet je bekijken bij CoreCenter(snap je?).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb het idee dat MSI CoreCenter niet de CPU uitleest, maar een diode eronder/in de buurt, die mogelijk niet 100% correct gekalibreerd is. Misschien dat CoreCenter slechtst tot een temperatuur komt door processorherkenning en vermogenberekening. Ik heb in ieder geval het idee dat CoreTemp preciezer is.

En anders, download/draai HWInfo32 eens, een prachtige tool die naar mijn mening veel meer info veel beknopter geeft, en ook live bijwerkt (en max-waarden onthoud, zodat je een spelletje kunt doen, en een uur later op ALT+F4 drukt en gelijk ziet dat de "max" en "min" waarden overal geregistreed zijn en toch anders zijn dan "live", want de hele casetemp ging omhoog toen bij het laden van dat ene level je videokaart en CPU beiden bezig waren, en dat vooral Core1 en 2 heel hoog zijn, 3 en 4 zitten te neusvreten)

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Ga ik eens proberen dankje.
Maar hoe kan het dat ze andere MHz'en laten zijn dan?
Zelfs klein verschil in volt.
Mijn koeler is niet de beste (mugen 2 soon, als het past) dan kan ik iets verder maar wat zou ik de max aanhouden?
Want hij kan nog wel verder, alleen dan zo warm.
40 min 60 max de norm?

Is het trouwens een idee om de Vcore iets omlaag te gooien en dan te kijken of ie op 2,6Ghz nog normaal loopt? zou toch ook moeten schelen in de temps?