Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las daarnet in de telegraaf dat er een nieuwe wetgeving is voor de telecom providers. Ook de mobile sector hoort hierbij. Het houdt in: Geen opzegtermijnen meer van 3 maanden of meer, maar gewoon van 1 maand.

Mijn abonnement loopt af op ongeveer september, doordat ik vergeten was op te zeggen zou ik eigenlijk 1 meer extra abonnementkosten moeten betalen. Dankzij deze verfijnde regelgeving (per 1 Juli) kan ik gerust nog mijn abonnement opzeggen en hoef ik niet een maand langer te betalen.

Of geldt dit niet voor contracten die al getekend zijn, maar alleen op nieuwe contracten?

Kaisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds wanneer loopt je contract en voor hoe lang heb je getekend? Stel dat je contract sinds 1 september 2008 loopt, dan kom je voor 1 september 2009 niet onder je contract uit. :Y)

Zie overigens ook nieuws: Spam in Nederland volgend jaar geheel verboden - update:
Zo moeten deze na afloop van de eerste contractperiode per maand kunnen worden opgezegd. Momenteel worden veel telecomabonnementen automatisch met een jaar verlengd.

[ Voor 49% gewijzigd door pven op 29-06-2009 17:03 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee voor 1 september sowieso niet.
Maar voorheen moest we 3 maanden van te voren opzeggen.
Doordat ik een beetje laat erachter ben gekomen, zou ik nu te laat zijn.

Juni is afgelopen, 1e maand Juli - 2e maand Aug en 3e maand September.
Mijn abbo zou dus per eind september worden beeindigd (als ik in Juli opzeg).
Nu kan voor 1 augustus mijn abbo opzeggen en wordt deze per september opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt kaisz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Jep, met andere woorden: de regeling geldt voor alle opzeggingen vanaf 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica