Lezen is ook een vak he ... de TS wil
remote de
environment vars van een proces uitlezen !
Dat kan
niet met een standaard API call en/of WMI script, er is namelijk geen API call die je de environment vars van
een ander proces laat uitlezen.
De 2 gangbare methoden om die info toch te krijgen is:
1) code-injection in het doelproces (laat het proces zelf de API call uitvoeren op een apart thread).
Dat is echter redelijk tricky en kan de stabiliteit van het proces ondermijnen.
2) De meer gangbare methode: Het geheugen van het doelproces openen (ReadProcessMemory) en daaruit het Process Environment Block (PEB) van het doelproces achterhalen; want daarin staan o.a. de environment vars. Dit vereist echter 'undocumented' en 'unsupported' methoden die dus mogelijk met b.v. Win7 of andere toekomstige versies niet meer werken.
Zover ik weet is er geen tool die expliciet dat doet. Er zijn zat 'Remote Process Explorers/TaskManagers' en tools die het lokaal kunnen, maar tools die deze actie remote uitvoeren ken ik niet.
Wel moet ik zeggen dat ik geneigd ben een simpele console-app te schrijven die dit voor lokale processen kan, gewoon als hobby-project. Als je een dergelijke app. vervolgens met PsExec 'remote execute' ben je waar je wilt zijn. Hoeveel haast heb je bij een dergelijke tool ? Ik beloof namelijk niets
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin