Apple iPhone populairste camera op Flickr - Cameratekst

Pagina: 1
Acties:

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
XTi = Canon EOS 400D?
Dat lijkt tenminste uit een snelle Google opdracht.

Zou handig zijn om XTi te vervangen door 400D (die kent iedereen al).
Of anders de omschrijving van Canon EOS 400D uit te breiden zodat er XTi achter staat.

Of zelfs beide. :)

Edit: Inmiddels zie ik in het plaatje (waarvan enkel een paar kleuren zichtbaar zijn in de thumbnail), dat het verschillende modellen zijn. Dat is me nu in ieder geval duidelijk...

[ Voor 26% gewijzigd door frankvdtillaart op 29-06-2009 16:36 ]

Happy Blessings <3

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 14:41
In de daglijsten is de iPhone zijn koppositie trouwens alweer kwijt: zondag werden er 37.000 foto's met de iPhone geüpload, maar gebruikers van een XTi plaatsten op diezelfde 75.000 foto's op de fotosite.

moet denk ik zijn: maar gebruikers van een XTi plaatsten op diezelfde dag 75.000 foto's op de fotosite.

Verwijderd

Canon gebruikt in de wereld verschillende aanduidingen voor dezelfde camera's.

Voor de high-end modellen worden altijd cijfers gebruikt. Maar bij de 100-series, worden in Europa cijfers gebruikt, terwijl in Ameria het de 'Digital Rebel' heet, en in Japen de 'Kiss' (Past blijkbaar beter in de cultuur.... Duitse en Franse automerken gebruiken ook typisch cijfers, terwijl Amerikaans en Japanse merken meestal namen gebruiken.)

Bij de Rebel en Kiss wordt dan weer een extentie aan toegevoegd om de verschillende modellen aan te geven:

Digital Rebel = 300D
Digital Rebel XT = 350D
Digital Rebel XTi = 400D

Daarna heb ik het niet meer zo gevolgd, omdat ik van een 300D naar een 40D ben gegaan. ;)

In ieder geval zou je bij berichtgeving in Europa dus gewoon de nummers moeten gebruiken. (Hoewel... mijn 300D is stiekem ook een Digital Rebel, aangezien parralelle import 100 euro goedkoper was. :) )

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
thx, bericht is inmiddels aangepast :)