Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet verbinding valt dood na upload

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb iets waar ik niet uitkom. Ik heb internet van Alice.nl wat op zich best redelijk werkt. Sinds het begin echter wanneer ik een upload naar bijv. Youtube doe slaat om een of andere onverklaarbare manier de verbinding na een tijdje dood tijdens het uploaden en moet ik m'n pc helemaal opnieuw opstarten om weer bandbreedte te krijgen.

Ik heb een DNS flush met ipconfig gedaan en daarna de verbinding laten herstellen maar dat haalt dus niets uit. Er is wel een verbinding zegt XP maar hij geeft geen bandbreedte. Ik heb nu de verbinding rechtstreeks via de modem lopen omdat ik dacht dat m'n router kuren had maar ook rechstreeks via de modem geeft hij dus hetzelfde.

Weet iemand hoe dit komt en of ik het zelf kan oplossen?

Alvast hartelijk dank! Groeten, Niels :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:04:
Hallo mensen,

Ik heb iets waar ik niet uitkom. Ik heb internet van Alice.nl wat op zich best redelijk werkt. Sinds het begin echter wanneer ik een upload naar bijv. Youtube doe slaat om een of andere onverklaarbare manier de verbinding na een tijdje dood tijdens het uploaden en moet ik m'n pc helemaal opnieuw opstarten om weer bandbreedte te krijgen.

Ik heb een DNS flush met ipconfig gedaan en daarna de verbinding laten herstellen maar dat haalt dus niets uit. Er is wel een verbinding zegt XP maar hij geeft geen bandbreedte. Ik heb nu de verbinding rechtstreeks via de modem lopen omdat ik dacht dat m'n router kuren had maar ook rechstreeks via de modem geeft hij dus hetzelfde.

Weet iemand hoe dit komt en of ik het zelf kan oplossen?

Alvast hartelijk dank! Groeten, Niels :)
Je zegt "hij geeft geen bandbreedte". Hoe weet je dat?
Zegt ie dat, staat het aantal Mbits op 0? Krijg je errors? Of heb je simpelweg gewoon geen internet meer ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
browser wil geen pagina's meer inladen, zowel Firefox als IE. Torrents vallen dood, etc.

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:09:
browser wil geen pagina's meer inladen, zowel Firefox als IE. Torrents vallen dood, etc.
Oke. Dus heeft niks met bandbreedte te maken, maar gewoon met een verbinding die wegvalt.
Heb je de laatste drivers voor je netwerkkaart?
En is het draadloos of bedraad? Dit maakt nogal flink verschil soms ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geldt voor beide netwerkkaarten in m'n pc, gedraad is ie.. Verbinding houdt ie wel maar hij doet dus nix meer..

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:13:
Geldt voor beide netwerkkaarten in m'n pc, gedraad is ie.. Verbinding houdt ie wel maar hij doet dus nix meer..
Heb je de laatste drivers al geprobeerd?
Welk OS gaat het trouwens om? up 2 date? legaal ?
Kan je ook eens een ipconfig posten hier ? :)

Verwijderd

Topicstarter
XP SP3 zoals ik al zei, legal en up to date..

http://bayimg.com/CAboLAacM

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:31

slaay

Natuurbeleven.com

Is het wel je pc/netwerkkaart wat problemen geeft?
Is het niet dat het modem opnieuw intraint in de tussentijd dat jij je pc herstart?

Dan lijkt het alsof je pc de boosdoener is.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat denk ik dus ook, m'n EEE geeft dezelfde problemen. Het zijn ook bagger modems van Alice ja die ik toruwens al tot 2 keer toe heb laten vervangen.

Mischien moet ik maar gewoon overstappen op het oude vertrouwde koperdraadje van KPN? of kan m'n Asus router nog een rol van betekenis spelen wanneer ik die er weer tussenzet??

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:02:
Ja dat denk ik dus ook, m'n EEE geeft dezelfde problemen. Het zijn ook bagger modems van Alice ja die ik toruwens al tot 2 keer toe heb laten vervangen.

Mischien moet ik maar gewoon overstappen op het oude vertrouwde koperdraadje van KPN? of kan m'n Asus router nog een rol van betekenis spelen wanneer ik die er weer tussenzet??
Oude vertrouwde koperdraadje van KPN?
Waar denk jij dat alice haar ADSL over serveerd? 8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt verdacht alsof je je upload zodanig voltrekt dat de ACKs van je download er niet meer doorkomen waardoor je download ook tot bij benadering nul instort. Beperk je uploads tot bijv 75% van je upstreambandbreedte (wat je echt haalt, niet de "tot en met" waarmee geadverteerd wordt) en je zult hier waarschijnlijk geen last meer van hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1