Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto Total Loss, nu nieuwe nodig

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
All,

Vorige week heb ik mijn auto total loss gereden, dit werd vandaag door de verzekering bevestigd. Nu komt er volgende week geld vrij om te besteden aan mijn nieuwe auto. Gelukkig heb ik een aankoopwaarde regeling afgesloten waardoor ik bij total loss het volledige aankoopbedrag terug krijg van mijn vorige auto (Seat Ibiza)

Daar ik wel weet wat voor eisen ik heb in een auto, weet ik b.v. niet waar ik specifiek op moet letten bij de aanschaf van een auto. Is de auto technisch in orde als je proefrijd e.d. Ik wil niet achteraf voor verrassingen komen te staan namelijk.

Ik rijd dagelijks meer dan 150km woon-werk verkeer (heen en terug) dus een Diesel wagen is een must. Daar ik dagelijks in een (behoorlijke lees: 30 a 40 mins vertraging) file sta is een (semi) automaat wel erg fijn. Een middensteun om je arm op te leggen is een must. Climatecontrol is erg fijn. Cruisecontrol is ook een must. En de auto moet van binnen ook degelijk in elkaar zitten. De Ibiza (2003,type: 6L) was (achteraf) wat plastic en kraakte erg veel. Tevens had de auto last van veel (bij)geluiden.

Ik kom zelf uit op een Golf V uit minimaal 2005, in de Comfortline uitvoering met een DSG bak. Nu zijn dit prima auto's, wel eens in een mogen rijden en het voldoet aan mijn wensen. Daar het aanbod erg groot is zijn er behoorlijk wat auto's welke in aanmerking komen binnen mijn wensen en budget.

Nu de hamvraag: Hoe weet je dat een auto goed is?

Ben bang dat ik te snel beslis aangezien ik zsm vervangend vervoer ivm werk nodig heb.

Zijn er wellicht Tweakers met nuttige tips en met zoveel verstand van auto's plus wellicht tijd over om mij te helpen naar de speurtocht? (eventueel mee gaan naar de testritjes?)

Budget: 12.500 EUR

UPDATE hierrr
Tekn0z in "Auto Total Loss, nu nieuwe nodig"

UPDATE 10 juli 2009 hierrr
Tekn0z in "Auto Total Loss, nu nieuwe nodig"

[ Voor 4% gewijzigd door Ibidem op 10-07-2009 15:40 ]

..::System Specs::..

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Je auto is goed zodra jij je er fijn in voelt, en hij aan je wensen voldoet. Je eerste selectie is dus de opties, en de tweede ervaar je na de proefrit. Voorkeur heeft bijvoorbeeld een occasion bij een dealer (of ga je voor een nieuwe auto) en niet particulier. Dealers kunnen vaak gelijk de APK en overschrijving regelen voor je, en geven je vaak de mogelijkheid voor een uitgebreide proefrit.

Zorg ervoor dat je de proefrit zo doet dat je echt alles test. Achteruit inparkeren (luisteren naar de remmen en het gevoel tijdens het sturen. Hellingproef (handrem, reactie vermogen motor). Neem de onderhoudsboekjes door (of laat iemand dat doen). Even de snelweg op, goede bochtjes nemen, etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Nielsvr op 29-06-2009 15:37 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tekn0z schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:31:
Ik wil niet achteraf voor verrassingen komen te staan namelijk.

(eventueel mee gaan naar de testritjes?)
Zolang je bij een fatsoenlijke merkdealer iets koopt, en in die klasse, heb je altijd wel een jaar voorkeursselectie-garantie. Als je blijkbaar zo onzeker bent moet je dan altijd voor een auto met deze garantie-opties kopen.

Ik rij zelf al een tijdje geen Golf V meer, maar het is gewoon een betrouwbare auto zonder echt grote problemen. En als die er zijn wordt het altijd netjes opgelost, dat is mijn ervaring met VW-dealers en fatsoenlijke garantie. Pech kan je met alle auto's wel een keer hebben.

Zelf ben ik ook echt geen auto-expert maar als bij mij een auto gewoon goed 'voelt' en zoals gezegd met een jaartje garantie koop je je echt geen kat in de zak. De Golf V is gewoon een prima auto. Dan heb je echt geen Tweaker nodig die een ritje mee komt maken hoor ;)
Budget: 12.500 EUR
Ga je dat wel redden met je eisen-pakket? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 29-06-2009 15:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 02:45

Yor

Yor1313#2571

Mij lijkt het dat als je zoveel geld te besteden hebt en zelf niks van auto's weet, je het beste bij de dealer kunt gaan. Natuurlijk betaal je daar ook meer dan op de vrije markt, maar je hebt wel meer garantie. Vaak hebben de VW dealers een een selectie van occasions die klanten hebben ingeruild op een ander model en dus vaak dealer onderhouden zijn.

http://yor.minitroopers.com

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gunner schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:38:
[...]
Golf V Comfortline moet wellicht lukken maar met een DSG bak en Diesel motor denk ik niet

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 29-06-2009 15:42 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Ibidem
Gunner schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:38:
Slasher schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:41:
Golf V Comfortline moet wellicht lukken maar met een DSG bak en Diesel motor denk ik niet
Of ik het ga redden? Ik heb me georienteerd op Autoweek, Autotrack e.d. sites, die gaven resultaten van ong 14.000 EUR. Met de huidige markt welke overspoeld is met dit soort ex-lease wagens kan ik naar mijn idee wel 1500 EUR eraf lullen. Zodoende dat ik me orienteer tot die prijsklasse.
Yor schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:39:
Mij lijkt het dat als je zoveel geld te besteden hebt en zelf niks van auto's weet, je het beste bij de dealer kunt gaan. Natuurlijk betaal je daar ook meer dan op de vrije markt, maar je hebt wel meer garantie. Vaak hebben de VW dealers een een selectie van occasions die klanten hebben ingeruild op een ander model en dus vaak dealer onderhouden zijn.
Ik weet wel wat van auto's, alleen zie je en merk je samen meer dan alleen. Dat was ook fijn met mijn Ibiza. Prima wagentje en samen weet je meer. Zodoende de vraag of er een VW guru rondloopt b.v.

[ Voor 33% gewijzigd door Ibidem op 29-06-2009 15:47 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Denk aan je afleveringskosten, wil je een VW met voorkeursselectie kost je dat ook 500 euro

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Tekn0z schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:44:
Of ik het ga redden? Ik heb me georienteerd op Autoweek, Autotrack e.d. sites, die gaven resultaten van ong 14.000 EUR. Met de huidige markt welke overspoeld is met dit soort ex-lease wagens kan ik naar mijn idee wel 1500 EUR eraf lullen. Zodoende dat ik me orienteer tot die prijsklasse.
Vergis je niet.. die tijd is alweer voorbij hoor (ja, het is snel gegaan). Als ze hem niet voor de prijs kunnen verkopen die ze ervoor vragen, dan wachten ze gewoon op een volgende klant die geïnteresseerd is.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Waarom niet bijvoorbeeld een 320D uit 2003/2004? Keurige wagens, zeker in Touring. Mooie moter en goede automaat :)

http://www.zomoto.nl/5247...ng-320d-aut-executive.htm

Als je bij VW wilt blijven is een Jetta misschien wel wat. Die zijn wat minder waardevast (want lelijker :P ), maar daardoor kan je inderdaad wel een 2006 TDI DSG rijden:

http://www.zomoto.nl/5359...77kw-comfortline-dsg6.htm

Of als je wat meer op chique wilt, een Saab 9-3 uit 2006. Prima moter en dito bak:

http://www.zomoto.nl/5348...dan-bns-aut6-business.htm

En de laatste voor vandaag, van eind 2004, een A4 TDI Automaat:

http://www.zomoto.nl/5031...i-96kw-130pk-automaat.htm

Allemaal met garantie :) Van al deze bakken staan er meerdere te koop in die prijsklasse.

EDIT:

Als je voor een onverwoestbare moter wilt gaan, kan je ook een 2.4D5 nemen, en wel in een V70, waarvan er voor 12.500 stapels te krijgen zijn:

http://www.zomoto.nl/5361...-automaat-nieuw-model.htm

[ Voor 82% gewijzigd door PWM op 29-06-2009 22:20 ]

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik vraag me af of met dit kilometrage LPG niet een goedkoper alternatief is tov diesel. Alhoewel ik niet weet of dit de beweegreden is voor de TS om een diesel te kiezen.

PErsoonlijk zou ik met dit Budget niet op zoek gaan naar een jonger golfje. Maar eerder een wat luxere auto zoals een Saab, Volvo, Audi, oid. Dit gaat op de lange afstand vaak wat comfortabeler vind ik.

TeamBVD

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb laatst een Mazda 6 gekocht. Met een beetje zoeken kom je rond de 8000 uit voor een ex-lease rond de 150000 km.
Zoals deze: Mazda 6 Sport

Rijdt echt heerlijk.

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
PWM schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:06:

Als je voor een onverwoestbare moter wilt gaan, kan je ook een 2.4D5 nemen, en wel in een V70, waarvan er voor 12.500 stapels te krijgen zijn:

http://www.zomoto.nl/5361...-automaat-nieuw-model.htm
Toen ik de opsomming van de TS las en het budget zag was ook mijn eerste gedachte neem S of V70. Die hebben alle opties die jij zoekt, rijden heerlijk comfortabel, degelijk, betrouwbaar en de rest. Rij zelf in een S70 en daar zit alles in, op de automaat na, van wat jij zoekt. En met dat budget hou je genoeg geld over voor hogere wegenbelasting, verzekering en verbruik ;)

• Ibidem
UPDATE

Heb de auto gevonden waar ik naar zocht. VW Golf V uit april 2006, Sportline DSG 2.0TDI met 140 PK. 126dkm op de teller en gaan zou je denken. Auto rijd heerlijk dat is het probleem ook niet. Ik kan hem betalen met een kleine budget verruiming. Krijg 6 maanden BOVAG + grote beurt + APK en NAP.

Echterrr... auto is van binnen uitgeleefd. Lees: voorstoelen (zittingen kapot) + deurpanelen en middenarm steun. 2 gaatjes in het hemeltje + stuur en DSG pook welke smerig (gebruikt) zijn De schakelaar voor het licht is vervaagd + ASR knopje.

Auto is dealer onderhouden en heeft altijd zijn beurten gehad. De lease rijder zal m wel flink geragd hebben. Is dit een verstandige keuze? Denk zelf dat als ie altijd zijn beurten gehad heeft de auto tegen stevig rijdgedrag kan, zeker met een DSG bak welke schakelt op het juiste moment. Dus geen koppeling die constant slipt of platen die vervangen moeten worden.

Auto wordt compleet met een nieuw (bij de VW dealer bestelde vervangende panelen) interieur + vervangende schakelaars opgeleverd.

Doe ik hier goed aan of een kat in de zak?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hoe krijg je het voor mekaar de teksten/symbolen op een knopje binnen 3 jaar te vervagen? :s

Vraag me echt af wat er dan met die auto nog meer gebeurd is, maar dat ben ik....

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hmmm lastig, dat ze het allemaal vervangen is netjes, maar je weet dus niet echt wat er voor de rest met de auto gebeurd is. Hoe heeft hij met de auto gereden, koud al meteen blazen etc... niet echt best voor alles. Hoe ziet de buitenkant eruit? Worden de stoelen ook vervangen? Persoonlijk zou ik het zelf nooit doen, weet niet hoe netjes je met je auto omgaat, maar je gaat je er geheid aan ergeren als je zelf heel netjes bent, en er toch scheuren in bekleding zitten, kon niet opmaken of ze de stoelen ook vernieuwen namelijk.
6 Maanden bovag, ja leuk maar 126dkm is niet veel voor diesel, echter hoort een diesel makkelijk 3 ton te halen, haalt hij nu maar 2 ton, omdat er mee geragd is merk je dat pas over paar jaar.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Normaalgesproken blijf je met je tengels van dat ASR knopje af. De mensen die die knop wel regelmatig beroeren houden zich naar mijn idee niet echt aan het "nieuwe rijden" concept.

En das zachtjes uitgedrukt!

• Ibidem
Net even met de dealer gebeld en die gaf aan dat de auto wel in onderhoud geweest is en geen gekke reparaties of slijtage vertoonde welke zich verhoudt aan ruig rijgedrag. DSG bak b.v. is nooit vervangen geweest, datzelfde geldt voor alle verwante zaken wat ruig weggedrag doet met een auto.

Distributie+spanrollen+multiriemen zijn dan ook 4000KM geleden vervangen.

@ hierboven, dat ASR verhaal is idd vaag, maar dat zet je alleen uit om flinke stoplicht sprints te doen of te driften in de bochten. Lijkt mij dat je banden het icm remmen zwaar te verduren hebben. Die zijn vervangbaar en merk je na een nieuw setje niets meer van??

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
Ik zou zeggen dat als alles nog niet vervangen is dat juist nog eraan zit te komen :P

Als alle knopjes al vervagen de stoelen kapot zijn etc zou ik hem sowieso niet kopen. Hoef niet zon uitgeleefde bak :P Vooral als je er een paar uur per dag in zou moeten zitten voor woon/werk verkeer wil ik wel een nette binnenkant.

Ik dacht meteen aan een Toyota Corolla diesel maar met automaat zijn ze beetje duur :P Ik heb mijn Corolla nu een jaar (benzine weleenswaar) maar vind het echt een heerlijke auto O-)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:12
ASR uitzetten voor stoplichtsprintjes :?

ASR zet je volgens mij uit als je hard door de bocht wilt zonder dat de electronica inschakeld. Maar je moet wel hele gekke dingen doen wil de ASR überhaubt inschakelen hoor. Geen goed voorteken dus.

• Ibidem
TgR_KILLER schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:39:
Ik zou zeggen dat als alles nog niet vervangen is dat juist nog eraan zit te komen :P

Als alle knopjes al vervagen de stoelen kapot zijn etc zou ik hem sowieso niet kopen. Hoef niet zon uitgeleefde bak :P Vooral als je er een paar uur per dag in zou moeten zitten voor woon/werk verkeer wil ik wel een nette binnenkant.
Gehele interieur wordt door de verkopende Subaru dealer vervangen plus alle vervaagde knopjes. Auto heeft de beurten gehad dus dat is allemaal goed. Alleen er is wel stevig mee gereden als ik het zo bekijk. Ik ga proberen de garantie te verhogen naar 1 jaar BOVAG. Zelfde aankoopbedrag plus alles wat vervangen gaat worden.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik zou het niet doen, er zijn toch vast wel meerdere opties. Golf V 2.0TDI's moeten toch wel meer verkrijgbaar zijn ook met een DSG bak.

Dat hij er van binnenuit uitgeleefd uitziet is meestal niet echt een goed teken. Ik heb een paar weken geleden een Volkswagen Jetta uit 2006 gekocht en die ziet er aan de binnenkant heel goed uit.

En dat ASR knopje moet je gewoon van afblijven, dus raar dat die knopjes vervaagd zijn.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Maar ook al zit je aan die knopjes. Hoe krijg je ze in hemels naam vervaagt? Mijn 13 jaar oude opel zijn lichtknop is toch ook nog gewoon goedleesbaar en niet vervaagt en die gebruik je toch best vaak.....

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Misschien was de vorige eigenaar er net heel voorzichtig mee en kuiste hij die auto elke dag met detergent 8)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
Tekn0z schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:41:
UPDATE

Doe ik hier goed aan of een kat in de zak?
Jij twijfelt over deze auto. Er staan meer dan genoeg autos te koop.

Dus je zoekt een andere.

Het interieur in een dergelijke staat krijgen in niet meer dan 126K is mijns inziens grof misbruik.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Ibidem
Ik heb besloten om te kijken naar een dergelijke auto met handbak, zijn in mijn regio goed te verkrijgen in uitstekende staat.

Ga zometeen proefritten maken met 3 auto's.

Keep ya all posted!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zou hem echt laten staan. Komt bij dat de eerdere 2.0 TDI's ook wel redelijk vaak problemen vertoonden (iets met scheuren in de kop ofzo :?)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check anders http://www.leaseplan.nl/occasions/ en http://www.occasioncentre.nl/ even, staat ook wel wat leuks op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Je weet dat VW's DSG en diesel niet bekend staan om betrouwbaarheid? (in de statistieken dan)

Tuurlijk VW heeft een geweldig imago, dat ondanks de vele storingen overeind blijft.
Maar nu is het geen leasebak men zal je het zelf moeten betalen.

www.casarodriguillo.com

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Bij de auto van mijn vrouw vervagen ook allerlei knoppen, ik weet zeker dat zij er normaal mee omgaat. Zij heeft een Audi A3 uit 2003. Ja, echte VAG kwaliteit...not.

Even los van de overige mankementen die we er verder aan gehad hebben... het zijn nou eenmaal geen japanners, that's for sure :(

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Tekn0z schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:12:
Net even met de dealer gebeld en die gaf aan dat de auto wel in onderhoud geweest is en geen gekke reparaties of slijtage vertoonde welke zich verhoudt aan ruig rijgedrag. DSG bak b.v. is nooit vervangen geweest, datzelfde geldt voor alle verwante zaken wat ruig weggedrag doet met een auto.

Distributie+spanrollen+multiriemen zijn dan ook 4000KM geleden vervangen.

@ hierboven, dat ASR verhaal is idd vaag, maar dat zet je alleen uit om flinke stoplicht sprints te doen of te driften in de bochten. Lijkt mij dat je banden het icm remmen zwaar te verduren hebben. Die zijn vervangbaar en merk je na een nieuw setje niets meer van??
Let bij die volkswagen blokken ook op de waterpomp, is die ook vervangen met de distributie? Zelf heb ik er ook een paar gedaan en ik heb alles in 1x vervangen. Dit omdat je nogal wat los moet maken om erbij te komen, en dat dus ook wat kost..

[edit]Je kijkt naar een andere, mocht de distributie gewisseld worden voor aflevering, dring er dan op aan dat ze alles vervangen. spanrollen, looprollen, waterpomp, etc.. Needless to say dat je natuurlijk een bon wil van deze werkzaamheden.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 07-07-2009 17:40 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55
Hmz heb zelf een VW Golf V met 140PK en DSG maar dat interieur ziet er nog spik en span uit en staat al 142000 op de teller

ASR zet ik alleen uit voor de launch control met de DSG bak ;-) dus dat zal die eigenaar van jouw potentiele auto dan wel veelvuldig gedaan hebben

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

wimpie007 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:42:
Hmz heb zelf een VW Golf V met 140PK en DSG maar dat interieur ziet er nog spik en span uit en staat al 142000 op de teller

ASR zet ik alleen uit voor de launch control met de DSG bak ;-) dus dat zal die eigenaar van jouw potentiele auto dan wel veelvuldig gedaan hebben
Ik denk niet dat hard optrekken heel veel kwaad kan. Alleen als hij dat echt altijd doet en ook hard door de bochten jaagt en continu flink op de rem moet dan zal het wel de nodige slijtage opleveren. Maar dat moet je toch wel merken aan een auto die 4 jaar oud is als je in meerdere auto's van dat type testrijdt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ibidem
Ik ben inmiddels geslaagd met de auto. Het is een mooie Coastal Blue Golf V 2.0TDI uit Apr 2004 geworden. 127dkm op de teller en 140PK PK in de Sportline uitvoering. Handbak weliswaar maar prima wagen.

Geen nare beschadigingen, altijd dealeronderhouden en uitstekend van binnen. Rijd super en er erg blij mee. Heb 6 maanden BOVAG en mobiliteitsgarantie. Heb 'm bij PON gekocht in Barneveld dus dat zit wel goed. Mooi prijsje voor betaald en helemaal top!

Pagina: 1