[php en javascript] document root

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
Misschien een hele stomme vraag maar ik heb al van alles geprobeerd en volgens mij kijk ik er finaal naast...

Voor een website die ik aan het maken ben gebruik ik de fancyzoom scripts (http://www.cabel.name/2008/02/fancyzoom-10.html). Ik heb in mijn website een configbestand waar het volgende instaat:

$conf["server"]["rootfolder"] = "/sas/";
$conf["server"]["basehref"] = "http://" . $_SERVER["HTTP_HOST"] . $conf["server"]["rootfolder"];

In mijn html pas ik het op deze manier gewoon toe:

<base href="<?=$conf["server"]["basehref"];?>">

Als ik echter het script gebruik (gewoon inladen op de standaarmanier in de <head>) heb ik een probleem.

Ik heb de folders van fancyzoom op de volgende manier ingedeeld in mijn mappenstructuur:

root\includes\fancyzoom folders

In het fancyzoom script staat een URI om de images aan te spreken die hij gebruikt in het script:

var zoomImagesURI = /images-global/zoom/'; // Location of the zoom and shadow images

Als ik echter deze uri aanpas naar '/includes/images-global/zoom/' laat hij de afbeeldingen niet zien. ik heb al verschillende combinaties van mappen ingevuld en zelfs direct aangesproken met:

C:\wamp\www\sas\includes\images-global

maar nog laat hij niets zien.

Ik snap er niets meer van en volgens mij moet het heel eenvoudig zijn :S

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Er komen bij mij nu een aantal vragen op, is dat bestand een PHP bestand, zo ja waar haal jij die $conf["server"]["basehref"] vandaan, door een include/require?

Als het puur HTML is moet je zoals je misschien wel weet geen PHP gaan proberen uit te voeren want dat gaat niet werken. Graag wat meer informatie want bij mij staat hier ook nog een vraagteken daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
Alles behalve de gebruikte javascripts zijn zelf geschreven. Ik include de config.php.inc gewoon met een require() dus ik kan hem in de html gewoon aanspreken (html is een php bestand dat wordt opgebouwd met php op de standaard manier) en dan zet hij de base href van de html goed voor mijn andere bestanden en mappenstructuur van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:50

TeeDee

CQB 241

- Hoe ziet je base href er nu uit?
- Test je in IE, zo ja, er kunnen wat problemen optreden met IE icm base en JS. Je base zal er dan ongeveer als volgt uit moeten zien: <base href="....." />.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
Hoe de base hfref eruitziet staat hierboven in mijn eerste post ;)

Maar het werkt nu (lokaal) door in de js dit te gebruiken:
var zoomImagesURI = '/sas/includes/images-global/zoom/'; // Location of the zoom and shadow images

Als ik ga uploaden naar server zou ik /sas/ dus weg moeten halen omdat ik deze niet als folder heb staan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
'/includes/images-global/zoom/' verwijst naar www.jouwdomein.nl/includes/images-global/zoom/ ongeacht je baseref, ik denk dat je '/includes/images-global/zoom/' wilt vervangen door 'includes/images-global/zoom/'

Dus zonder de slash ervoor....

[ Voor 7% gewijzigd door Da Weef op 03-07-2009 10:41 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

voglens mij moet je het er gewoon hard inknallen. Wat je wel eens kan hebben is dat je root folders soms ook met een normale slash staan, ipv backslash,

ook de rootfolders die wel of niet toegankelijk zijn voor het script pakt deze soms mee. Ik heb er al vaak problemen gehad (ik heb ooit een cms gemaakt, en op iedere server gaf het problemen). En zoals hierboven gezegd is. Dubbele slashes komen ook te makkelijk voor met deze manier.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

html bestanden worden niet als php geparsed, tenzij anders aangegeven via .htaccess.
heb je uberhaupt al wel gekeken of de variabele wel daadwerkelijk gevuld wordt?
/images in je script verwijst natuurlijk naar domain/images.
als /images gebruikt wordt in hyperlink of andere refs, dan wordt de base gebruikt, maar puur in js is geheel afhankelijk van de programmeur van het script. Voor hetzelfde geld heeft hij er hard ingezet dat er http://jantjedebeste.nl ervoor gezet wordt.
Pagina: 1