Toon posts:

Micro-usb verward met mini-usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Toestelfabrikanten: telefoons krijgen micro-usb voor universele lader

In het artikel staat een afbeelding met een mini-usb-connector, terwijl er MicroUSB komt te staan in de alt-tekst. Ik denk, net zoals three2five dat de nieuwsposter micro-usb heeft verward met mini-usb. De oplaadstandaard zal micro-usb worden, maar zoals je in de reacties kan zien denkt bijna iedereen dat het hier over mini-usb gaat (wat al enorm veel gebruikt wordt).

Misschien is het toch handig om dat verwarrende plaatje even te vervangen door een juist zoals deze) en te benadrukken dat het niet om mini-usb gaat.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 10:26
Het viel mij inderdaad ook op dat het plaatje een MINI-usb is, terwijl het artikel over MICRO-usb gaat...
Het hele onderwerp is al verwarrend omdat mensen makkelijk de twee door elkaar halen en wordt er dankzij het plaatje niet duidelijker op.... 8)7

- Ruud

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 19:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd, en de hele passage over HTC en hun ExtUSB is dan ook onjuist. Deze is compatible met mini USB, niet met de micro USB die gebruikt wordt voor de universele laders.
.edit: ah ja, wat dus ook in de post van three2five stond ;)

Overigens is dat plaatje wat er nu staat weldegelijk micro USB
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1246280887.png

Volgens mij is dat een gecropte versie van dit plaatje dat ik vond met google image search
Afbeeldingslocatie: http://www.intomobile.com/images/2007/05/27/motorola_razr2_v8img_3995.jpg

Maar wellicht is dat al veranderd?

[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 29-06-2009 15:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, plaatje was eerst echt wel een mini-usb :P
Ook de passage over ExtUSB is verbeterd :D

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 10:22
Lol dan is mijn N96 toch vooruitstrevend met zijn micro usb.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 19:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:26:
Ook de passage over ExtUSB is verbeterd :D
Toch nog steeds verwarrend
HTC ontbreekt op het lijstje. Die laatste maakt al langer gebruik van ext-usb, dat compatibel is met mini-usb.
Hoewel het helemaal klopt, is uit deze passage niet direct duidelijk dat het dus niet compatible is met micro usb. Ik denk dat de gemiddelde lezer die subtiliteit er niet in ontdekt. Wellicht handig om er zoiets van te maken:
HTC ontbreekt op het lijstje. Die laatste maakt al langer gebruik van ext-usb, dat compatibel is met mini-usb, maar niet met micro-usb.
Of gewoon de hele zin weghalen. Hij is namelijk nogal irrelevant, gezien het om micro-usb gaat, en niet om mini-usb.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 29-06-2009 15:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
@all: inderdaad een foutje: ik had micro en mini verward. Daarna aangepast :)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Het blijft niet kloppen:
HTC ontbreekt op het lijstje. Die laatste maakt al langer gebruik van ext-usb, dat compatibel is met mini-usb.
Zet er dan ook even bij dat het dus niet compatible is met MicroUSB.

Mijn door HTC gemaakte Palm Treo Pro (sept 2008) heeft trouwens wel al een Micro-USB aansluiting.
Pagina: 1