Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Image Viewer met auto fullscreen zoom

Pagina: 1
Acties:

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
Heren, en dames,
Ik ben op zoek naar een (windows xp) programma wat werkt als Picture and Fax Viewer, maar dan met de optie om een slideshow (of gewoon zelf klikken) op fullscreen te doen, waar het programma zelf de foto zo veel mogelijk inzoomt (en natuurlijk wel alles zichtbaar blijft).
Ik heb al een aantal progjes geprobeerd, en gezocht hier en op google, maar kom niet op een goede oplossing (alhoewel gThumb dit zou moeten kunnen lees ik net, maar die is weer alleen voor Gnome).
Muchas gracias

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:31
Ikzelf gebruik al een aantal jaar het programma FastStone Image Viewer wat er gewoon prima uitziet, alles kan wat jij vroeg, en freeware is voor thuisgebruikers.

In mijn ogen het meest ideale image-viewer programma dat er is!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Irfanview kan het ook.

http://blog.bjornhouben.com

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
thnx, ga ik die even proberen (faststone)
Irfan heb ik geprobeert maar ging niet makkelijk (voor mij), dus die laat ik nog even links liggen
thnx!

edit: faststone werkt inderdaad perfect. De optie heet stretch.,, als ik daarop gekomen was, had het met irfan waarschijnlijk ook gelukt. Maar ik moet zeggen dat de UI van faststone wel beter is dan die van irfan, imho

[ Voor 42% gewijzigd door precious1 op 29-06-2009 15:11 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:31
Ik was vroeger ook een IrfanView gebruiker, tot ik FastStone viewer tegenkwam. Misschien kan IrfanView wel MEER op het gebied van foto's bewerken (batch conversion bv, wat FastStone voor zover ik weet niet kan), maar de UI van FastStone werkt ERG plezierig en ook dat is belangrijk.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
ACDSee kan ook.

Nickname does not reflect reality

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ken faststone niet, maar Irfanview wel. Biedt ondersteuning voor heeel veel imagebestanden, zelfs raw (als je de plugin-pack installeert)
fullscreen zoom = enter (kan het nog moeilijker??)
toggelen tussen foto's op diverse manieren.

Hier staat tekst

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb net Faststone geprobeerd en ik vind het verdacht veel op irfanview lijken. De user interface niet (ik hou niet zo van skinned onzin), maar wel de features.

Zo te zien kan Faststone ook batch conversion. Dat gebruik ik vooral voor resizen, omdat Photoshop geen fatsoenlijke resize heeft. Irfanview schijnt wel een probleem te hebben met Lanczos resize. Wat mij opviel is dat de foto na resizen iets verplaatst is vergeleken met bijv. Photoshop resize. Ben benieuwd of Faststone dat probleem niet heeft.

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 15:31
Ik ben de laatste tijd wel gecharmeerd van de Picasa foto viewer, die met Picasa 3 meekomt.
Pagina: 1