Toon posts:

Een nieuw project

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben de eigenaar van een E6400 2.13GHz Core 2 duo processor. Helaas ondersteund mijn moederbord absoluut geen overclocking (Ja, echt alles geprobeerd). Mijn zusje, daarentegen beschikt over een moederbord dat wél kan overclocken.

Mijn zusjes PC beschikt over een Pentium 4 processor (775LGA). Ikzelf heb ook een 775LGA slot voor mijn Core 2 duo. Dat betekend dat het wel gaat passen. Het grootste probleem is, is dat ik eerst de bios van mijn zusje moet updaten, want hij ondersteund (nog) geen Core2duo processoren. Het moederbord is lid van de zogenaamde " Foxconn 915 Series".

Fair enough, dacht ik, en ging naar de site van foxconn om daar de geschikte bios te downloaden. Toen kwam het probleem waar ik tot op heden nog geen oplossing voor heb gevonden, de juiste bios vinden.

Op deze pagina moet je eerst wat informatie invullen:

http://www.foxconnchannel.com/support/downloads.aspx

De eerste 2 zijn niet zo moeilijk, Categorie Mainboards en socket 775. De 3de lijst is het probleem. Als je ongeveer naar het midden scrollt zie je ongeveer 10-20 verschillende Foxconn 915 moederborden. Mijn doel is dus om uit te vinden welk moederbord dus in mijn zusjes computer zit, daarbij zou ik wel wat hulp bij kunnen gebruiken. Het report van de computer heb ik even op Scribd gezet, zodat jullie het kunnen bekijken en aan de hand van dat report misschien kunnen opmaken wat mijn moederbord is:

http://www.scribd.com/doc/16918747/Report

Alvast bedankt voor de hulp, en als het nodig is zal ik proberen extra informatie te verschaffen.

ubermachtig

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Kast openmaken, en van het moederbord af het typenummer lezen.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-01 09:47
Dat kan nogal tricky worden aangezien dit type moederbord (met chipset Intel Grantsdale i915PL) geen core2duo ondersteunt. Als ik het mij goed herinner.

EDIT: Korte zoektocht op google bevestigt mijn vermoeden: er wordt gesproken over geen conroe/allendale support.

[ Voor 27% gewijzigd door gerre22 op 29-06-2009 15:06 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:55:
Mijn zusje, daarentegen beschikt over een moederbord dat wél kan overclocken.
Op basis waarvan? Een 915i waarop een Core2 goed kan overklokken? Lijkt mij toch zeer onwaarschijnlijk.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Denk dat je beter voor 50/60EU een degelijk P45 mobo'tje kan kopen,
gaat veel beter werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Ik denk dat jullie inderdaad gelijk hebben, na een bezoekje aan deze pagina:

http://www.foxconnsupport...=915PL7MH-S&cputype=Intel

ben ik erachter gekomen dat Gerre22 gelijk heeft, en dat ze waarschijnlijk geen Core 2 duo aankunnen:(

@Thijszor, Dat overwoog ik zelf ook al, maar ik ben erachter gekomen dat een nieuw moederbord niet gaat passen op mijn Medion Computer.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:24:

@Thijszor, Dat overwoog ik zelf ook al, maar ik ben erachter gekomen dat een nieuw moederbord niet gaat passen op mijn Medion Computer.
Waarom niet? Heb je een afwijkend formaat kast? of ben je bang dat onderdelen niet overkunnen? In principe kun je altijd wel een moederbord vinden (en de P45-lijn is redelijk uitgebreid momenteel) wat in je kast past.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-01 09:47
afaik heeft medion veel kasten met µatx standaard. Maar dat kan je best eens nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er zojuist achter gekomen dat het moederbord van mijn zusje een "915A03-P-8EKRS" is. Ik ben sowieso niet meer van plan om deze medion computer nog te gaan updaten. Ik wacht een aantal jaar, en dan koop ik waarschijnlijk een Intel Sandy Bridge processor of misschien zelfs wel een Intel Haswell processor, tezamen met een geheel nieuwe computer, natuurlijk.
Pagina: 1