[België]Neckermann reis geboekt, annuleren is onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11
Gisterennamiddag hebben kennissen van ons een vakantie geboekt, na wat wikken en wegen besloten ze eigenlijk toch om niet te gaan.

Voor ze reserveerden/boekten keken ze nog na en op de site van Neckermann stond duidelijk vermeld dat de boeking pas geldig is na betaling.

Nu probeerden ze die boeking te annuleren, ze hadden niets betaald, geen persoonlijke gegevens ingevuld zoals paspoortnummer of rijksregisternummer of bankrekeningnummer. Alleen persoonsgegevens zoals naam en adres. Nu blijkt dat die boeking niet terug te draaien is. En ik vroeg me af of een zaak/onderneming aan de hand van gewoon het invullen van gegevens die vrij beschikbaar zijn via telefoonboek of die persoon zijn e-mailadres kennende iemand kan binden aan de aankoop van een reis.

Indien ze de reis willen annuleren kost het de helft van de prijs, wat neerkomt op 700 EUR, in deze tijden vind ik dat niet niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

HyperBart schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:40:
Voor ze reserveerden/boekten keken ze nog na en op de site van Neckermann stond duidelijk vermeld dat de boeking pas geldig is na betaling.
Ik denk eerder dat deze regel opgenomen is, zodat mensen die nog niet betaald hebben ook nog niets kunnen "claimen" bij Neckermann. Als je de boekingsprocedure doorlopen hebt, heb je gewoon geboekt. Enkel nog niet betaald.
En ik vroeg me af of een zaak/onderneming aan de hand van gewoon het invullen van gegevens die vrij beschikbaar zijn via telefoonboek of die persoon zijn e-mailadres kennende iemand kan binden aan de aankoop van een reis.
Is dat relevant voor de situatie van je kenissen? Je geeft toch al aan dat ze de boeking zelf gedaan hebben?

/my2cts

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Question Mark schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:46:

Is dat relevant voor de situatie van je kenissen? Je geeft toch al aan dat ze de boeking zelf gedaan hebben?

/my2cts
Ja niet bepaald, maar volg je mijn redenering dan even dat als ik jou nu bij naam leer kennen en ik zoek je op in het telefoonboek van Nederland of België, dat ik dan wel heel lollig voor jou een reservatie kan gaan indienen terwijl je er niets mee te maken hebt en opeens wordt aangeschreven/gebeld van "hallo ?, je hebt gereserveerd, gelieve te betalen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:43
Enige mogelijkheid is om te wachten tot de rekening van Neckerman binnenkomt en dan aan te geven hoogstverbaasd te zijn omdat je nooit besteld hebt.

Niet netjes trouwens, als je een vakantie boekt kun je beter éérst nadenken en dan pas boeken, maar goed, dat weet jij / weten zij vast ook wel. Gewoon een stommiteit, misschien dat je met bovenstaande eraf kunt komen, anders weet ik het ook niet.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

HyperBart schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:50:
[...]

Ja niet bepaald, maar volg je mijn redenering dan even dat als ik jou nu bij naam leer kennen en ik zoek je op in het telefoonboek van Nederland of België, dat ik dan wel heel lollig voor jou een reservatie kan gaan indienen terwijl je er niets mee te maken hebt en opeens wordt aangeschreven/gebeld van "hallo ?, je hebt gereserveerd, gelieve te betalen..."
Dat klopt, maar dat maakt in dit geval niets uit aangezien je kenissen zelf geboekt hebben. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je je niet net als bij het kopen van producten op internet beroepen op die wet die daarover gaat? Dan heb je toch standaard een x aantal dagen bedenktijd?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ziezo, even doorbomen tot je bij het hoofdkantoor bent, en daar blijkt dan dat je binnen 24h toch nog netjes je reis kan opzeggen...

Is dus toch nog in orde gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En mocht je toch betaald hebben is het handig om een annulatieverzekering te hebben ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Die hadden ze, maar daarvoor moet je een goede reden hebben, en je bedenken is spijtig genoeg geen reden ;)
Pagina: 1