Moederbord advies

Pagina: 1
Acties:

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:37
OK jongens, wie weet er nog een leuk moederbordje? Ik wil gaan upgraden, heb al een mooie PIII-500E in mijn bezit, maar helaas is mijn Asus P2B net twee revisietjes te oud :( dus nu zoek ik een leuk moederbordje.
Ik heb weinig geld meer, dus het max is 350,- Hij moet wel minimaal de specs van een P2B hebben (AGP, 4xPCI, 3xDIMM) en als het ff kan U-DMA/66. Natuurlijk moet die PIII-500E (Coppermine, FCPGA370 in Slot1 converter) erop draaien.
Ik zou in principe al genoegen nemen met een - nieuwere - P2B, maar zo een kan ik niet vinden. Wel P2B-S, -L, -B en nog wat andere, maar die zijn allemaal te duur of ongeschikt.
Ook heb ik zitten denken aan de P3C2000 maar die had laatst een nogal brakke review op tweakers.
Zoals jullie wellicht begrijpen neig ik nogal naar Asus (nooit problemen mee gehad, ik en de meeste van mn vrienden zweren er bij). Misschien is P3B-F wat?

Any suggestions would be greatly appreciated! :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

abit va-6?
met VIA chipset, maar kost ron de f220, zie: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=8419
kijk daar ook bij 'eerdere reviews'
't is geen BX, maar volgens mij beter dan de 820, met alle gewenste specs voor een lage prijs!
it's really fantestisch!

Verwijderd

Abit BE(2)?
Is goed, veel tweak mogelijkheden en U-ATA66 aansluitingen, als die VIA chipset je niet ligt.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Hoe zit dat met die MSI BX master. Daar lees ik ook goede dingen van. Kent iemand dit bord.

Bas

Tjielp... een vogel.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

johnwoo, als je tevreden was met je P2B moet je er gewoon weer een kopen, de P3B-F is een goed bord, het enige dat het boven de P2B-F stelt is het softmenu bios instellingen de 2 moet het met jumpertjes doen, verder alletwee heel goed.
zelf heb ik de P2B-F (zeer tevreden) maar ben heel nieuwsgierig naar de Abit BE6-2, deze kan je met hele kleine stapjes tegelijk overklokken :)

o ja, ik zou (voorlopig) nooit een via chipset bord kopen, veel te onstabiel als je er mee wilt pielen >:) BX is toch wel de norm.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀