Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] 0x07B BSoD tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb last van wat volgens google een vrij veel voorkomend probleem is, ik krijg het alleen niet opgelost met de aangedragen oplossingen.

Het probleem begon nadat ik mijn computer uit elkaar had gehaald en weer in elkaar had gezet, ik weet zeker dat dit goed gebeurd is. Nadat ik windows had opgestart en aan het browsen was met Safari liep de computer vast, een BSoD met error 0x0F4. Computer opnieuw opgestart en nou sloeg de computer vast na het aanmelden, dus tijdens het laden van het bureaublad. Wanneer ik nu de computer opstart krijg ik tijdens/na het laden van crcdisk.sys in veilige modus, en vlak voordat de geel/groene streepjes beginnen te lopen met normale modus, een BSoD met error 0x07B.

Windows Vista staat geinstalleerd op een RAID0 Array die word aangestuurd door de ICH10R op mijn Asus P5K Deluxe WiFi/AP. Write back cache staat ingeschakeld dus ik vermoed dat er iets corrupt is geraakt tijdens het laden. Ik heb al geprobeerd om alle overige harde schijven los te koppelen maar nog steeds krijg ik dan de 0x07B error.

Ik heb inmiddels Windows 7 op een andere harde schijf geinstalleerd, ik kan de partitie gewoon nog benaderen waar windows vista op staat en ook MP3 bestanden die hierop staan afspelen. Het lijkt er dus echt op dat alleen een deel van een windows bestand corrupt is geraakt en de partitie zelf niet.

Ik heb al geprobeerd om de installatie te repareren met mijn Windows CD, dit heeft echter niet geholpen.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:24

R.G

Hallo

ik heb misschien een oplossing

weet alleen niet of het illegaal is?

misschien kan je proberen met hirens boot cd of een boot dvd op te starten en dan het volgende commando
gebruiken in dat programma

je moet een checkdisk uitvoeren of een /sfc scannow,

dit fixt de meeste problemen met corrupte windows bestanden

try it?

good luck :)

• R.G

R.G

The solution was:i stopped it in a friends pc(same model/motherboard)
and I discovered it was a stupid pci hardware that vista had seen as a
HD! xD im soooooo happy now!;)

misschien doet een hardware onderdeel vreemd in je pc?

zet alles uit in de bios,

alleen maar ram,cpu,videokaart,hd aanzetten

geen pci devices of wat dan ook

good luck again ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de Hirens boot CD opgestart maar ik weet nu dus echt niet welke optie/programma ik moet draaien. Kan iemand vertellen welke ik moet kiezen om de disk check te doen zoals hierboven aangegeven?

Edit: Het probleem is net zo spontaan weer verdwenen als gekomen, nadat ik de Hirens boot cd had geboot, verder niets gedaan, kon ik windows vista weer laden. Ik snap er niets van, gelukkig is het opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 22:42 ]

• R.G

R.G

HAHA mooi zo :)

hirens boot cd redt vaker PC's :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
R.G schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:52:
The solution was:i stopped it in a friends pc
8)7

OT: Stop 0x7B is een 'Inaccessible Boot Device'. Je zou kunnen proberen om alle kabels even een keer aan te drukken, het zou heel goed kunnen dat je met het sleutelen aan je PC een kabel neit helemaal lekker hebt aangesloten. (Dit is natuurlijk ervan uitgaand dat het geen hardware probleem is.)
Pagina: 1