Ervaringen providers tijdens festivals/evenementen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Welke providers hebben hun zaken het beste op orde tijdens festivals en grote evenementen?

Ik was gisteren op Parkpop en was gewoon niet bereikbaar met Telfort (KPN), ondanks dat ik gewoon goed bereik had. Ik kon verder ook 9 van de 10 keer geen mensen bereiken. Ik kon wel SMS berichten versturen, maar kreeg daar geen ontvangstbevestiging van en ook de berichten die aan mij teruggestuurd werden ontving ik pas toen ik weg was bij het festival en dus in bereik was van een andere GSM mast. Volgens mij zijn deze problemen ook onafhankelijk van welk toestel je gebruikt (ik gebruik overigens nog een toestel zonder 3G).

Aangezien je bij een festival toch vaak afhankelijk bent van je mobiele telefoon, lijkt mij dit toch niet een geheel onbelangrijk gegeven bij de keuze van een provider.

Zijn er überhaupt providers die rekening houden met zulke gebeurtenissen als in tijdelijk bijplaatsen van capaciteit of iets dergelijks?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Hoewel ik op festivals meer afhankelijk ben van bier, zon, muziek en vrienden in plaats van mijn mobiele telefoon kan ik uit ervaring zeggen dat ik op zowel Lowlands als op Pinkpop nooit problemen ondervond met Orange en later T-Mobile.
quote: Ouderwets:
"Half 4 vooraan bij de Bravo?"

[ Voor 12% gewijzigd door TheLunatic op 29-06-2009 13:45 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
TheLunatic schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:44:
Hoewel ik op festivals meer afhankelijk ben van bier, zon, muziek en vrienden in plaats van mijn mobiele telefoon kan ik uit ervaring zeggen dat ik op zowel Lowlands als op Pinkpop nooit problemen ondervond met Orange en later T-Mobile.

[...]
Zeker waar, maar vroeger hield iedereen zich ook aan die afspraken. Nu zijn er altijd wel mensen die later komen, dan jou proberen te bellen/smsen om te vragen waar je staat of mensen waarvan je niet zeker weet of ze ook zijn gekomen en dat toch wilt nagaan. Ook mocht je elkaar onverhoopt kwijtraken en je hebt er niet aan gedacht om een plek af te spreken als dat gebeurd. In dat soort gevallen ben je toch afhankelijk van je mobiele telefoon, naast bier, zon, muziek en vrienden die er al zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Laguna op 29-06-2009 14:05 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik kan je zeggen dat T-Mobile geen problemen ondervond bij Parkpop.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar op Defqon.1 Was ik, zeker tegen het einde van de middag en rest van de avond, niet te bereiken. Dit jaar ging het prima! Af en toe zat er een vertraging op van 10 minuten maar als dat het enige is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 14:34

Neoz

Neoz & Hobbes

Erg storend inderdaad gisteren op Parkpop zowel Hi/KPN als Vodafone zeer slecht bereik, en zelfs rond 18:00 helemaal geen signaal. Verstuurde sms berichten kwamen pas na 45 minuten aan, best handig als je tussen 275000 mensen je vrienden zoekt

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:21:
Vorig jaar op Defqon.1 Was ik, zeker tegen het einde van de middag en rest van de avond, niet te bereiken. Dit jaar ging het prima! Af en toe zat er een vertraging op van 10 minuten maar als dat het enige is...
Graag wel je provider noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Awakenings, afgelopen weekend, met Hi de hele dag kunnen bellen tot het feest afgelopen was, toen moest ik het 5 keer proberen voor ie ging bellen.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je moet niet willen bellen, IMHo is het handigst sms-en en dan altijd voor afspraken die pas over een half uurtje o.i.d. zijn. Dan gaat alles goed.

Ik heb vele providers gehad, geen enkele gaat goed werken bij zoveel mensen. je merkt het soms al in de auto, als er een file staat dat een ieder in de spits zit te bellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Tukk op 29-06-2009 16:38 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:10
Op Pinkpop was ik zelf wel bereikbaar, en kon goed SMSen, maar bellen lukte niet; als ik een poging deed werd er vrijwel direct weer 'neergelegd'. Na 10x lukt het zelfs nog niet. Toen even gewacht en weer geprobeerd en toen werkte het wel weer... (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
MensionXL schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:40:
Ik kan je zeggen dat T-Mobile geen problemen ondervond bij Parkpop.
Nou, ik kon helemaal niks met mijn T-mobile. Maar we hadden van te voren afgesproken bij een bepaalde uitgang (nummer 5) als je elkaar tijdens een act toch kwijtraakt. Ik zag wel een mobiele telefoonmast staan meen ik voor extra capaciteit, maar heb niet gezien of dat voor 1 provider was.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Laguna schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:41:
Welke providers hebben hun zaken het beste op orde tijdens festivals en grote evenementen?

Ik was gisteren op Parkpop en was gewoon niet bereikbaar met Telfort (KPN), ondanks dat ik gewoon goed bereik had. Ik kon verder ook 9 van de 10 keer geen mensen bereiken. Ik kon wel SMS berichten versturen, maar kreeg daar geen ontvangstbevestiging van en ook de berichten die aan mij teruggestuurd werden ontving ik pas toen ik weg was bij het festival en dus in bereik was van een andere GSM mast. Volgens mij zijn deze problemen ook onafhankelijk van welk toestel je gebruikt (ik gebruik overigens nog een toestel zonder 3G).

Aangezien je bij een festival toch vaak afhankelijk bent van je mobiele telefoon, lijkt mij dit toch niet een geheel onbelangrijk gegeven bij de keuze van een provider.

Zijn er überhaupt providers die rekening houden met zulke gebeurtenissen als in tijdelijk bijplaatsen van capaciteit of iets dergelijks?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alle providers zullen daar problemen mee hebben want ze gaan hun capaciteit niet uitbreiden voor een festival dat een keer per jaar is. Misschien dat de GSM 1800 netwerken het wat beter doen (simpelweg omdat je daar meer masten voor nodig hebt om dekking te krijgen en dus automatisch met minder mensen onder dezelfde mast belt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

-d-

Veel providers hebben inderdaad mobiele zendmasten voor dit soort evenementen om extra capiciteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

KPN of Vodafone zette een extra mast in:

Afbeeldingslocatie: http://files.getdropbox.com/u/31662/got/Afb017.jpg

Ziet er dus als GSM900 uit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 29-06-2009 18:26 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een stad als Almere heeft 200.000 inwoners. Op parkpop waren zeker 275.000 mensen.
En in Almere staan al ongeveer 20-tal masten.
Dus of capaciteit op zo'n groot evenement ooit toereikend zal worden is de vraag.
ongeacht provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
In 1998 was ik op het (Bridges to Babylon) concert van The Rolling Stones op het Malieveld in Den Haag. Hoofdsponsor van dit concert was Libertel. Op het terrein stond tijdens het hele concert "Bridges to Babylon" in het display van mijn telefoon (Panasonic EB-G 450). Men zal toen vast wel extra capaciteit hebben ingezet.

Overigens werd dit concert toen door 86.000 mensen bezocht en was de mobiele dichtheid een stuk kleiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-10 14:40

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zowel op Pinkpop als Parkpop had ik met T-Mobile goed bereik voor bellen en sms. Alleen dataverkeer (internetten/twitter ed) had m'n iPhone de grootste moeite mee, waarschijnlijk gewoon te veel verbindingen op één mast.

SMS op een festival is veel handiger dan bellen idd, je verstaat elkaar toch amper. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Aangezien er toch al weer aardig wat festivals zijn geweest even een subtiele kick 8)

Pagina: 1