Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor mijn aankomende baan wil ik zo snel mogelijk het NIMA marketing traject gaan aflopen. Nou zijn er een hoop opleidingen te vinden op internet (van LOI tot privecampussen) die mij hierop kunnen voorbereiden.

Nu heb ik een aantal van die testen gedaan en de literatuur een beetje bekeken en qua niveau lijkt het mij niet echt angstaanjagend. Ik heb zelf VWO (Economie & Maatschappij richting) gedaan en een HBO communicatieopleiding afgerond, dus het lijkt me dat ik al met een aardige voorsprong begin.

Nu mijn vraag: is er iemand die dit examen heeft afgelegd en mij kan vertellen of ik, om toch geld te besparen, deze voorbereiding gewoon zelf kan doen naar aanleiding van de literatuurlijst die het NIMA aanbiedt?

Bedankt!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:34

Tank80

Cyanide&&Happiness

Ik heb NIMA-A gehaald (B trouwens ook) en tevens een vwo-achtergrond. Is wel al weer een paar jaartjes geleden maar goed. Had het toen wel als onderdeel van m'n opleiding, maar ik denk dat het ook goed zelf te doen is hoor. Komt toch voornamelijk neer op logische economische principes en allerlei achterlijke rijtjes en afkortingen uit je kop leren... Anders bestel je toch gewoon de boeken die ze bij de cursus gebruiken en kijk je het eerst zelf aan? Kan je daarna als het niet lukt altijd die cursus nog pakken ;). B is wel wat lastiger en heeft meer met analyses ed te maken, dan is opzich een toelichting wel weer handig.

[ Voor 9% gewijzigd door Tank80 op 29-06-2009 16:39 ]

Je imiteert me mateloos.

Verwijderd

Topicstarter
Tank80 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:39:
Ik heb NIMA-A gehaald (B trouwens ook) en tevens een ...
Ok top, bedankt voor je antwoord. Nou was het theoretische gedeelte inderdaad niet mijn grootste onzekerheid. Was het case-gedeelte (A-2 heet het volgens mij) in jouw geval gewoon goed te doen met theoretische kennis en logisch vernuft?

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Volgens mij moet je met een goed boek (grondslagen van de marketing oid) en het nima-a samengevat boekje wel een eind kunnen komen hoor! Ik heb het ook gehad als onderdeel van mn opleiding (A+B) en vond t nou niet echt rocket-science. Vooral A moet met de juiste voorbereiding en jouw achtergrond geen probleem zijn!

Wel heb ik gehoord dat A in het bedrijfsleven niet zo veel voorstelt en dat je met A+B verder komt.. Dit heb ik van horen zeggen, zelf geen ervaring mee omdat ik met marketing in mn werk niet zo veel doe.

en zo is het voorspeld!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:34

Tank80

Cyanide&&Happiness

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:14:
[...]

Ok top, bedankt voor je antwoord. Nou was het theoretische gedeelte inderdaad niet mijn grootste onzekerheid. Was het case-gedeelte (A-2 heet het volgens mij) in jouw geval gewoon goed te doen met theoretische kennis en logisch vernuft?
Het case-gedeelte is op zich te doen, ik zal het wel een paar keer oefenen (je kan geloof ik bij de NIMA proefexamens dl'en) dan weet je een beetje wat ze van je verwachten en waar je op moet letten. Ik verder natuurlijk ook lastig jouw niveau en inzicht inschatten natuurlijk ;)

NIMA A is absoluut geen rocketsience (MBO niveau), NIMA B is wel wat pittiger (van mijn klas met een hoop mensen met HAVO/MBO achtergrond was ik de enige die het gehaald had).

Je imiteert me mateloos.

Verwijderd

Topicstarter
Res-q schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:27:
Wel heb ik gehoord dat A in het bedrijfsleven niet zo veel voorstelt en dat je met A+B verder komt...
Als het niveau inderdaad niet zo hoog is kan ik me dat goed voorstellen. Voor mij persoonlijk is het ook meer om mijn werkgever te laten zien dat ik het serieus neem (en hij dus B betaald voor me O-) )
Tank80 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:37:
Het case-gedeelte is op zich te doen, ik zal het wel een paar keer oefenen (je kan geloof ik bij de NIMA proefexamens dl'en)
Tx, goeie tip.
Pagina: 1