Sweex RO003 Portforwarding/DMZ werken niet (WF al uit)

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Edit: zie ook edit onder aan!

Ik probeer poort 51893 te forwarden naar mijn pc zodat anderen verbinding kunnen maken met mijn pc (uTorrent).

Lokaal ip: 192.168.23.4
Poort: 51893

Nu ga ik netjes naar mijn sweex modem (cheap ass I know maar heel veel hoeft ie niet te doen). En ga ik naar Virtual Server en stel daar in dat mijn pc (.4) poort 51893 moet kunnen gebruiken. (Heel logisch hoe je dit moet instellen maar voor de zekerheid ook portforward.com bekeken en daar staat het precies het zelfde). Vinkje bij enable staat er en opslaan. Nu denk je router rebooten=klaar en we kunnen naar huis.

Via intern uit uTorrent en via de tool van portforward.com (PFportchecker) kan ik nog steeds niet connecten met mijn pc over die poort (randomize port on startup staat uit en de firewall exception staat aan gevinked in uTorrent en voor PFpc kwam er een nette popup waarna ik allowden).

Na wat gestoei en geverifier of de settings wel klopte toch maar DMZ aan gezet om te testen of het ergens anders aan ligt, maar zelfs met een DMZ op mijn pc (.4) kan ik niet bij de poorten komen via die tools. Windows Firewall bekeken en daar staan de regels voor uTorrent er netjes in.

Toch om te testen ook Windows Firewall uit gezet maar ook nu werkt het nogsteeds niet. Verder draai ik alleen AviraAntvir Personal die (zover ik kan zien) geen firewall heeft.

Nadat ik mijn eigen sabotage pogingen weer ongedaan heb gemaakt (WF weer aan). Weet ik nu niet waar ik verder moet zoeken om dit probleem op te lossen zover ik het zie heb ik alles gedaan om de poort open te zetten. Ook is er geen firmware update voor de RO003 dus ik kan ook de router niet updaten mocht die buggy zijn (waarvan ik geen bewijs kan vinden op internet).

Heeft iemand nog tips?

Edit: ik heb nog even de modem onderzocht en die heeft 2 uitgaande UTP poorten... Zeer zeer mogelijk dat dat stomme ding dus ook nog een beetje loopt te routen naar de router toe het is een Wanadoo Livebox dus ik denk dat ik die eerst even onder handen moet nemen. Misschien heeft iemand enig idee/tips hoe je daar in komt en of daar uberhaupt wat aan in te stellen valt (ik hoop het wel).

[ Voor 10% gewijzigd door roy-t op 29-06-2009 13:32 ]

~ Mijn prog blog!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Geen kick maar even een extra post om de oplossing te delen.

Ik heb de Wanadoo Livebox via telnet in Bridge modus gezet, op die manier krijgt de Sweex router wel alle data en werkt zo DMZ en portforwarding wel correct.

Toevallig vond ik hoe je moet telnetten naar de livebox ook hier dus ipv de uitleg hier een linkje: Wanadoo Livebox als bridge

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Ik vind de Ro003 een bagger-ding....
Ik kan de IP-domein niet veranderen. Zolang die 192.x.x.x is mag ik alles xjes aanpassen, maar als ik 10.x.x.x nodig heb, dan heb ik een probleem. En dat puur op een verrot javascriptje dat elke andere waarde dan 192 weigert....