• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 21:33
Dag tweakers,

Ik heb van een vriendin de computer opnieuw geinstalleerd met vista ultimate x64.
Deze computer is ooit door iemand anders in elkaar gezet.
De computer heeft vanaf het begin af aan al bluescreens gehad met de volgende code:

0x00000109.

na opnieuw opstarten geeft windows een foutmelding weer.

bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

appdata\local\temp\WER-70528-0.sysdata.xml
appdata\local\temp\WER2606.tmp.version.txt

Nu heb ik eens naar de geheugen plankjes gekeken en er zitten er 2 van 1GB in van het merk apacer (DDR2-SDRAM PC2-6400, 399MHz) [DDR2-800]

Het moederbord is van het type Asus P5B-MX/WiFi-AP, en wat blijkt nu.
Deze ondersteund alleen DDR2-667 en DDR2-533.

Er zit een Intel Core 2 Duo E6400 processor in.
Mijn vraag is nu of dit het probleem is, aangezien de pc wel de plankjes herkend.
En als ik er nu geheugenplankjes voor koop van DDR2-667 of het dan niet meer voorkomt?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

http://www.google.nl/sear...gle+zoeken&meta=&aq=f&oq=

Leef je uit? :)

Iets meer inhoud :

Dat er ander geheugen inzit maakt opzich niet zo uit; hij zal altijd naar beneden clocken als het moederbord het niet aankan. Het kan echter wel zo zijn dat het geheugen niet in de QVL staat en dus voor problemen zorgt. Kijk even naar de instellingen van je RAM en probeer ander ram erin te proppen :)

[ Voor 71% gewijzigd door Notna op 29-06-2009 13:16 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Al eens gegoogled naar "stop error 0x00000109"?

800 MHz geheugen zou normaal geen probleem moeten zijn, dan draait het op je moederbord gewoon op een lagere snelheid. Maar sommige moederborden zijn nogal kieskeurig voor wat betreft het merk enz. van het geheugen. Controleer of het geheugen wat je gebruikt op de QVL (Qualified Vendor List) staat in de handleiding / specificaties van je moederbord.

[ Voor 79% gewijzigd door jj71 op 29-06-2009 13:16 ]

Verwijderd

http://www.techsupportfor...-x64-bsod-0x00000109.html

http://www.google.com/sea...urceid=ie7&rlz=1I7GGLL_nl

Voor zover ik kan zien moet je Vista gewoon updaten. Weet niet of je dat al gedaan hebt na de schone installatie :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

update KB932596 terugdraaien?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:35
Geheugen DDR2 800 kan zich netjes terug laten klokken naar 667 Mhz hoor niets mis mee..

Profiteerd niet voldoende van het geheugen!!

Zou iig even Google raadplegen.
Kan nou niet terug vinden wat je zelf al heb gedaan

A Soldiers manual and a pair of boots.

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 21:33
wow wat veel reacties al :)

Het betreft trouwens ultimate x64 SP1.
Ik heb nog geen windows updates erop gezet.
Maar met de installatie met vista toen vista om Gebruikersnaam vroeg kreeg ik al gelijk een bluescreen.
Nu heb ik gisteravond toevallig die QVL lijst gezien en daar stonden deze geheugenlatjes niet bij (iig DDR2-800.
en nu is de site van asus in onderhoud dus kan ik er niet op :(.
Ik had al naar de foutcode gegoogled en zag dat er veel mensen waren die dit probleem hadden, maar er was niet echt een oplossing voor.

Het BIOS heeft de nieuwste software.
en er zit een WD 250 GB schijf in.

Maar blijkbaar zou dat dus geen probleem mogen geven van die geheugenlatjes.
want ik ga er geen andere voor kopen als ik niet zeker weet dat dit dan opgelost is.

Ik heb nu net weer een bluescreen gekregen met weer 0x00000109.

Nu heb ik wel wat wat verstand van computers maar zijn er misschien ook nog drivers van het geheugen of iets wat hiermee te maken heeft?

edit: ik heb even een foto gemaakt want ik heb nu alweer een bluescreen
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/4979/090629134619.jpg
jj71 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:14:
800 MHz geheugen zou normaal geen probleem moeten zijn, dan draait het op je moederbord gewoon op een lagere snelheid. Maar sommige moederborden zijn nogal kieskeurig voor wat betreft het merk enz. van het geheugen. Controleer of het geheugen wat je gebruikt op de QVL (Qualified Vendor List) staat in de handleiding / specificaties van je moederbord.
De asus site is weer bereikbaar. in de QVL van dit moederbord staat dit geheugen niet in.
http://dlcdnet.asus.com/p...MX/P5B-MX_WiFi-AP_QVL.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door FietsFanaat33 op 29-06-2009 14:24 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Umbrah

The Incredible MapMan

QVL's zijn vaker niet dan wel up-to-date, hoewel het uiteraard altijd veiliger is om geheugen te kopen dat wél op een QVL staat.

Echter zou het ook makkelijk iets anders kunnen zijn, een paar google zoekacties laten mij zien dat dit vaak diskcontroller gerelateerd is, en wel een ASPI-driver fout. Gebeurde dit toevallig nadat je chipset drivers ging installeren? Ik heb vaker Intel chipsets gezien waarbij de opstartschijf als een raid-apparaat stond ingesteld (JBOD array van 1 disk) die vervolgens na het installeren van de chipset driver niet wou booten omdat de chipset driver dusdanig anders was dan de windows default toegang. Oplossing: opnieuw installeren, dit keer driver laden TIJDENS setup of slipstreamen in het installatie medium.

Verder hebben we, als je het geheugen blijft verdenken (want dat kán het nog zijn), een mooie hangen en opstartproblemen troubleshooter. Die verwijst je naar een memtest-programma. Download, brand, en draai dat programma eens (een nachtje). Geheugenfouten? Daar is de schuldige. Daarna nog te weten komen of dat komt doordat het geheugen/moederbord offspec draait (zet SPD desnoods uit en draai het geheugen 1:1 met FSB met het aan te raden voltage), of omdat het gewoon stuk is.

Succes!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Op de foto van de bluescreen geeft Windows zelf al een aantal dingen aan (heb je genoeg diskruimte, probeer een andere videokaart, doe een BIOS update, zet bepaalde opties in het BIOS uit, enz.). Heb je dat al geprobeerd?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

En, kan het liggen aan dat je vaak een andere processor (volgens mij) o.i.d. moet hebben om x64 te draaien en dat geldt volgens mij ook voor x32

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat je een probleem hebt is duidelijk, maar dat het met je processor, moedebord of geheugen te maken zou hebben minder. Ik zou je aanraden om eerst even zelf wat huiswerk te doen. Ga eens opzoeken wat die BSODs betekenen.

Kijk eens hier:
Windows Clients - Howto's and Guides

Als je ten gevolge daarvan denkt dat je een hardwareprobleem hebt, doorloop de stappen die hier staan:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je daar doorheen gewerkt hebt, heb je hoogstwaarschijnlijk je antwoord al. Zo niet kun je iig gericht info posten ipv alleen maar copy/pastes van info dat je OS spuit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.