Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Je kan i.m.o. beter op zoek gaan naar verzekeraars die oldtimers ook verzekeren als 1e auto. Ze zijn lastiger te vinden, maar niet onmogelijk. Sowieso kan je een daihatsu cuore o.i.d. nemen als het niet lukt, goedkoper kan je het niet krijgen, als het niet lukt met de oldtimer.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
het is wel mogelijk om een oldtimer al 1e en enige auto te verzekeren. in 2004 had ik mijn auto gekocht, een Nekaf M38A1, en toen ik deze kocht had ik geen rijbewijs en geen andere auto.
na veel rond bellen heb ik de auto eindelijk kunnen verzekeren bij dorgelo verzekeringen.(
Hunink Dorgelo Apeldoorn).
mag alleen niet meer dan 7500km per jaar rijden. maar dat haal ik toch niet. kosten zijn 140 euro per jaar.
na veel rond bellen heb ik de auto eindelijk kunnen verzekeren bij dorgelo verzekeringen.(
Hunink Dorgelo Apeldoorn).
mag alleen niet meer dan 7500km per jaar rijden. maar dat haal ik toch niet. kosten zijn 140 euro per jaar.
een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo
Het blijkt inderdaad mogelijk om een oldtimer als 1e auto te verzekeren, en dan kom ik op bedragen van rond de 150 euro per jaar uit. Een allrisk sporttimer verzekering zou dan uitkomen op een 500 euro per jaar, wat net iets meer dan 100 euro per jaar extra is ten opzichte van mijn huidige WA verzekering. Waar een normale allrisk verzekering op zo'n 800 euro per jaar zou uitkomen.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
"Sporttimer". Weer een nieuw woord geleerd. Maar wat een verschrikkelijk neologisme 
Goed, de gedachte achter de "1e auto" is dat dat je dagelijkse auto is zodat de verkeraar een redelijke garantie heeft dat de oldtimer/sporttimer niet dagelijks gebruikt wordt. Je oldtimer gebruik je ook niet als "1e auto" in die zin dat dat je dagelijkse auto is. Dus in die zin hoort dat niet te lukken.
Of je een verzekeraar zover kunt krijgen om je fiets en OV-gebruik te laten zien als je dagelijks vervoer zul je met de verzekeraar moeten afstemmen.
En je oldtimer voor 150 euro verzekeren is waarschijnlijk alleen WA op een gewone verzekering? WA op een oldtimerverzekering zit meer in de buurt van 30-80 euro.
Goed, de gedachte achter de "1e auto" is dat dat je dagelijkse auto is zodat de verkeraar een redelijke garantie heeft dat de oldtimer/sporttimer niet dagelijks gebruikt wordt. Je oldtimer gebruik je ook niet als "1e auto" in die zin dat dat je dagelijkse auto is. Dus in die zin hoort dat niet te lukken.
Of je een verzekeraar zover kunt krijgen om je fiets en OV-gebruik te laten zien als je dagelijks vervoer zul je met de verzekeraar moeten afstemmen.
En je oldtimer voor 150 euro verzekeren is waarschijnlijk alleen WA op een gewone verzekering? WA op een oldtimerverzekering zit meer in de buurt van 30-80 euro.
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb voor mijn spijlbus een Classic verzekering afgesloten bij KNMV. Even uit mijn hoofd gezegd kost mij dit €51.20 per jaar.
Ik heb even vluchtig de polisvoorwaarden doorgenomen, maar ik kom niets tegen dat een ander dagelijks vervoer vereist is. De enige restrictie is een kilometrage van maximaal 10.000 km per jaar én voor dekking van diefstal en vandalisme bij volledig casco moet de klassieke auto/motor tussen zonsondergang en zonsopgang binnen te zijn gestald.
Ik heb even vluchtig de polisvoorwaarden doorgenomen, maar ik kom niets tegen dat een ander dagelijks vervoer vereist is. De enige restrictie is een kilometrage van maximaal 10.000 km per jaar én voor dekking van diefstal en vandalisme bij volledig casco moet de klassieke auto/motor tussen zonsondergang en zonsopgang binnen te zijn gestald.
1e wat ik ook dacht...Maasluip schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:07:
"Sporttimer". Weer een nieuw woord geleerd. Maar wat een verschrikkelijk neologisme
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Pagina: 1