Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP client laat geen draadloze netwerken zien

Pagina: 1
Acties:

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo allen,

Ik zit met een laptop die geen draadloze netwerken laat zien in het standaard wireless networks van windows XP. Hij gaat wel even zoeken maar zegt vervolgens niets gevonden. Op de achtergrond maakt hij wel verbinding naar de draadloze netwerken die er wel degelijk zijn. Een test routertje pakte hij met vol singaal maar verbreekt na enige tijd weer. Die van de buren probeert hij ook.
En het wel bekende vinkje van windows wireless gebruiken die is er niet.

Drivers er opnieuw opgezet etc geen resultaat.
Een linux bootcd gebruikt hier worden de netwerken wel netjes weergeven.

Het is een HP NX7400 met WIN XP PRO.
En hangt in een domein.
Wat O Wat kan het zijn ?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Te voor de hand liggend, maar staat je wifi wel gewoon aan?
Heb je het ook al geprobeerd met een lokale gebruiker, zoals administrator? Andere dingen die je geprobeerd hebt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• b4bol4t
Ja hij staat echt aan, hij maakt ook echt uit zichzelf verbinding naar onbeveiligde netwerken.
En ook onder administrator etc ingelogd.
Ik vermoed dat er een service of iets mist maar kan er geen 1 vinden dat het had moeten zijn.

Verwijderd

En als je nou eens al je wireless handmatig insteld. | Geavanceerde netwerkinstellingen --> draadloze netwerken --> Toevoegen --> voer gegevens in. Doet hij het dan wel?

• b4bol4t
Ja dat lukt wel, punt is alleen dat de laptop op vliegvelden en hotels gebruikt wordt :'(

Verwijderd

Staat je Wireless Zero Config service aan?

• b4bol4t
Ja ook die staat "helaas" aan...

Verwijderd

Zit er niet een ander programma op van broadcom o.i.d. wat het draadloze netwerkverkeer probeert te regelen, en dat die niet helemaal correct uigeschakeld staat?

(als dit niet werkt kan je dan geen image van je systeem maken, nieuwe installatie testen & image terugzetten.) Weet je iig of het aan je installatie ligt of niet.

• b4bol4t
Ik had nog een wanhoop actie bedacht veilige modus proberen.
helaas het zelfde verhaal.....

Wat betreft de Image het moet inderdaad in de config zitten want met ubuntu werkt het wel.
Het heeft gewerkt.

• b4bol4t
Ook doet de intergrated bluetooth module moeilijk die meld dat als er gezocht wordt naar apparaten dat het bluetooth apparaat ingeschakeld moet worden... lijk een beetje het zelfde verhaal.
Ga nu voorzichtig met ghost aan de gang om te kijken of de oude image hetzelfde probleem heeft...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan nog kijken of het herinstalleren van de apparaten helpt. verwijder ze uit Apparaatbeheer en laat Windows opnieuw zoeken naar apparatuur. Misschien dat het helpt.

• b4bol4t
Heb ik ook al gedaan, windows zelf heeft de drivers niet.
Ik haal ze netje van de HP site af.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al geprobeert om de driver van de fabrikant te gebruiken? Die werken vaak beter, omdat het nieuwere zijn. Degene die op de site van HP bijvoorbeeld staan, zijn oud en kunnen fouten bevatten, zoals deze.

• b4bol4t
het begint nu behoorlijk frustrerend te worden. ik heb de drivers van intel geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Wel weet de lolbroek constant te vertellen dat hij draadloze netwerken gevonden heeft. maar laten zien ho maar :S

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Welk draadloos kaartje zit er eigenlijk in je laptop ?
Kijk daarvoor even in apparaatbeheer.

Dan zou ik Windows even opnieuw installeren, en dan niet met de bijgeleverde recovery CD, maar met een schone XP CD waar liefst al SP3 in zit. Dan als eerste je WLAN drivers installeren, maar niet van de HP site, maar van de site van de fabrikant van je kaartje.

Bekende merken zijn Broadcom, Atheros, Ralink, ZyDAS, Intel, etc.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je de HP Wireless manager? Probeer het met en zonder eens. Verder kan je misschien kijken of je niet van HP, maar van de device fabrikant drivers kan downloade. Hoewel HP-specifiekere drivers heeft, werken de generic soms beter om dat ze vaker bijgewerkt worden. Soms werken custom buttons als wifi aan/uit niet meer maar dat lijkt me een redelijke ruil.

• b4bol4t
Heb dus nu dus het software pakketje van intel erbij: Intel PROSet/wirless WiFi 12.4.0.0.
Die ziet netjes alle netwerken, schakel ik Wireless Zero Configuration weer aan dan ziet windows zelf niets...
Echt een heel vreemd iets. denk dat de windows componenten stuk zijn?
Helaas doet de bluetooth het dus niet..... Maar dat nemen we maar voorlief.
Niet opgelost dus maar wel een workaround....

Bedankt alleen voor de reacties _/-\o_ _/-\o_

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
b4bol4t schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:19:
Heb dus nu dus het software pakketje van intel erbij: Intel PROSet/wirless WiFi 12.4.0.0.
Die ziet netjes alle netwerken, schakel ik Wireless Zero Configuration weer aan dan ziet windows zelf niets...
Echt een heel vreemd iets. denk dat de windows componenten stuk zijn?
Helaas doet de bluetooth het dus niet..... Maar dat nemen we maar voorlief.
Niet opgelost dus maar wel een workaround....

Bedankt alleen voor de reacties _/-\o_ _/-\o_
Ik zou toch Windows eens opnieuw installeren, er kunnen nog andere onderdelen een beetje mank zijn...
Maar leuk dat het nu al een beetje werkt :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1