• feroza29
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01-2018
Hallo,

Voor onze server (2003 std) maken wij gebruik van Cobian 9 voor het backuppen van files.
Nu is de situatie zo dat ik een aantal bestanden uit de backup moet terug halen.

Cobian staat als volg ingesteld:
- Compressie; ZIP compression (split 4,7GB) geen ww ingesteld
- Encryptie Blowfish 128 bit (passphrase 12 char)
- Maak gebruik van winzip 9 of hoger...
Back-up verloopt incrementeel met een full backup na 6 dagen.

Als ik met decryptie tool van Cobian het zip.enc bestand ga decrypten gaat dit goed zonder fouten.
Maar als ik de zip daarna probeer te openen krijg ik een melding dat het bestand ongeldig of beschadigt is.
Ben een nieuwe gebruiker van Cobian.

Heb al diversen forums bekeken en veel zelfde problemen gezien, maar zonder een goede oplossing!

iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wilde gok, maar heb je wel genoeg ruimte op evt temp directory's en geheugen/pagefile?

Een zip-file van bijna 5 GB is niet niks namelijk.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• feroza29
Op de bootpartitie en zowel de data schijf is voldoende ruimte vrij....ook de temp schijf voor Cobian
Kan de pagefile aangepast worden, en waar staat deze precies op C ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een pagefile size kun je op de gebruikelijke plek aanpassen en by default staat die op de root van je schijf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• feroza29
krijg de pagefile.sys niet gevonden op C

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Properties van deze computer, Tabblad "advanced", Onder "Performance" de button "Settings", tabblad Advanced en dan kijken bij "virtual memory".

ps. pagefile.sys is een windows systeembestand en standaard dus hidden. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• feroza29
begin grote staat op 1536 MB
Waar kan ik deze het beste op instellen?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maakt niet zoveel uit. Default staat de pagefile op "system managed" wat betekend dat deze dynamisch meegroeit mocht dit nodig zijn.

Zolang de pagefile maar geen maximale grootte ingesteld gekregen heeft, waardoor de pagefile niet voldoende zou kunnen expanden (en die ruimte is er ook op je disken) om je zip-file te kunnen openen is er niets aan de hand. In dat geval zul je het probleem ergens anders moeten zoeken.

edit:

ook al eens een ander zip-bestand geprobeerd? bv een iets oudere backup? De methode is uberhaubt als eens getest en werkte voorheen wel?

[ Voor 15% gewijzigd door Question Mark op 29-06-2009 14:50 ]

• feroza29
Als ik in de fouten log kijk van het zip programma lijkt deze aan te geven dat de zip.enc file niet compleet is (mising signature ed...)
terwijl dit een losse incrementele file is...eens in de zoveel dagen maakt deze een full back-up die dan bestaat uit een 6 tal lossen zip.enc files (van 4,7 GB groot) Hoe zou ik deze dan moeten gaan herstellen?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Neem eens contact op met de makers van Cobian. Misschien dat zij tips of trucs hebben. :)

Edit: zie net dat het open source is.... Welke versie gebruiken jullie precies? Ik zie dat Cobian backup pas vanaf versie 9.1.1.178 geen beta meer is.

[ Voor 53% gewijzigd door Question Mark op 29-06-2009 19:10 ]

• feroza29
Deze release heb ik: 9.5.1.212. En heb inmiddels al een mail gestuurd naar hun.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Begint het zip bestand wel met "PK" als je het met een hex-editor bekijkt?
Ook al 7-zip gebruikt om te kijken of je het kan uitpakken?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer ook nog eens een oudere backup te openen. Als dit ook niet lukt zit er iets fout in de gebruikte procedure of backoplossing (en zit de fout dus niet in de zip-file zelf).

• feroza29
Heb de zip.enc file in de hexeditor geopend. Zie links bovenaan geen karakters die met PK begint.

• feroza29
De ZIP instellingen in Cobian staan ingesteld op normale ZIP en geen 7-Zip
Als ik na het decrypten (Cobian Decryptor) van de files deze probeer te openen (Cobian decompressor) krijg ik de volgende foutmelding:

invalid archive file. native error: 00035
Pagina: 1