[SEO] Ongewenst Google resultaat

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal weken terug heeft er onbedoeld een site onder de verkeerde domeinnaam online gestaan. Deze site is door Google opgepikt en opgenomen in de resultaten. Vermoedelijk heeft deze site 1 of meerdere dagen online gestaan. Dat is helaas niet meer na te gaan. Het gaat hierbij om de website http://www.dumpstoreamsterdam.nl. Een aantal pagina's van deze site heeft online gestaan onder www.bfgeluidsprodukties.nl.

Gaan we nu zoeken op Dumpstore Amsterdam in Google treffen we bovenaan www.bfgeluidsprodukties.nl aan naast de Google Maps vermelding.

Deze vermelding zouden we graag zo snel mogelijk willen verwijderen uit de index van Google.

Op de site www.bfgeluidsprodukties.nl is verder geen verwijzing of vermelding te vinden naar Dumpstore Amsterdam.

Is het hierbij een kwestie van afwachten tot dat Google zijn index bijwerkt of is er een mogelijkheid om dit resultaat er versnelt uit te krijgen? Beide sites staan bij ons in beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Je kan je sites registreren op http://www.google.com/webmasters/
Daar kan je dan onder Site Configuration > Crawler Access bepaalde URLs verwijderen (of proberen de gehele website uit de cache te verwijderen). Merk wel op dat je in het robots.txt bestand een vermelding moet zetten waarbij je Google (of andere crawlers) de toegang ontzegt tot een bepaalde link, anders wordt je aanvraag geweigerd.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Wat je moet doen is even via Google webmaster tools je als eigenaar van de website(s) laten authentificeren. Daarna kun je ook pagina's uit de index laten verwijderen.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

Verwijderen van de pagina is geen optie, aangezien daarmee de andere site uit Google wordt gehaald wat niet wenselijk is. Anders had ik dat nog wel overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Dan zou ik alles met een 301 redirecten en rustig afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:23:
Bedankt voor de snelle reacties.

Verwijderen van de pagina is geen optie, aangezien daarmee de andere site uit Google wordt gehaald wat niet wenselijk is. Anders had ik dat nog wel overwogen.
Helpt het niet om de cache te verwijderen ? Dan vergeet Google automatisch wat er vroeger op de site stond (mensen kunnen dan ook niet meer de oude site opvragen) en hopelijk vergeet die ook de Google Maps vermelding.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb Google Webmastertools aan de site gekoppeld. een sitemap.xml en robot.txt aangemaakt. En een verzoek ingediend om de Cache te verwijderen. bedankt voor de tips zover. Ik ga het de komende dagen in de gaten houden. Hopelijk is dit euvel snel uit de index verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:36
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:17:
heb Google Webmastertools aan de site gekoppeld. een sitemap.xml en robot.txt aangemaakt. En een verzoek ingediend om de Cache te verwijderen. bedankt voor de tips zover. Ik ga het de komende dagen in de gaten houden. Hopelijk is dit euvel snel uit de index verwijderd.
Zal uiteindelijk wel verdwijnen als er niets meer te vinden is op de site

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De indexering verdwijnt op den duur inderdaad! Geen probleem dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mooi; maar moest je daar een oud topic voor omhoog schoppen? ;)
Die waarschuwingen staan er niet voor niets.

Natuurlijk zijn bijdragen welkom, maar een oud topic schoppen om alleen maar te herhalen wat er reeds gezegd is is niet nodig ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 29-07-2009 16:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.