• devuysts
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Staat er per definitie een limiet op een ldap database qua aantal records?
Per applicatie zal je mssn tegen de lamp lopen met de zoekresultaten (bv AD max 1000, en dan nog valt er een mouw aan te passen) of je zal moeten rekening houden met de onderliggende hardware.
We weten ook dat een ldap best geschikt is om gegevens uit te lezen en niet met grote getale in te schrijven.
Maar, afgezien van deze puntjes, heeft een ldap db limieten op aantal records of grootte van de db?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonder het op feiten te baseren zeg ik dat het ongeveer dezelfde limieten als een SQL database zullen zijn. Je Active Directory database kan in ieder geval miljarden records behuizen..

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Schrijven in LDAP databases vind ik persoonlijk nogal omslachtig, maar voor lezen is het heel erg makkelijk. Ik gebruik zelf OpenLDAP voor een hostingpanel, heb daarin alle DNS records, alle mail accounts + aliases en alle apache virtualhost configuratie zitten (Apache leest bij een (graceful) restart alle virtualhost configuratie uit ldap).
Qua grootte is er niet echt een limiet. Bij OpenLDAP moet je vantevoren weten wat je doet, aangezien als backend Berkeley DB wordt gebruikt, wat erg irritant kan zijn als je niet de juiste opties in de DB_CONFIG file hebt gezet bij het aanmaken van de database. Je krijgt dan al snel performance of stabiliteitsproblemen.
Op dit moment heb ik 11000 records in ldap zitten en is een plaintext dump met ldapsearch -LLL 3MB. In deze dump zitten overigens geen creator attributen en timestamps, maar dat is niet echt belangrijk hier. Aangezien elke server die LDAP gebruikt een kopie van de database draait mbv sync replication zet ik eerder een dump van een slave terug op de master dan een platte ldapsearch-dump zonder deze informatie.